Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1507 ggr
AmandaWvW
2011-05-19 19:43
0

Separationsångest.

Nu är det dags. Sista kvällen med gänget. Väskan är packad med leksaker, kattmat och godis och köpekontrakten är utskrivna. De har fyllt 14 veckor och det är dags för det stora kattdomsprovet. Det kommer antagligen bli mest traumatiskt för mig, mammakatt är mest trött på dem och kattungarna själva älskar att åka på utflykt till nya ställen. De kommer få ett jättebra hem och de kommer faktiskt att ha varandra.

Jag har visserligen två skruttar kvar ett tag till men det är en föga tröst när jag får pussa de här nosarna för sista gången i morgon.

Frankie, Honungskattens Aretha Franklin

Otis, Honungskattens Otis Redding

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

AmandaWvW
2011-05-19 19:44
0

kalindas
2011-05-19 19:47
0

Kyss

/Elisa

SE*Wishetens
2011-05-19 20:02
0

Frankie är så otroligt fin… jag vill definitivt ha en härlig chokladorientaltjej som henne någon gång i framtiden. Kyss

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Alba333
2011-05-19 20:06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

de är verkligen superfina! skönt att de får komma till samma hem Tungan ute

AmandaWvW
2011-05-20 15:55
0

Nu har de åkt, och huset är givetvis jättetomt. Men å andra sidan kan jag ägna mig lite extra åt de två grabbarna jag har kvar.

En positiv sak är att den nya hussen skulle vara intresserad av att hålla Otis (som byter namn till Kisame) fertil ett tag om någon skulle vara intresserad av honom som avelshane. Aretha (från och med nu Ella) ska kastreras snarast möjligt.

embla2
2011-05-20 15:59
0

Kyss

MalinL
2011-05-20 16:05
0

Kyss Fina kissar, det kommer nog gå jättebra i deras nya hem.

SmirreIce
2011-05-20 16:42
0

Vilka sötnosar

Det lät intressant, så synd att min tös är så nära besläktad

Lejdet
2011-05-21 11:26
0

Jättefina! Ja visst känns det tungt att lämna dem ifrån sig? Jag tycker att det är jättejobbigt

AmandaWvW
2011-05-21 20:17
0

Nu ringde den nye hussen och sa att lilltjejen kräkts fyra gånger under eftermiddagen. Hon verkar pigg och äter fortfarande. Hon har bara fått det fodret hon brukar få här hemma och inget annat.

Jag sa att han borde hålla koll på att hon äter ordentligt under kvällen och om hon fortsätter kräkas ska han åka till veterinären i morgon. Vad tycker ni?

Är det vanligt att de blir lite dåliga i magen just vid flytt?

kalindas
2011-05-21 20:59
0

Det är ganska vanligt att de blir lite hängiga. Säg till honom att han är noga med att hon får i sig vätska. Men kräker hon mer och bli lite matt, så bör han nog kolla henne hos veterinären imorgon.
Men förhoppningsvis är det bara omställningen.

/Elisa

cerwinvegas
2011-05-21 22:25
0

Vilka sötnosar båda 2.. Jag förstår dej med att få separationsångest.. de får jag med..men en tröst är ju att dom får det bra i det nya hemmet..

Hoppas att lilltjejen har krya på sej.. Säkert är det omställningen för henne..

AmandaWvW
2011-05-22 20:33
0

Uppdatering på Aretha/Ella.

Det blev först sämre under kvällen med diarré och en viss vätskebrist. Husse matade henne med gelén i rc-kattungemat blandat med vatten, hon blev efterhand piggare och började äta så smått på morgonen. Sen har det gått över fullständigt.

Kan det här vara Corona?

kalindas
2011-05-22 20:37
0

Visst kan det vara en reaktion av att hon har coronavirus. Men det kan lika gärna bara vara en vanlig reaktion på flytten.

/Elisa

AmandaWvW
2011-05-24 08:16
0

Missarna mår bra nu, men husse mår jättedåligt. Familjen har drabbats av en tragedi och mina katter får flytta hem till mig igen, de är alltså åter till salu. Usch va svårt att behöva skiljas från dem igen!