Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1923 ggr
Supinesophie
0

Fråga om långhår

Alltså, jag har aldrig klappat en långhårig kat4 katt.. Är pälsen silkeslen eller mer sträv? Eller mittemellan? Hårar de mycket?

kalindas
0

Silkeslen.

/Elisa

[lisme]
0

En langhårskatt i kat IV har den mykeste pelsen du kan drømme om! Vår erfaring er at korthårskattene hårer mer enn langhårskattene, og om du bruker litt tid på å børste pelsen etpar ganger i uka slipper du det meste av hår

MalinL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jämfört med andra semilånghåriga raser så har kat 4 långhåren otroligt mjuk och silkig päls. {#emotions_dlg.smile}

I solljuset så har den nästan ett pärlemorskimmer över sig. Min första kat 4 katt var en balines, och jag trodde alla kat 4 var lika silkiga, bara att vissa hade kortare päls, men när jag för första gången fick klappa en SIA, så tyckte jag att de var jättesträva, då jag var van vid balinespälsen. {#emotions_dlg.wink}

MissMaven
0

Instämmer med #2 och #3

När jag fick klappa en balines för första gången blev jag väldigt överraskad; den var den mjukaste och silkigaste katten jag klappat i mitt liv!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Sussi89
0

Jaha, har heller aldrig klappat en långhår. Men hur är det med pälsen, måste den borstas mycket så att det inte blir tovor?

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Supinesophie
0

Okej, den silkigaste katten jag har klappat är en helig birma, men alla birmor kanske inte är som honom..

[lisme]
0

Balinesere og orientalsk langhår har bare dekkpels og dermed får de ikke floker i pelsen sånn som perser, sibir, MCO, birma, skogkatt og ragdoll får. Derfor trenger du ikke å børste pelsen, men du kan om du vil

[lisme]
0

#6 Jeg har også tatt på birma og de jeg har tatt på har hatt hard pels i forhold til det som langhår i kat IV har. Det finnes ingen pels som kan sammenlignes med deres pels

MalinL
0

Jag har haft ragdoll, perser och maine coon tidigare, och ingen av dem har haft silkig päls på det sätt som BAL och OLH har. Kat 4 långhåren har en ganska unik päls tror jag.

Millimina
0

Instämmer i att de har en gudomlig päls!De får som sagt inga tovor om det inte fastnar skräp i vill säga! De hårar inte mer än korthåriga, men deras hår syns lite mer eftersom det är längre hårstrån.

[SoooL]
0

Ja, deras pälsar är helt underbara {#emotions_dlg.kiss}

embla2
0

Jag har en balines o hennes päls är helt underbar. Glittrar som diamanter i solen. Även min OLH chokladens päls glittrar o Noahs päls är som silke "OLH". Har ej märkt att dom hårar men det kan ju bero på att jag har en schäfer o en skogkatt som tappar päls{#emotions_dlg.undecided}

Corny
0

Jag brukar kamma min OLH ibland, det är allt. Han fäller i stort sett inenting.

Supinesophie
0

Ojnej nu får jag sån beslutsångest! En svart OSH eller en balines/olh?

Lejdet
0

tycker att du ska hälsa på nån långhårsuppfödare eller gå på nån utställning om du har funderingar på att skaffa en till katt?

Jag har ju både kort och långhåriga och jag tycker att mina korthåriga fäller betydligt mer.

Attacks
0

Røytefrie er dem ikke,dem faller pels som alle andre. Men dem er hærlige myke og silkeaktige å ta på.  Har ikke pels som tover seg{#emotions_dlg.smile}

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

amandahurtigh
0

Min lilla Ingemund (olh) har den silkigaste päls jag någonsin tagit på. Det går inte ens att jämföra med min ragdoll, även när han är nytvättad. Man kan inte sluta klappa för den är så len, haha.

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Supinesophie
0

#15 Jo jag skulle vilja träffa en live, men jag tror inte det finns nån uppfödare av långhår i närheten (dvs på Åland). Vet ni nån i Stockholm eller Uppsalatrakten?

Lejdet
0

Ja jag {#emotions_dlg.smile}

Lejdet
0

http://kartor.eniro.se/m/aT7Hf

här bor jag och har min uppfödning SE *Torparkattens, bara att ta färjan till Kapellskär, sen är det ca 35-40 min med bil

Supinesophie
0

#20 Oj haha jag har aldrig tänkt på att det var så nära xD

SE*Wishetens
0

Jag fick möjligheten att klappa på en av S*Nova Stars underbara balineshonor - och jisses vilken päls! Som… ja… silke! Fantastiskt fin tjej dessutom, med underbar ögonfärg!

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Lejdet
0

# 21 du får ta en minisemester och komma hit och klappa katter då :-) Jag har fem långhåriga och tre korthåriga så du kan känna och se skillnaden

Supinesophie
0

#23 Får jag det? {#emotions_dlg.laughing}Ja, det är ju lätt att bara fara över dagen nån helg {#emotions_dlg.smile}

Lejdet
0

# 23 Absolut, varför inte? Jag har semester nu från 7/6-24/6 så då har jag extra mycket tid, men det går en helg också närsomhelst