En glas saft någon?
Måste bara berätta en lustig sak. För ett år sedan hade jag min mor på besök. Hon var ensam i min lägenhet och hörde plötsligt hur det skvalade inne på toaletten. Hon smög dit och tittade - där satt Mathilda på kanten och kissade i toan. Litter Kwitter - släng dig i väggen.
När vi senare flyttade till huset vi nu hyr, har vi bidé i badrummet - vilket har blivit katternas "kisstoa". När vi människor sitter på toaletten, sitter det ofta en katt och sällskapskissar i bidén. Jag har tre katter som gärna använder den, samtliga honor.
Tja, det är lättstädat! Jag har en sprayflaska med AJAX bredvid bidén och sprayar och duschar efter varje kissbesök. Måste ju säga att det är väldigt duktigt, är faktiskt riktigt imponerad! Men vart går gränsen? Hur ska man lära en katt var det är okej att kissa och var det är mindre lämpligt?
Jag har min dator i köket och sitter där en del. Hörde för ett tag sedan ett fasligt skvalande bakom ryggen. Trodde inte mina ögon - där satt Mathilda på kanten med rumpan ner i vasken - och kissade. Hon tittade på mig med sina kloka blå ögon och inte kunde jag skälla på henne. Avlopp som avlopp…eller?
Alldeles nyss satte hon sig igen och det lät lite konstigt, tyckte jag. Var tvungen att fota och visa er. Hon har lyckats med bedriften, att kissa varenda droppe…I ETT DRICKSGLAS! 
Alltså…kan man ens ta hem folk? Det här är ju faktiskt lite pinsamt.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
haha vilken syn om du har gäster o katten kissar i glaset 
Hahah, vilken söt tjej! Och duktig som lärt sig att gå på toaletten alldeles själv 
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
Sålänge de kissar i diskhon, en bidé eller på toaletten. Så tycker jag det är helt ok. Smilla kissade en del i slasken förr, troligtvis för hon inte ville gå på samma låda som Spidde. Fördelen med det var att jag diskade oftare…
/Elisa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, men när man har gäster känns det inte okej att katten sätter sig i vasken. Jag vet vad min mor skulle säga: " En sanitär olägenhet!" 
#5 haha! Vilken härlig katt! Smart. Hon tänker väl på dig också: bra att spara in på kattsanden! 
Tur att jag själv inte är kinkig - hade mest skrattat om jag sett den synen hos någon eller mig själv. Men det finns ju en känsligare sort människor också.
Hahaha.De gir oss noen grå hår innimellom disse kattene.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nä men va retfullt!! Kissa i ett glas! Fast jag skulle nog tycka gränsen gick vid bidén. Inte ens i vasken skulle jag vela att de kissade, kattant som jag är.
Fast hur kan man lära dem skillnaden? Men de är fär härliga!! Vilka tjejer du har
Ha ha!
Hon ser så dum ut också, där hon tittar ut genom fönstret. Ser inte ut som om hon har så mycket IQ - men det har hon! Ha ha ha! 

HA ha! Helt underbart! Otroligt skickligt att pricka rätt 
Ja, mycket får man stå ut med med såna pajasar hemma, men det låter ju jätteskönt med katter som kissar i bidén, bara o skölja…
Aldri kjedelig med en orientalsk katt i huset ;o)
Det er jo dem som tror at ku-urin bringer god helse. Vet ikke om det kun er Indere/deres religion. Lurer på om Mathilda tenker i samme baner? 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Kanske riskabelt att dricka apelsinsaft hemma hos dig..extra kraftig i smaken!!

Gud så otäckt! 
#10 Ja det har du rett i. Så det nå
Stakkars Mathilda
#14 & 15 Ha ha ha ha! 
ÅH vad roligt hoppas du inte bjuder på apelsinsaft när jag kommer på fika ;-) Uppenbarligen är ju katten smart eftersom den inte kissar okontrollerat utan snarare tvärtom. Hon vet exakt!
Du kan jo se det fra en annen side. Bear Gryllis hadde sikkert trivdes godt hos deg 
(Man vs. wild)
Bear Gryllis - vem är det? 
Noen is(glas)biter i glasset,sammen med en liten drinke-paraply og vips så ser det ut som iste`
Lemon icetea……
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Hvilken kanal går denne dokumentren på? Dag og klokkeslett? Han høres ut som en virkelig skrue 
Ja men det er ganske morsomt program så lenge man ser vekk når han spiser/ drikker noe guffent. Sønnen din hadde garantert elsket programmet.
http://www.discoverychannel.no/programmer/mann-mot-natur/
Går på Discovery
Jag älskar det progrmmet! helt galet knasigt!
Synes det er bare tåpelig programmet der han fremstår som den ultimate MANNEN som liksom klarer seg i villmarken no matter what´s happening. Og så vet man at han ligger på hotell om natten…… og spiser sine måltider på restaurant.
Vi tar pappersmuggar med oss när vi hälsar på.
Inte så farligt att hon kissat i glaset, släng glaset. Det är mycket vanligt att katter kissar i slaskvasken men folk skäms väl litte att tala om det. Det är ju bara att göra rent. I dag när jag är sjuk hade jag varit glad om mina hade kissat i slaskvasken.
#27 Ja, jag har slängt glaset.