Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1447 ggr
Attacks
0

Innbildt drektighet

Jeg har en katt med inbildt drektighet. Hun ble ikke særlig trøtt etter parring men har spist og spist. Ingen magiske 21 dager og ingen siden heller.

Nå ville hun vært fødeklar og vel så det,dersom hun hadde vært drektig. De siste dagene har hun fått "melkespreng". Det kjennes som en hoppbakke under buken på henne.

Vi har hatt bandasje skift og vaksineringer i dag,så dyrlegen undersøkte henne også. Men forløpig skal vi bare ta tiden til hjelp. Symptomene burde forsvinne om 1-2 uker. Visst ikke finnes der jo medisiner som galastop som skal sette tilbake melkeproduksjon ved feks dødfødsler eller andre ganger dem får overflødig med melk.

Men jeg har ingen interesse av å bruke noe sånt om det ikke er nødvendig Glad

Dette er min aller første erfaring med innbildt,og er det noen som kjenner seg igjen? Når begynte katten deres å løpe igjen?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Spotless
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min enda erfarenhet är av en hona (förvisso CRX) som jag haft hemma på parning hos en av mina hanar. De parade intensivt, hon åt mer, fick bättre päls och hon fick röda tuttar på dag 21, hon visade alla tecken på dräktighet ända fram till dag 66 då hon började löpa igen. Detta hände två gånger, samma scenario båda gångerna, efter tredje försöket blev hon dräktig på riktigt.

[lisme]
0

Jeg kjenner dette veldig godt igjen! Vi har hatt 3 katter med innbilt drektighet, to av dem to ganger. Som regel har de fått løpetid rett før fødselen skulle ha funnet sted, bare noen få dager før. Når de var innbilt drektige var de veldig omsorgsfulle overfor de andre kattene, og var veldig interesserte i at de andre kattene skulle sutte på dem. To av jentene fikk melk den siste gangen (da begynte de å løpe på dag 60, men hadde fått melk noen dager tidligere). En av dem (Faffa) fikk store kuler må magen som vokste veldig fort, de var bare der en morgen og i løpet av dagen ble de ganske store. Det så ut som om hun hadde pølser under huden Förvånad Vi ble jo selvfølgelig veldig redde men heldigvis kunne veterinæren berolige oss med at det mest sannsynlig var melkekjertlene som hadde hovnet skikkelig opp. Han sa at det burde gå over i løpet av en måned eller to. Og det gjorde det heldigvis! Doc som nå venter kattunger med Joker har hatt to innbildte drektigheter, og da hun flyttet fra oss i februar var hun innbildt drektig igjen. Det gikk over etter noen uker uten at noe ble gjort.

Vi er anbefalt å bruke samme metode som hundeeiere bruker når hundene får en innbildt drektighet. Det er så mye mosjon som mulig, mindre mat (de fleste eter jo som om de virkelig var drektige og legger på seg av det) forhindre at andre katter patter på dem og om de tar til seg et kosedyr bør det fjernes.

Våre katter har hatt litt forskjellig intervall når det gjelder løpetid, hos en av dem tok det flere måneder før hun fikk løpetid igjen. Men den kom Skrattande

Attacks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jeg får bare snøre meg med tålmodighet da Tungan ute Håper ikke vi må vente 2 mnd til.

Overvekt er ikke noe problem,trim er heller ikke noe problem…..kattunger eller adoptivbamser er heller ikke noe problem.

Frøkena har jo alltid vært noe for seg selv. Hun adopterer ikke andres bebiser,men hun adopterer gjerne mammanObestämd

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

Skrattande Hva skal man med egne bebiser når man kan ligge i melkebaren å kose seg dagen lang.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus