Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2322 ggr
tuska
0

Bumpa fick en liten

En liten lila spottad tösabit är född i går som jag stödmatar. GudRun blir hennes namn.          Bumpa mår inge bra efter en jobbig förlossning,hon är jättedålig. Hon Ligger nu på djursjukhuset efter att blivit snittad för att få hjälp med att få ut en av ungarna.  tre döda bebisar inte roligt.  Bara nu min kära Bumpa blir bättre så är allt bra ändå.   Uffa mej va dåligt jag mår och så innivassens oroligt det känns.

kalindas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis till den lilla och jag håller alla tummar och tår att den fixar det.
Lessen att höra om fina Bumpa. Rynkar på näsan
Hoppas hon piggnar till snabbt! Du har haft otroligt mycket otur med ndina katter ett tag nu. Hoppas det snart vänder.

/Elisa

Nilla
0

Oj oj, håller tummarna för fröken Bumpa och hennes lilla dotter. Hoppas verkligen att hon piggnar på sig! Tänker på dig och skickar styrkekram.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

cerwinvegas
0

Usch då vad tråkigt för er. Hållar allt jag har för Bumpa..att hon ska piggna på sej & får komma hem & bli frisk & kry. Jag förstår att det är jobbigt & ledsamt. Styrke kramar till er alla 3. ett stort grattis till tösen som säkerligen är precis lika gudomlig som hennes mamma// Ann

AmandaWvW
0

Jag hoppas innerligt att det går bättre snart. Verkar Bumpa ta sig an den lilla?

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

tuska
0

#4  Bumpa och "tösabiten" är skilda åt.  Tösen ligger på en varm vetepåse i en luddig skinnpåse och tuttar på mitt finger, hon får mat kissa och bajsa varannan timme. Det jag är rädd för är förstoppning på de där små som inte får modersmjölk.   Hon är grann den lille men det tycker man väl om alla små.

SE*Wishetens
0

Vad tråkigt att det blev snitt… hoppas att Bumpa och den lilla fröken mår bra, och att de kan återförenas snart. Håller tummarna för er.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

alltidsiames
0

Ja det var ledsamt, nu får vi hoppas att allt går bra!

[SoooL]
0

Men vad ledsen jag vart nu. Jag såg fram emot en stor frisk kull från vackra Bumpa. Detta är hemskt.
Grattis till överlevaren och hoppas Bumpa får komma hem snart.

AmandaWvW
0

Kan det vara aktuellt med en amma, eller kommer Bumpa hem snart?

AmandaWvW
0

dubbelpost

Liljekatten
0

Åh, vad tråkigt. Rynkar på näsan Hoppas allt går bra nu med Bumpa och den lilla.

Sussi89
0

Grattis till lilla Gudrun, hoppas mamman kommer hem snart och blir frisk, och hjälper dig att ta hand om bebisen.

Rynkar på näsan

Stort lycka till med båda två

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

MalinL
0

Håller tummarna för Bumpa och den lilla!

GunillaSverkersson
0

Vi håller också tummarna för er.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[lisme]
0

Krysser fingre for mor & barn!

tuska
0

Den lille tror jag inte klarar sej, sen kl. 20 snurrar hon runt med nacken sträckt bakåt och har inga svälj reflexer. Attans också.

[SoooL]
0

Beklagar verkligen  Tuska Rynkar på näsan Rynkar på näsan Gudars så ledsamt Rynkar på näsan

Hanna-B
0

Usch vad tråkigt Inger! Hoppas det har skett ett mirakel nu under natten, annars fortsätter vi hålla tummarna för Bumpa!

kalindas
0

Gråter

/Elisa

tuska
0

Vi fortsätter att hålla tummar för Bumpa  de ringer från djursjukhuset kl 10.15 för att ge rapport. Lilla GudRun avled kl 01 i natt.   Skickar den lille på obduktion.

Siameshona
0

Usch vad ledsamt!!! Hoppas verkligen det reder upp sig för Bumpa!!

tuska
0

Jag tycker att man även här ska berätta det tråkiga som händer i aveln, inte bara de stunder som gör det lätt och roligt.  

Min öppenhet över min kattavel gagnar nybörjan för det är ingen dans på rosor alla gånger, det är tufft.

