Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2667 ggr
nelliots
0

P-spruta för hankatt

Jag har hört en del uppfödare säga att man kan minska risken för kissande hos fertila hanar om de får P-spruta medan de blir fertila, alltså de får sprutan strax innan det börjar. Är det någon här som har erfarenhet av det?

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

[lisme]
0

Nei har ikke prøvd p-sprøyte i den sammenhengen men har hatt en hannkatt som fikk denne sprøyta. Han ble som en kastrat, lat, tykk og lite interessert i de andre kattene. Men han markerte som før Obestämd

kalindas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Spokie fick p-spruta när han inte var fertil men markerade.
Såg ingen skillnad. Det som fungerade bäst tyckte jag var att ge p-piller.
Det minskade hans kissande som hade med revir att göra. Protestkissandet och "jag äger dej matte" minskade inte…

/Elisa

nelliots
0

Jag tänkte också att om man har mor och son hemma fertila kan det finnas en poäng med att ge P-spruta tidigt, så det inte händer en olycka.

**Kattungar till salu!

[lisme]
0

Da ville jeg heller ha brukt Suprelorin, event p-piller

SE*Wishetens
0

Det finns ju chipkastrering nu också (suprelorin-chip), de som testat det har såvitt jag förstår upplevt att strilande och hankattsbeteende upphört helt, och hanen är som en mysig kastrat i stället.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

nelliots
0

Jag ska diskutera med min veterinär om ca 3 veckor när det är dags för besiktning, chipmärkning och vaccination nr 2, så kan jag berätta vad vi kom fram till sedan. Glad

**Kattungar till salu!

MalinL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade inte gett en p-spruta till en hane, om jag senare ville använda honom i avel. De hanar jag hört om som fått p-spruta har aldrig lyckats göra några honor dräktiga efteråt. Visst det kans kanske funka, men jag skulle inte ta risken.

[lisme]
0

Joker er blitt fertil igjen etter at han fikk Suprelorin for 2 år siden. Om alt går bra blir han pappa i midten av juli og da kan det bli sys var, syl, bicolour var og bicolour langhår Skrattande