Marknad och ballong
Vi hade sån tur att vi hade en liten marknad i vårna lilla by Rydal. Då kom jag och tänka på inlägget om ballongkatten. Och jag var ju självklart tvungen att leta upp en ballong till mina katter!
Måste säga att min sambo kollade lite konstigt på mig när jag att jag skulle köpa en till katterna. Jag sa bara att " Ja har du missat att dom är mina håriga barn?"
Men han följde med ner till marknaden iaf. Väl där så hade det börjat stänga. Men det var fortfarande några lotteristånd kvar. Och bakom ett så hänger två ballonger. Jag frågar en tjej som står vid ståndet om de var till salu, hon var kanske 10 år. Så säger hon att dom egentligen inte är det, men att hon ändå inte ville ha sin. Så jag får köpa en för 20 kr 
Så går vi därifrån, jag är väldigt nöjd över min ballong :P
Och katterna älskar den! Jag hängde fast en liten leksak i änden av snöret, och vilka akrobatiska konster vi fick se
Carl Philip flög efter leksaken och gjorde volter i luften, och dom andra var på också. Några tyckte det var roligare att försöka bita av snöret!
Sammi var dock mer intresserad av själva ballongen, inte leksaken 
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

/Elisa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Verkar va en poppis leksak det där 
Oj oj oj så roligt dom har 
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Ja dom hade såå roligt hela eftermiddagen! På kvällen hade dom börjat tröttna lite. Men leken återtogs nu på morgonen igen :P
Men måste säga att det är den bästa leksaken jag köpt till katterna någonsin! 
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
De ser ut att ha väldigt roligt!
Men lämna dem inte obevakade med snören, det kan sluta illa.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Nej det fick jag se igår när Carl Philip hade snöret runt halsen!
man han tyckte det bara var roligt :/
Så på natten knöt jag upp bandet så att dom inte kunde leka med ballongen då!
Jag är livrädd att någont sådant ska hända! Så allt med snören har jag knutit upp, persiennsnören framför allt!
S*Winterwind
Haha, vad kul dom verkar ha! Det här måste nog jag också prova till mina.
Vill man inte vänta på att någon marknad dyker upp i närheten så säljer Teknikmagasinet kit med Heliumgas och ballonger. Lite dyrt kanske, 400 spänn, men man behöver kanske inte använda upp alla ballonger på en gång. Vi köpte det till jobbet i veckan för en grej. Måste kolla om det blev över nåt som jag kan använda.
Ha ha ha, jag måste också köpa dessa ballonger. Ser att kissarna har så roligt! 

Men kloar de inte sönder dem??? Kul ser de ut att ha, måste oxå testa
Har dina katter rivit sönder ballongerna? Är dom hela? 
Eller, dom får kanske inte tag på själva ballongen??

Jag kan svara för mig :P Och min ballong är fortfarnade hel. Men min är ju i lite tjockare material än vanliga. Dessutom når dom inte ballongen så ofta, utan det är leksaken som är roligast :)
S*Winterwind
#15 Balongerna jag hade var vanliga latex, som såna man blåser upp själv. De skulle nog inte hålla för några klor. Mina katter var inte särskilt intresserade av själva ballongerna. Däremot var snöret och pappersbiten som hängde och slängde i det skoj.