Spotless
0

Fy vad ledsamt med lilla GudRun, hoppas för allt i världen att mamma Bumpa ska bli bra fort och få komma hem och bli ompysslad.

prodigy
0

Så tråkig…Gråter Hoppas Bumba kryar på sig snart!

Millimina
0

Kram…. Du vet var jag finns….

Lejdet
0

Usch jag beklagar verkligen… ja det är ju vid sådana här tillfällen man behöver stöd av andra uppfödare så jag tycker att det är helt rätt att du är öppen med vad som händer. Det är ju knappast ditt fel.

STOR kram!

Liljekatten
0

Så sorgligt….Gråter

kalindas
0

Tråkigt att höra om den lilla. Håller tummarna att det går bra med vackra Bumpa!

Håller med om att det är bra med öppenhet och att man skriver även de tråkiga sakerna. Det är lätt att man som ny köper på sig för många katter och tror att allt kommer gå bra i avelsplanerna och med katterna.

Hamnar själv i det facket att jag köpte på mej för många katter för fort.
Var dock medveten om att det inte var en dans på rosor med uppfödning, då jag i många år fött upp andra djur. Vad jag däremot inte visste var hur mycket olika virus, snuvor, magproblem och stresskänslighet dessa katter kunder råka ut för.Förvånad
Hade jag vetat detta så hade jag tagit det mycket lugnare med avel och inköp av nya djur. Men man lär sig även den hårda vägen och jag hoppas att en del nya tänker en eller två gånger innan de ger sig in i att börja föda upp. Allt är tyvärr inte alltid underbart och lyckligt…

/Elisa

Supinesophie
0

Vad hemskt! Hoppas Bumpa blir bra.

marieirene
0

Gråter känner med dig. Energi kram

Attacks
0

Trist det endte sånn Gråter

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[lisme]
0

Så trist med den lille jenta! Håper at mamma Bumpa kommer seg fint og snart er hjemme igjen hos dere.

Å være åpen rundt det som skjer i katteriet synes jeg er nødvendig, og ikke bare for at nye oppdrettere skal lære av det men også erfarne oppdrettere. Kanskje kan noe jeg eller du erfarer hjelpe andre i samme situasjon. Men det koster å være åpen også, hadde ikke jeg vært åpen om Herpes og Mykoplasma så ville vi ha solgt kattungene i de to siste kullene. I stedet har vi vært nødt til å plassere noen av dem hos fórverter, noe som ikke var ønskelig.

carinbrack
0

Åh, vad tungt och sorgligt, håller tummarna allt jag kan för Bumpa, hon är verkligen en speciell katt.

namsooks
0

Åh, så tråkigt att läsa allt hemskt som hänt!

Hoppas nu att Bumpa repar sig och får komma hem snart.

Styrkekram från oss!!!!!Vi tänker på er och håller tummar och tassar

tuska
0

Bumpa drabbades av en "vanlig" förlossnings komplikation med en infektions bild som resultat, efter en svår förlossning där första ungen stoppade upp förloppet genom att ligga fel, (på rygg)  blev av det värksvag och orkade inte hjälpa till vid samandragningarna. Det tog lång tid innan hon fick sin nödvändiga hjälp på djursjukhuset, många djur gick före i OP kön.

Hon har idag feber är svag står på PC och närinsdropp.  De tror att hon ska fixa det.   PUST.

Millimina
0

Tyvärr blir jag inte förvånad när du skriver att det var andra djur som fick gå före. Det är den största anledningen till att jag endast åker dit när jag fått remiss och min veterinär ringt och talat om att jag är på väg och de ska ta mig på en gång. Annars åker jag inte dit. Åker endast dit för att köpa foder…

Hoppas verkligen Bumpa repar sig så du får hem henne snart! Stor kram Tuska!

Helenaf76
0

Å, stooooor kram till dig Tuska! Så tråkigt med den lilla tjejen Gråter Håller tassar och tummar för Bumpa, vad skönt ändå att djursjukhuset tror att hon fixar det. Då finns det hopp vännen *kram*

SE*Wishetens
0

Vad tråkigt att lilla Gudrun inte klarade sig… håller tummarna för att Bumpa tillfrisknar fort, du är en förebild som är så öppen med din avel!

