BARF-mat
Ni som gör BARF mat till era katter. Nu finns ett torrfoder från Kanada som bara består av BARF. Det heter Orijen. Länk till hemsidan
Ok. Men barf kan ju alldrig ett torrfoder bli, med senor och ben. Fast det är bra med minimum vegetabilier.
En sak jag undrar över när det gäller BARF-maten. Hur får katten i sig rätt mängd vitamin, taurin osv.
Allt katten behöver finns om man ger rätt Barf. Alltså både muskelkött med benen kvar och inälvsmat. Om man ger för lite ben så kan det behövas tillsats av kalcium annars skall allt finnas med.
Det betyder att det är en heltidssyssla att laga matt till katterna om man har några stycken. Och hålla koll på att alla äter av allting

Vi har nu en del medlemmar som kan mycket om BARF. Jag hoppas att de kan skriva lite här längre fram :)

Jag prövade att ge mina kycklingvingar, det blev bara uppskattat av 2 katter dom andra såg bara frågande ut. "Är det här ätligt." Dessa ben drogs runt i hela lägenheten, ganska äckligt tyckte jag. Nu köper jag färs och nötkött som jag skär i mindre bitar. Det går ner av alla, och äts på plats.

Vår hankatt har visat sig vara en usel avelshane. Jag fundrerade länge på varför han verkade steril. Han var väldigt sen med att visa intresse för damer och det var bara brunmaskade som var tillräckligt snygga när han väl visade intresse. Men intresset var väldigt vagt och han parade bara ett par gånger under den första dagen… sen skulle han bara gosa.
Jag tänkte att det kunde bero på maten, han åt ju mest torrfoder, så jag började att servera rått av alla de slag + broccoli som han älskar. I detta har han då och då fått lite zinktillskott för fertiliteten.
Och tänka sig, hans intresse har ökat något och vi har nu en dräktig honkatt :) Hon är brunmaskad, för han är fortfarande rasist och parar bara de som ser ut som honom själv ;)

Ja som de flesta redan vet, så blev det en bebbe den 21:e. Ser även ut som fler är på väg med annan honkatt.
Kan den här kosten ha gett fertiliteten en skjuts?
Mvh, Cecilia
Skratta inte nu men vad i hela fridens dar betyder Barf? Jag läser det på engelska hela tiden (barf) och jag tror inte det står för "kräkas". Känns konstigt att folk skulle ge sina katter det!
Någon som har lust att förklara?
Ååå, då är jag med! Tack Celia!
Det låter vettigt tycker jag, håller på att ladda upp med fisk, kyckling, blanfärs m.m. till kissarna!

Testade viltskav efter tips i annan tråd - jättepoppis och supergott om ni frågar vår hankatt. Blähä om ni frågar de andra