Roliga Katthistorier
Här tänkte jag att vi kan dela med oss av roliga episoder med våra katter.
När jag vid ett tillfälla skulle på utställning i Oslo, det var många år sedan. Då hade FHK ordnat med en stor buss som plockade upp utställare längst med vägen ända i från Falkenberg. Jag gick på utanför Uddevalla med katten Walter av Porla, en lilamaskad siamespojke. Efter 10 minuters färd blir Walle väldigt orolig så jag kollar in i transportburen. Han hade kissat rejält. Ut med walle och handduk, in med ny handduk och Walle. Efter ytterligare ett par mil började det lukta bajs och javiss var det Walle som bajsat. Samma prosedur igen. Strax utanför Oslo blir Walle orolig igen. Jag kollar och han har kissat ännu en gång. Nu hade jag ingen ren handduk kvar utan han fick sitta sista biten utan liggunderlag. Det blev att tvätta på hotellet senare.
/RolfH

Jag har en liten historia. Jag var på en utställning för några år sedan och hade en massa katter med mig. Både mina egna (hade en skogis också då), min mammas och en vänninas katter.
Efter en lång utställningsdag så blir man både trött och lite förvirrad. Så skulle en av våra katter upp på panelen. Jag gick och hämtade katten och gav den till domaren. Domaren var en fransman som inte kunde så bra engelska. Han klämde och kände på katten och såg lite fundersam ut. Till sist utropar han:
"NO BALLS!?!?!"
Nej, katten hade ju ingen pung, jag hade nämligen missförstått och tagit upp fel katt. Jag tog upp min mammas hona när det var min egen hane som skulle upp. Så jag fick springa och byta katt medans alla väntade på mig. 

På FMK's utställning för några år sen går en mamma och hennes dotter runt och titta på katterna, de är besökare och inte utställare. När de går nere i siam/oriental-hörnet är det någon av katterna som börjar tjoa och dottern tittar på sin mamma och frågar -Mamma, har de får här också??