Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 2989 ggr
Liljekatten
0

Tidigt löp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För snart två veckor sedan började min lilapadda Ellen att löpa. Hon var bara fyra och en halv månad!!! Förvånad Jag blev faktiskt väldigt paff när hon började gå runt att skrika utan synbar anledning. Hon är ju vanligtvis en ganska tystlåten katt. När hon dagen efter började visa riktigt löpbeteende visst jag inte vad jag skulle tro. Har aldrig nånsin varit med om att en hona börjar så tidigt. Stella löpte första gången när hon var sex och en halv månad och jag tyckte DET var tidigt!

Ellen löpte verkligen helt på riktigt, skrek mycket, trampade med bakbenen, la svansen åt sidan. Hon höll inte på så länge, kanske sex dagar totalt, och mina kastrerade killar var inte intresserad av henne ett dugg. Sigge är ju ganska nyligen kastrerad så man tycker att han borde reagerat och Obi har ju tidigare parat Kakan så glatt trots sin Kastrering.

Ni som haft honor som löpt så här tidigt, hur lång tid har det tagit tills de löpt om? Man undrar ju om Ellen kommer att löpa nu varannan, var tredje vecka nu framöver. Jag hoppas verkligen inte det för det bär emot att ge en kattunge p-piller.

[SoooL]
0

Välkommen i klubben. Chejjen va bara ca 4.5-5 månad för första gångs löp. Min lösning vart dessvärre p piller :-(

[lisme]
0

Selv om hunnkatten får løpetid tidlig trenger ikke det å bety at hun vil løpe ofte. Vi har og har hatt flere jenter som har løpt når de var rundt 5 mndr gamle, noen av dem løp ofte andre sjeldnere.

#1 Det er ikke farlig eller på noen annen måte skadelig om du gir hunnkatten din p-piller i en kort periode. Det er mulig at jeg tar feil, men jeg mener at du sa at Chejjen skulle kastreres i juni? Og da er det ikke snakk om mange p-piller hun får. Gi henne pillene med god samvittighet og ikke tenk på det som noe fryktelig

[SoooL]
0

Ja precis :-)

Liljekatten
0

#1 Jo, jag har ju läst om din tjej. Löpte hon om igen eller fick hon p-piller direkt i samband med första löpet?

Skulle Ellen löpa alltför tätt så är det p-piller som gäller även om jag inte gillar det. Jag tror ju inte det är bättre att en hona löper gång på gång. Förhoppningsvis ska hon ju paras när hon är omkring året sedan.

[SoooL]
0

#4: Hon fick faktiskt p-piller direkt för att vi inte stod ut helt enkelt. Hon skrek hela tiden, sov nog ingenting i princip så det var inte hållbart. Huskatterna fick brytet.
Så har ju tyvärr inte erfarenhet av om de löper tätt eller inte :(

prodigy
0

Trixi var så där tidig Lotta! Hon löper jättetätt, med bara ca en veckas mellanrum, och ändå från första löpet! Det blev p-piller…Obestämd

Liljekatten
0

#6 Det förstår jag. Jobbigt när de löper så ofta. Både för katten och för oss. Jaja, vi får väl se hur lilla madam gör här hemma.

origirl
0

Hännes halvsyrrar löpte på samma ålder.

Liljekatten
0

#8 Det är väl tidiga linjer tydligen. Obestämd

Lejdet
0

jösses! mina löper först vid 10-12 månaders ålder

SunnaLiv
0

Åhhh lilla Ellen.Hoppas hon håller sig ett tag nu.Hennes syster Sookie väntade allafall tills hon va 9 månader att löpa.

Måste även säga WoW va fin hon är! där e min ljusa kisse som ja beställde i första kullen ;)

Liljekatten
0

#10 Det är ju mer normalt och mer önskvärt. Glad Mina andra honor har löpt vid 8-11 månaders ålder med Stella som undantaget. Hon var bara 6,5 månader. Hon fick p-piller direkt och bara några dagar senare fick hon livmoderinflammation. Om det berodde på löpet eller pillrena vet man ju inte.

#11 Ja, du skulle ju sålt Sookie till mig då så hade du haft Ellen nu. Flört Skämt åsido, du får snart din rödmaskade hona ska du se. Glad

Liljekatten
0

Åh nej! Nu löper hon igen. Rynkar på näsan Det tog ungefär en vecka från att hon slutade tills hon började igen. Så fort hon slutar löpa denna gång kommer jag att sätta henne på p-piller och jag hoppas innerligt att hon tål dem. Hon har redan blivit ganska smal, allt babyhull är borta. Hon är ju så mycket kattunge annars och jag måste ju säga att det ser lite underligt ut när hon går och löpskriker och trampar med bakbenen ena stunden och helt plötsligt börjar hon jaga sin svans som vilken kattunge som helst. Lilla tokstollan.

kalindas
0

Rynkar på näsan

/Elisa

SacredSouls
0

#13 Så synd Rynkar på näsan Krysser fingre for at hun tåler pillen fint.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[SoooL]
0

#13: Förlåt men det lät så roligt ändå. "måste ju säga att det ser lite underligt ut när hon går och löpskriker och trampar med bakbenen ena stunden och helt plötsligt börjar hon jaga sin svans som vilken kattunge som helst." - jag kunde inte låta bli att flina.

Hoppas att hon tål p pillrerna.

Liljekatten
0

#13 Vi får hoppas det.

#16 Haha, men hon är ju verkligen en kattunge och visar det på så många sätt och därför blir det så tokigt när hon löper. Jag kan inte själv låta bli att skratta åt henne ibland. Skrattande Och jag har nog aldrig varit med om en katt som jagar sin svans på detta vis. Gärna i badkaret också. Hon har väl kommit på att man inte kan ramla ner då och har lättare att få tag på den där retfulla efterhängsna tingesten. Ja, med Ellen i huset får man sig många goda skratt. Flört

[SoooL]
0

Haha vilken go knasboll :-D

SunnaLiv
0

Lotta du måste fånga henne på film! e super nyfiken på att se henne när hon gör detta :) en rolig misse du fick ;*

Men trist det att de blidde så tätt mellan löpen….precis som sin mor :( Har satt mor hennes på piller o hittils funkar det bra,så hoppas det gör det för lilla Ellen me.

Liljekatten
0

#19 Jag ska försöka filma henne. Skrattande