Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1636 ggr
Lejdet
0

Dagens skräll!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter här och är helt chockad fortfarande.. jag bara MÅSTE få skryta om min gamle 7-årige kastrat Rossi som idag blev BIS!

Rossi har aldrig badat, aldrig klippt en klo, aldrig ansat öronen, för övrigt knappt varit utanför hemmets fyra väggar mer än till veterinären nån gång om året för att få sina vaccinationer.

Han hoppar in i utställningsburen som om han aldrig har gjort annat än suttit i sådan, tar hand om Tingeling och Vega och putsar dom och låter dom ligga i hans stora trygga famn.

Han blir framtagen till domaren och jag är säker på att han kommer att få spelet och inte vilja vara med om nån hantering alls.. de behövde illerhandskar en gång hos veterinären….

Han charmar Michael Edström som tycker att han är en pampig balines trots att han inte är den "moderna typen". Istället är hans plus jättebra ögonfärg, jättebra päls, stor muskulös kropp och fin rödmaskning. Han ger honom ett CAP och jag blir jätteförvånad och står där som en fågelholk.. sen tas han upp till nominering, är lika cool som innan och sen ramlar hakan ner i golvet när han blir nominerad före en snygg brunmaskad siames!

Ok… min glädje är enorm! Min gamle katt som varit utekatt i 5 av sina 7 år blir nominerad!

Han tas sedan upp i panelen och jag vet ju att han inte kommer att vinna men är stolt ändå! Då får den andre röda kastratsiamesen plötsligt spelet och skriker, fräser och smiter från bordet..

Rossi sitter lugnt kvar och tittar lite lojt på den andra hanen och undrar vad som tog åt honom.. den andra hanen blir diskad och Rossi VINNER!

Visserligen på ett bananskal men ändå!! Helt sjukt! Här har man släpat ett tiotal av sina katter på utställningar och så vinner han som brukar sova i garderoben och sitta ute och lukta på blommorna!

Stort grattis Rossi från din stolta matte!Kyss

Supinesophie
0

Grattis Rossi!

MissMaven
0

Vilken häftig story! Skrattande Grattis!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Casanova
0

Grattis, han är ju jättefin Skrattande

amandahurtigh
0

Grattis, åh vad roligt !!Skrattande

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

kalindas
0

Grattis! Glad

/Elisa

joppmoll
0

Grattis Skrattande

Helenaf76
0

Grattis!!!

kina16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett jätte grattis, han är en sån fin herre. Skötte sig jätte fint med tanke på att det var premiär Glad

MalinL
0

Grattis!

Lejdet
0

Tack alla! Ja jag är helt sjukt chockad fortfarande, jag sa till Jill i bilen på vägen dit i morse att jag är nöjd med mina fina katter och deras temperament trots att de aldrig kommer att bli BIS!

Hon sa: -"jodå en vacker dag kommer det"! Och det blev en vacker dag redan idag Glad med den minst väntade minsann.

Har ringt till Rossis uppfödare och berättat den glada nyheten!

NinaS
0

Så roligt! Stort grattis till er! :)

GunillaSverkersson
0

Grattis kul med gamla fina katterGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

yve2
0

Grattis!

It's a cat's world… adjust! :)

Annica-H
0

Grattis!

Vilken rolig historia. Verkar som om grodan i verkligheten var en riktig prins :-)

Lejdet
0

#14 Haha ja tydligen, ibland vet man tydligen inte vad man har hemma i garderoben ;-) ?

alltidsiames
0

Underbart! Grattis!

tuska
0

Visst kan man ha hemligheter i garderoben… GRATTIS

Nilla
0

Utan schampoo, öronrakning och silikondroppar?! Fram för naturliga katter! Skrattande

Tack för att du delar med dig av det glada och roliga. Stort grattis!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Corny
0

Å grattis! Vad härligt!

Lejdet
0

# 18 jo jag måste erkänna att han fick några silikondroppar Skäms

Nilla
0

#20 Aha! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Dalia
0

Gratulerer så myeGlad

Zandrinos
0

Grattis till en naturligt vacker katt!!

Lejdet
0

# 21 ja rena dopingen, eller hur? Flört

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här gjorde ju att jag funderar allvarligt på att anmäla hans kära mor Celia till nån utställning också bara för skojs skull :-)

Hon ägs av min ex-svärmor

Merlions
0

Grattis!

Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

SacredSouls
0

Kyss For en herlig liten historie. Grattis Lejdet og Rossi

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[nollottan]
0

helt underbart! mega grattis!

origirl
0

Fina balineser Flört Grattis

marieirene
0

Grattis Glad

prodigy
0

Grattis!Glad

[lisme]
0

Så gøy da! Grattis! Meld på Rossis mamma også, mange liker veldig godt at "voksne" katter stilles ut. Synes det er flott å se en godt voksen katt på utstilling!

Lejdet
0

Här är bilder från utställningen: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.222840401073079.66254.100000413630168

Många fina andra katter också såklart :-)

Katja Wulff
0

Grattis! Jättefin katt!

Du hittar massa fina bilder på Iggy Katt och Gucci Katt i min knasiga matblogg http://kaffekokarkokboken.blogg.se. Det finns även ett gäng i min ballongblogg http://ballongkatten.se. Kom in och säg hej!