Siames iFokus

Siames

Etikettstandard
Läst 1820 ggr
Broddans
2011-06-20 15:41
0

Paddtassar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På mina två paddor ur nuvarande kullen så har ena tjejen mörk färg på alla tassar och den andra har väldigt ljusa tassar. Är någonting bättre än det andra ur utställningssynpunkt?

[lisme]
2011-06-20 16:20
0

Det dommere har sagt til oss angående skilpadder er at de gjerne vil at man kan se med en gang, og på avstand, at det er en padde. Dermed foretrekker de jo skilpadder med mye rødt. Og hunnen din som har lyse labber har jo da mer rødt på sine labber enn den andre

Spotless
2011-06-20 16:45
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gissar att det är Patch och Sweet Heart du menar? Har de samma färg? För mig ser de ut som svartsköldpaddor båda två (Bon Bon också faktiskt). Vad jag menar är att på en choklad-, lila- eller blåpadda utvecklas färgen senare och tassarna kan därför var ljusa rätt länge innan katten maskat ut ordentligt, på en svartpadda kommer ju färgen tidigare. Hur som helst är en padda med jämn fördelning av färgerna att föredra, men jag skulle absolut inte "oroa" mig om en maskad 6 veckors unge hade lite ljusa tassar.

[lisme]
2011-06-20 16:52
0

Vår balineser f har brukt lang tid på å utvikle fargen, spesielt rødfargen så hun har hatt mye hvitt på beina og har det forsåvidt ennå (2,5 år gammel)

Broddans
2011-06-21 00:21
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för svar alla! Det var så att jag var på utställning så fick en solidfärgad katt nedslag på att den var så ljus på benen, men det måste juu vara annat när det är paddmönster. 

#2 Jag skäms för jag varit så insnöad på blått, du ska se när jag lägger ut 7 veckors bilderna (6 veckor + 6 dagar), vilka solklara svartisar alla är :P

nelliots
2011-06-21 00:54
0

Mina cremepojkar och även den röde är vid 15 veckor fortf nästan helt vita på benen. Man ser bara en liten antydan till färg. Min huskatt föddes med vitt ansikte och nu är det alldeles rött och hin är ju inte ens maskad…

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul