Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 2511 ggr
4barnsmor
0

Söker nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbara Flisan söker nytt hem!

Hon är efter Bäckbykatten´s Eden och Int Ch S*NamSook´s Princeofthieves och är född 10-10-11.

Hon flyttade till ett underbart hem i Norrtälje efter julen när hon var 12 veckor, men nu har det tyvärr visat sig att husse blivit allergisk och jag hjälper de nu att hitta ett nytt hem till Flisan.

Hon söker ett varaktigt och kärleksfullt hem, där hon kan få sällskap av annan katt och människor. Hon har ett supertemperament och är otroligt social och lättsam. Vid leverans kommer hon vara kastrerad, försäkrad och vet. besiktigad.

Flisans ägare skriver;

"Det är med stor sorg vi insett att vi inte kan behålla vår älskade siamestjej Flisan, eftersom husse blivit allergisk. Vi letar nu ett nytt hem till henne där hon får mycket kärlek och uppmärksamhet och får fortsätta ha kul i det spännande livet, allra helst med en likasinnad kattkompis. I väntan på ett nytt hem bor hon hos mattes mor och far.

Flisan är en mycket social, orädd och pratglad kisse som är nyfiken på nya bekantskaper – både människor och andra katter. Hos oss blev hon snabbt gos- och busbästis med huskatten Hasse som nu saknar henne minst lika mycket som vi andra i familjen…

Flisan är pigg och påhittig och gillar att apportera tygmöss, jaga och jagas av katt-Hasse, klättra på klöspålar, dribbla med snoddar och annat kul. Hon älskar att vara ute i trädgården, men vill gärna smita iväg på äventyr med kattkompisen, så långkoppel och koll har varit melodin. Hon spinner mycket, sitter gärna i knä eller på axeln och gillar att höra hur ovanligt fin hon är – instämmer med små ”mmm”. Tycker om att vara med och småprata när man lagar mat, hänger tvätt och vardagspysslar. Flisan sover helst med kroppskontakt till Hasse eller någon annan i familjen, men också gärna på en filt i ett soligt fönster."

Maila mig om du är intresserad, så kan vi prata mer och du kan få fler bilder. www.heleneborgs.com

4barnsmor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Å här kommer en bild till…

kalindas
0

Vacker tjej! Kyss

/Elisa

carinbrack
0

Är det vanligt att man bara blir allergisk mot siameser men inte huskatter? Jag har ju fattat att olika allegiker reagerar på olika saker (de långa håren, underullen, saliv, kvalster) men vad har siameser som inte huskatter har? Eller är båda katterna omplacerade?

[SoooL]
0

Det kan nog va så. Jag känner av min siames rätt mycket och det irriterar i luftvägarna, ögon och näsa. Men inget på huskatterna. Obestämd

namsooks
0

Åh, vackraste Flisan!

Hoppas hon hittar sitt nya hem snart. Jag håller ögon och öron öppna efter ett passande hem.

Kram på er!

4barnsmor
0

Min erfarenhet är att man kan vara allergiskt mot "olika" kattraser/katter.

Huskatten de har stannar kvar eftersom husse inte är allergiskt mot den. Men med tungt hjärta för deras "husis", för saknaden är verkligen stor för honom efter sin Flisa…  Gråter

kalindas
0

Kanske kan Flisas gammelhusse köpa en husiskompis och det fungerar bättre.

/Elisa

4barnsmor
0

Vill puffa för min goa lilla Flisan igen som söker nytt kärleksfullt hem!

Finns världens bästa hem till henne där ute någonstans?

AngelsCo
0

Jag tänkte också på Flisan? Hon verkar ju inte alls ha några problem med att kissa inne eller att inte trivas ihop med andra katter. Tycker för övrigt att det är rätt många siameser och orientaler som "inte trivs med andra katter" som egentligen trivs med en kompis, men inte på ett ställe där man måste slåss om rang… Bara en parantes.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[nollottan]
0

#9 tror nog att det inte bara är kat 4 katter.Tippar på att uppfödare i alla raser som har mer än 5 fertila katter hemma upplever osämja i kattgruppen stundtals.

Hoppas Flisan hittar ett nytt lika underbart hem :-)