AmandaWvW
0

Beklagar verkligen sorgen. Men i allt det hemska finns det ljuspunkter, Bumpa kommer bli bra och det kommer flera chanser.

Alba333
0

Jag tycker verkligen att det är jättebra att man delar med sig även av motgångarna som händer. Jag har inte haft uppfödning så länge men drabbades oxå av olycka för ett tag sedan (se annan tråd). Att få höra om andras problem samt få stöd och uppmuntran har gjort stor skillnad för mig!

Jag skickar kraft och energi till dig tuska och hoppas verkligen att Bumpa (med det underbaraste namn jag hört) blir fullt återställd!

Nilla
0

Så tråkigt med bebisen…Gråter…fortsätter att hålla tummarna för din Bumpa.

tuska
0

Tack Tack alla,

för all vänlighet och omtanke //  Kramisar på er

SacredSouls
0

Så veldig trist tuska. Du som har hatt så mye uflaks nå så håpet jeg så på at dette skulle gå bra denne gangenGråter

trøsteklem herfra og jeg håper bumpa kommer seg raskt igjen

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Sussi89
0

Liten dåGråter Håller fortfarande tummarna för Bumpa!!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

tuska
0

Jag är så lycklig att Bumpa tycks fixa detta. Jag har viskat i hennes öra att hon kostade matte 14000 kr och att hon är värld millioner, hon rynkade lite på nosen som svar och jag kunde utläsa att hon tyckte att jag kunde betala och vara glad när jag utsätter henne för detta.

Bumpa kom hem för en stund sedan, hälsade på sina kompisar och gick och la sej med katten "Pidis".    Hon är trött och slut temp 39,7

,Hon står nu på Baytril 25 mg/dagl. Återbesök om 10 dagar för ett ultraljud.

Supinesophie
0

Vad skönt att hon är hemma igen!

Nilla
0

Skönt att höra! Nu vänder det! Glad

kalindas
0

Härligt att du fått hem henne. Skrattande

/Elisa

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma ligger jag nu i godanro och blir väl ompysslad,

Tack alla för att ni trodde på ett tillfrisknande,  Mvh  BUMPA

carinbrack
0

Gulle-bumpa!

Helenaf76
0

Åh lilla Bumpa Många nospussar på dig! Så härligt att se att du är hemma igen <3

[lisme]
0

Så flott at Bumpa er hjemme igjen! Neste gang går det mye bedre

alltidsiames
0

Åh lilla Bumpa, så söt och så duktig! Vi tänker på dig.

prodigy
0

Fina Bumba! Krya på dig!

namsooks
0

phuuuu, så skönt att höra att det går åt rätt riktning!

Finaste Bumpa!

SacredSouls
0

Kyss Så godt at hun er hjemme igjen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Sozzia
0

Oj, vad du har fått vara med om…. Rynkar på näsan

Skickar lite x-tra omtanke fr. oss.

Kram.

Millimina
0

Skönt att hon är hemma igen! Stor kram till er båda.

Qetesh
0

Tråkigt att höra om den lilla, men skönt att det gick bra för Bumpa Glad

Spotless
0

Fina Bumpa! Jag förstår att ni måste tycka att det är skönt att ha henne hemma igen.

hecajon
0

Massor med kramar till både dig och Bumpatösen, så skönt att hon klarade sig trots allt elände och fått komma hem!

Tänker på dig

amandahurtigh
0

Skönt att du har fått hem henne. Hoppas att allt blir bra Skrattande

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

SE*Wishetens
0

Härligt att höra att Bumpa är hemma… nu förtjänar hon att bli riktigt bortskämd så hon tillfrisknar fort Glad

MissMaven
0

Vackra katten! Kyss Hoppas att allt blir bättre i fortsättningen. Så sorgligt att de små dog, men samtidigt är det underbart att Bumpa återhämtade sig.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Nej men uff så ledsamt att läsa om Bumpa-bebisarna Gråter Hoppas att Bumpa själv mår bra igen snart! Kram till er båda!

Liilu
0

Grattis till Bumpa och hoppas att hon mår bra snart!

