dräktig/skendräktig?
Då sitter man här och längtar efter sin första kattungekull och har ju typ 1000 miljarder frågor. Tur man har många att få hjälp från, men vill endå höra lite erfarenheter från "de vises forum" :-)
Har under några löp parat min hona, men som sedan efter 2 veckor löpt om igen. Därför började jag fundera på att försöka med en annan hane, men så plötsligt kändes det som att något hänt. Det är ca 18-20 dagar sedan hon blev parad, men tuttarna är definitivt annorlunda och hon har gått upp 200 gram. Kan man på någotvis se ev skillnad på skendräktighet eller om det är "på riktigt". Den enda skillnaden jag har märkt på henne humörs mässigt är att hon vaktar hemma. (reserverad mot gäster) Hur mycket brukar de gå upp i vikt? jag vågar inte hoppas på för mycket för då blir jag så besviken om hon börjar löpa på 60 dagen, men det krävs ju lite planering trots allt. Några tips?

Varför skulle hon vara skendräktig?
For oss har det vært umulig å se om hunnkattene har vært skinndrektige eller virkelig drektige. De som har vært skinndrektige har endret adferd etter parring - de har spist mer, vært mer kosete, sovet mer, lagt på seg og hatt rosa store tutter. Og på de skinndrektige som på de virkelig drektige har vi sett rosa og større tutter senest på dag 15-16. Så den eneste måten vi har kunnet skille mellom virkelig drektighet og skinndrektighet har vært enten at de har begynt å løpe etter noen uker eller at vi har undersøkt hunnkattene med ultralyd.
1# hade ju varit min vanliga tur……

Vi hoppas på det bästa
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan du inte ta en "tuttbild" och visa oss? 
När mina honor varit skendräktiga så har de inte alls fått så stora tuttar som de fått när de verkligen varit dräktiga, har haft en skendräktig och en dräktig hona samtidigt en gång, det var stor skillnad i tuttstorlek.
#5 det ska jag göra när jag kommer hem ;-)

Många tuttbilder just nu 
I mangel på bilder av nyfødte kattunger må vi kose oss med bilder av rosa tutter 
Jisses vad svårt det var att ta "tuttbilder" med usel kamera och själv… ha ha ha. Men här kommer den, om ni kan se nåt….
Troode jag för bilden ville inte lastas upp just nu, jag försöke om en stund igen
Ja vi får smøre oss med tålmodighet
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Eftersom iFokus inte vill ladda upp bild just nu länkar jag till min blogg istället. Jag tycker att man ser dåligt på bilden, men jag vet ju inte vad ni ser jag har ju aldrig noterat en katt under ev dräktighet förut ;-)
#11 Jag är inte helt säker, mend et ser ut som att det skulle kunna vara dräktighetstuttar. Håller tummarna. 

Så spännande!!!! Tyckte liksom Malin att det kan vara dräktighetstuttar, men jag är inte säker heller. Vore så roligt med småttingar efter Catla. Pussa på henne från oss. Kram!
Jag ska avvakta en vecka så ska jag väga henne och ta ny tuttbild
så får vi se om det det är någon skillnad
Men det är väl ändå hallontuttar eller?
Jag gissar på det iaf!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind