Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1084 ggr
Celia
0

Optimal Balance

När våra kattungar blir 3 veckor brukar vi börja så smått med Friskies Gourmet Gold (paté) och det är aldrig problem att få de små att börja äta, magarna kommer igång ganska exakt 24 tim senare och håller sig alltid fina.

Nu har jag problem att hitta just denna sort i våra närmaste butiker och idag kom husse istället hem med något jag aldrig sett: Optimal Balance Kitten (också paté) i små fyrkantiga guldförpackningar à lá Sheba, tillverkat i Danmark för COOP.

Någon som har testat denna sort? Gillade bebbarna det i så fall, var magarna normala etc?

Canoodles
0

Kan tyvärr inte hjälpa till, har ingen erfarenhet av det fodret. Mina får alltid Specifics bebismat i början.

Celia
0

Det verkar som om min kisse får bli försökskanin… Fast det är inte dags än, kanske har jag tur och hittar den andra sorten i veckan. Bättre att ta det säkra före det osäkra…

Celia
0

Ska testa detta i helgen (om det luktar gott när jag öppnar formen). Sheba Laxmousse blev serverat idag - men om hon tror att hon ska få det jämt, så inbillar hon sig bara ;)

Canoodles
0

Sheba är väl billigt och bra!!! Det är ju så stora och rejäla förpackningar också!!!

Celia
0

Flört

Micare
0

Jag har provat Optimal Balance Kitten på mina vuxna katter och kattungar som dock var lite äldre. De fick lösa magar av detta, så det är inget jag skulle rekommendera. Rå lätt mikrad nötfärs har jag gett mina småttingar från 3 veckors ålder och det fungerar bra både för aptit och magar.