Omvänd
Jag har vänt i frågan om tidig Kastrering. Efter att ha diskuterat med min veterinär som jag har stort förtroende för och som kastrerar från 3 månader har jag bestämt mig för att praktisera detta. Dock kommer det fortfarande att ske i samråd m köparen och jag kommer inte att kräva att man är registrerad uppfödare. Jag tycker att det är viktigt att uppmuntra avelsintresserade och jag är ok med att man inte har stamnamn bara man visar intresse och vilja att göra "rätt". Ett registrerat stamnamn är inte en garanti för något och därför föredrar jag att använda mitt sunda förnuft och dialog. Jag kommer också att göra bedömningar för varje enskild individ för att minska stressen så mkt som möjligt. Imorgon åker jag m 3 killar t vet. Det är långt till nästa utställning och det blir lugn och ro här hemma för dem att återhämta sig.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Lykke til i morgen. 
Jeg har tidlig kastrert to gutter (litt dårlig hukommelse ,men tror de var rundt 14- 15 uker) Iallefall så var det full fres allerede en halvtime etter Kastrering. Det var reisen hjem fra veterinæren og ut i lek med en gang. Et lite vask på såret og det var det.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Nu är pojkarna kastrerade, de är vakna, hemkomna och äter mjukmat med glupande aptit. Inga stygn. 
**Kattungar till salu!

#2 vilken Vetrinär har du? Eftersom jag skall skaffa en katt till såsmåningom, så kanske det är för länge att vänta till att nya katten är 6 månader. Kanske börjar skrika, löpa tidigare?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Jag tror att Nelliots har veterinär Johan Glimåker.
Det är samma veterinär som jag har och han har kastrerat några katter från mig tidigt också, med bra resultat. Vid honkastreringarna gör han bara ett litet hål så det bli bara ett stygn och de slipper tratt vilket jag tycker är bra.
#3 Jag går till Johan Glimåker på Kattkliniken vid Vasaplatsen. Han kastrerar från 3 månader. Kastrera dock INNAN hon börjar löpa så minskar du rsken för juvertumörer med 25 %.
**Kattungar till salu!