Svullen tass! Vad göra?
Kom hem och upptäckte en humla (tror jag) stor svart o rund, lät som sjutton. Släppte ut den, Såg sen hur ena kattens tass fördubblades i storlek framför mig! Han tvättar den, men går som vanligt men är trött. Den andra katten är oxå trött o slö men upptäcker ingen svullnad på honom någonstans. Ansiktena ser normala ut, tungorna också. Ringt djursjukhus dom säger att jag ska avvakta, eventuellt komma in och få kortison. Jag har Betapred hemma 0,5mg betametason, kan jag ge det själv? Eller göra något annat för att lindra den ena kattens svullna tass? Gav dem lite kyckling och det åt dem bägge två iallafall.
Jag är endast en lekman, och tvekar du åk till veterinären direkt!
….men jag tror verkligen inte du behöver alls ora dig. Min katt fick också et stick, och jag ringde då som du till veterinären. Men det behövdes aldrig.
Är allt ok för övrigt så avvakta. Det är värre om det hade varit ett stick i halsen så han inte får luft. DÅ åker du direkt så klart.
Katterna drar lärdom av detta, så du behöver nog inte oroa dig för att detta ska ske igen. 
Lycka till och oroa dig inte - det kommer att lösa sig!
Tack Berthagenn ! Nu är jag lugnare, dom har både ätit o druckit och nu ligger dom och sover. Riktig Höna-Pöna man är ;D men det är ju mina bäääbisar! Blev lite extra rädd eftersom jag själv är superallergisk mot insektsbett och måste alltid ha med mig adrenalinspruta etc.. Hoppas verkligen att de tar lärdom av det här, sommaren har ju bara börjat! Och med det önskar jag er alla en Glad Sommar!
Ingen fara, jag är själv en höna pöna av rang! Min veterinär som jag känner mycket väl (betraktar hans som min vän faktsikt, vi är lika tossiga i katter), han lugnade mig. jag var sjäv hyperskraj första gången jag råkade ut för detta. Han bara sa - ingen fara, var inte så rädd! 
Så jag kände igen mig som faen i din story!
Kram och mys på med dina bebbar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nä, jag håller med. Det är ingen fara. Min kelgubbe Hjalmar ÅT UPP en geting förra sommaren. Han svullnade upp över nos och haka och jag trodde jag skulle behöva akutköra till djursjukhuset, men nej då. Det gick hur bra som helst, ingen åtgärd behövdes.
MEN han håller sig lååångt ifrån getingar och humlor nu för tiden 
Min Oddie blev också stucken av en humla. Den ena tassen var dubbelt så stor som den andra och han slickade på den. Men han hade inte ont när jag klämde på tassen och svullnaden gick ner efter en stund.