Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1977 ggr
Liilu
2011-05-19 10:38
0

Fantastic Fox

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja … som ni kanske vet, jag hade Mr Fox kastrerade 3 månder sen. Jag har han i ett rum med Maude och en mesh dörr så att han kan se dem andra katter. Jag ta han ut med en koppel så att han kan sitta brevid mig på soffan t.ex. Jag är mycket strikt och han får inte titta aggressive mot dem och får mycket beröm när han tittar bort eller är inte intresserad. Det har inte varit något skillnad med hans aggression mot mina andra katter. Han vill fortfarande döda dem och om han får chansen så attackerar han dem. Har ni några flera tips? Eller ska det ta bara tid?

kalindas
2011-05-19 10:44
0

Tyvärr tror jag det inte kommer att fungera. Ingen av mina katter som blivit ovänner har blivit vänner igen, har blivit tvungen att placera om…Rynkar på näsan

Troligtvis är hans aggression en rädsla och han väljer att slåss snarare än att bli slagen.

/Elisa

Liilu
2011-05-19 10:48
0

Tack Elisa, han är aggressive mot dem som är top och inte så mycket med dem andra och jag tror att det är territoriella. Han tror att de är invaders of his space.

kalindas
2011-05-19 11:29
0

Jag hoppas att du får ordning på det och du kan ha dem ihop. Det är så tråkigt när de bråkar…

/Elisa

Zandrinos
2011-05-19 11:29
0

Jag tror tyvärr inte heller att det kommer att gå över. Han kan kanske gå som ensamkatt eller tillsammans med  en kattunge i ett nytt hem.

berthagenn
2011-05-19 12:41
0

Feliway kanske? Jag har hört massor av postivta kommenater om detta.

http://www.feliway.com/se

Ge inte upp och lycka till!Skrattande