MalinL
0

Så ledsamt med Bumpas bebis. Gråter Men jag är glad att Bumpa verkar må bättre!

Nilla
0

Hur mår lilla Bumpa nu?

tuska
0

Bumpa är mycket trött och har fortfarande feber, hon går från sovplats till sovplats., "Pidis" följer henne som en skugga tvättar och vårdar henne, de har eget "sjukrum"

Hon äter dåligt så jag får spruta i henne  Hills a/d  men hon får i sej vatten som tur är.   Jag kokar kykling och torsk, men det är vätskan runt den maten som hon får i sej.   Men det ska väl bli bättre, bara hon får i sej PC behandlingen.

Tack för att du frågar // Kramisar Inger

NoOrilux
0

God bedring til søte Bumpa!

Rithwa
0

Många kramar från oss till dig och Bumpa tänker på er.

Rosenlind
0

Jag har följt denna tråd sen jag såg inne på katter i fokus att Bumpa skulle ha smått. Brukar annars inte vara inne på den här sidan så mycket men då vi bor rätt så nära varandra, jag i D-J, så kände jag ännu mer för Bumpa.

Bumpa ser så gullig och söt ut med sina stora härliga öron. Hon verkar ha en helt underbar personlighet.

Jag blev nyfiken på rasen då jag såg henne. Annars har jag mest fastnat för långhåriga.

Jag är så ledsen för lilla Bumpas skull Gråter och hoppas och tror av hela mitt hjärta att hon ska bli bra snart igen. Det är så jobbigt när ens älsklingar är sjuka. Styrke kramar till er båda.

kalindas
0

Inte bra att hon fortfarande har feber. Rynkar på näsan
Tycker att antibiotikan borde ha tagit ner den nu? Kanske ska hon ha en annan sort? Kanske bättre med Clindabuc?

Om du får tar i Nutrical (eller nåt liknande) köp det och ge henne. Det är mycket energi i det och kanske får henne lite piggare.

Håller tummarna att tjejjen snabbt blir bra.

/Elisa

tuska
0

Nutrical eller liknande  vad är det ?  Nu bor jag på ett ställe där det inte går att handla "finheter"  det blir 18-20 mil till närmaste djuraffär eller veterinär.   Jag ger Bumpa även av KMR ersättningen, det är flytande som gäller för henne, äggula kan gå bra ibland.

Jag talade med djursjukhuset i går och skulle fortsätta till måndagen med Baytrilen och höra av mej om hon fortfarande tempade.

kalindas
0

Det brukar finnas i zoobutiker, är en typ av närings/sockerpasta. Nu när Elliot var dålig och vägrade äta, fick jag med Pro-Kolin+
Fick intrycket att den även går att använda som näringstillskott och inte bara för magen.
http://www.swecat.com/tomlyn-nutri-cal

Testa att blanda i lite druvsocker i ägget, så borde det ge lite energi också.

/Elisa

Nilla
0

Fina lilla Bumpa, vi får hoppas att hon tar sig under helgen nu. Jag tänker på er och håller tummarna.  // Kram Nilla

Helenaf76
0

Tänker på er och håller tummar och tassar. Varma kramar/Helena o gänget

Fairy84
0

Krya på dig fina Bumpa…kram

Helenaf76
0

Hur går det för Bumpa? *orolig* Håller tassar och tummar att det går åt rätt håll. *kram*

tuska
0

Jo då Helena det går åt rätt håll nu, idag har hon smaskat mat och går omkring och letar bebisar. Nu känns allt bra igen.   Jag får ta nya tag men så jädrans rädd jag ska bli efter denna dust.

Hua detta glömmer jag aldrig, en plåga för katten i 1 1/2 dygn innan hon fick hjälpen hon behövde.   Uffa mej ska försöka glömma händelsen och tänka på, att det bara va en mardröm.

Rosenlind
0

Söta lilla Bumpa, vad skönt att hon mår så mycket bättre.

Helenaf76
0

Så skönt att hon mår bättre och att hon äter nu. Det värmer i hjärtat. Pussa på fröken och tala om hur duktig hon är som fixat det här. Kramar!

kalindas
0

Skönt att hon mår bättre! Glad

/Elisa

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.