Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1964 ggr
Lejdet
0

Speed-Cat 11+12 juni

Vilka ska dit? Själv ställer jag Tingeling & Vega båda dagarna, min gamle kastrat Rossi 7 år gör utställningsdebut på söndagen och lille Sixten sin debut på lördagen :-)

Att ställa ut Rossi kan gå precis hur som helst.. han är aldrig badad, aldrig klippt en klo och definitivt inte trimmat några öron så jag har begärt assistans kvällen före av Jill! Vi får väl söva honom eller nåt? Han är en stark baddare på 6 kg! För övrigt är han snäll som ett lamm!

kina16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kommer med en Siames i klass 10 och en Oriental i klass 12.
Ska bli spännade och kul.

GunillaSverkersson
0

Vi kommer på lördagen med Killarna Snake och Dodger, jag fasar också för att bada Dodger för första gången Han har en riktigt fet svans. Brukar ni andvända diskmedel på svansen?

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[SoooL]
0

Jag kommer och smygtittar den 11e på alla fina katter. Är sjukt många intressanta uppfödare där (inom många olika raser) så är fyskam att missa.

dockan_77
0

Har aldrig ställt ut min hona men skulle gärna vilja. Däremot funderar jag hur det allmänt brukar funka att ställa ut siameser? Ja menar, min hona ärr så full av liv å aktivitet. Sitter de verkligen  där snällt? Å hur länge måste de vara instängda i buren?

Hur funkar egentligen en utställnig?? Vart ska denna utsställnign hållas?

//fillan

dockan_77
0

Som sagt, ursäkta stavningen…. Inte alltid ensam på tangentbordet:)

timille
0

Om svansen är riktigt fet, kan du pröva Yes Diskmedel (original, inte någon av de nya sorterna med konstiga tillsatser).

MalinL
0

#2 Jag brukar lösa upp det feta med fett först, och sen använder jag ett avfettande schampo from House of Anjou, som är för just fettsvans. Bara diskmelde har aldrig funkat för mig, löser man upp fettet först så går det mycket lättare.

Spotless
0

Jag kommer med Xerxes båda dagarna, men han är ju en CRX. Vilka mamma har med sig är jag osäker på… kanske Inge och/eller Ingvor på söndagen och David på lördagen.

Zeona
0

Funderar på om jag skulle göra en liten tripp över havet bara för att titta på fina katter - det tåls att fundera på {#emotions_dlg.tongue_out}

[SoooL]
0

#9: NEJ! Det bör inte ens behövas en fundering. Det är jätte många intressanta uppfödare med intressanta katter där. You have to go!!

embla2
0

Kakan är anmäld men hon går på Metacam så vi kommer ej..Lycka till ni som ska dit. Kakan håller tassarna.

Zeona
0

#10: Vill ju självklart åka {#emotions_dlg.laughing}, hade önskat att jag vetat om att jag skulle vara ledig så jag hade kunnat anmäla mina katter.

Men hoppas på att få ihop det så jag får titta på finkatterna {#emotions_dlg.smile}

[SoooL]
0

Hur tar man sig dit? Kollektivtrafik. Pendeltåg till Märsta och sedan? (är det märsta pendeltåg hållplats?)

Help me. Och vilka tider är det? Hela dagen? Glad

Lejdet
0

Brukar vara besökare från kl 10.00. Du kan lätt gå från pendeltåget och dit

[SoooL]
0

Tack! Jag tänkte gå om det inte regnar på mig hehe.
Cool

Lejdet
0

Mot Märsta snart!! Glad

[SoooL]
0

Off to Märsta. Lycka till alla!

Spotless
0

Jag är hemma och vaktar Bure som fått en infektion efter att han kastrerades i tisdags. Hoppas kunna komma iväg imorgon i alla fall.

Lycka till idag ni som är på plats!

amandahurtigh
0

#18 Hoppas att han kryar på sig, och att du kommer iväg imorgon Glad

Lycka till allihopa!! Ska bli spännande att höra hur det har gått.

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

[SoooL]
0

S*Rufus kattungar var nog det sötaste! Tur att man inte ska köpa nya katter nu. Sockersött.

Och som vanligt på utställningar så vill man gå hem med minst 10 katter. Obestämd
Själv vart jag lite abessinier sugen idag… hum..

Lejdet
0

Jag är nöjd med min dag! Alla tre tog sina ex1 och Vega blev nominerad Glad

Beige
0

Jag är också nöjd med min dag, båda mina killar nominerade  Glad De gick mot varandra i panelen så det var en toppenpanel ;)

Om jag inte har blivit alldeles snurrig av värmen så är det här BIS-katterna;

Vuxen hane: S*Broddan's Snake Charmer

Vuxen hona: S*Bergbackens Mangas Wayetti

Kastrat hane: CH S*Rufu's Stålhenrik

Kastrat hona: "massa titlar" FIN*Mummeli Vippelinha Funny (även BIS senior)

Klass 11: Calvencade Cats Eros To Yzings

Klass 12: S*WilHug's Elvis Presley

Bästa kull: S*Rufu's

Grattis hela gänget och tack för en trevlig dag.

Lejdet
0

# 22 Supergrattis!! Jag tycker att det var jättekul att en OLH blev BIS idag! Han är verkligen vacker!

Själv har jag just sprungit efter Rossi med en kam i högsta hugg och lite torrschampo… jag vann INTE kan jag meddela ;-)