Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 2802 ggr
Sussi89
2011-05-25 13:49
0

Burskynke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vad tycker ni är en passande färg till burskynket jag ska sy till en dubbelbur, som både Ellie och Carl Philp ska vara i. Deras färger är ju inte så väldigt lika varandra.

Kanske något ljusgrönt? Eller ljusblå? eller lite mer åt det grå hållet…

Jag har fått för mig att det ska vara någon ljus färg i alla fall. Men det behöver det inte vara direkt hellerTungan ute

Vad tycker ni?

Ellie och Carl Philip

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2011-05-25 13:53
0

Grönt kan nog vara fint, om du hittar någon som försärker deras ögonfärg. Glad

/Elisa

[lisme]
2011-05-25 14:33
0

Om man skal forsterke en farge, f.eks øyefargen bør man bruke en komplementær farge som i dette tilfellet kan være blå. Det kan være uheldig å bruke grønn farge på burpynten om man har orientalere for om man er uheldig med lyset i utstillingshallen eller den fargen man har valgt på stoffet til burpynten kan det ende opp med at det ser ut som om kattene har gule øyne selv om de har en super øyefarge. Det samme gjelder å bruke blått stoff til siamesere, det kan falle veldig uheldig ut

yve2
2011-05-25 14:35
0

Som #1 säger så passar grön bra, förstärker både ögon- & pälsfärgen

Ljusgrönt (gärna lite "knalligfärg") men även en mörk olivgrönfärg skulle gå bra, andra färger som förstärker pälsen & ögonens färger på båda dina katter samtidigt är ju mörkare till mellan lilafärger, mellan & mörkt brunt, mörktorgange, terakotta, rost, mörkt beige och jeansblåanyanser.

Rödakatter har en tendens att se lite "blaskiga" ut i allt för ljusa färger.

(Ja, jag är lite skadad, jag vet….har jobbat mycket med min syster som håller på med färg & stilanalyser)

It's a cat's world… adjust! :)

Sussi89
2011-05-25 15:26
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jösses! vilken djungel av färger!! Jag har lite och fundera på nu ser jag!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

GunillaSverkersson
2011-05-25 15:27
0

Ett tips är att sy av gamla eller nya gardiner. Jag syde igår av två par massakerade gardiner som Fancy och Kelsos kattungar hade klättrat i. Det behöver inte kosta så mycket med IKEA gardiner. Jag hade en tunnare och en kraftigare i vitt och off whithe och lade lite dubbelt. Man spar mångs sömmar, jag sydde en söm på gardinen och tre sid sömmar på locket. det blev även en ny klädsel till liggbädden.Glad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
2011-05-25 15:28
0

VadGlad fina katter du har

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Sussi89
2011-05-25 15:42
0

#5 smart, kanske borde ta mig till Ikea någon dag då! :P Dom brukar ju även ha lite roligt tyg där!

S*Winterwind