Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 6707 ggr
Supinesophie
0

Oddie (SE*Solhavets Jackson Avery)

Bara för att Oddie är så fin så gör jag det här till hans egna fototråd. Skrattande Här kommer även finnas lite bilder på mina två huskatter Tila och Bernt. Har ingen blogg så tänkte att jag kunde visa upp bilder här i stället.

Om Oddie:

Stamtavlenamn: SE*Solhavets Jackson Avery

EMD-kod: SIA n21 Bruntabbymaskad

Mamma: S*DiNovus Hey You (SIA n21)

Pappa: Hoffens Kelso (SYS n03)

Född: 21 Oktober 2010

Supinesophie
0

Oddie i klösmöbelns gosiga hängmatta.

Vart försvann han?

Lite bilder på ansikte och profil

cosbykatten
0

Åååh! Värsta snygg-brorsan ju!! :)

Supinesophie
0

"Visst är jag söt?"

"Men jag kan faktiskt bitas också!" (Mattes hand är offret)

Här är det farbror Bernt som får sig en omgång!

"Nu vill jag gosa! Lägg undan kameran!"

På klösmöbeln.

Supinesophie
0

Och så de andra kissorna som mest tittade på när Oddie sprang runt och busade som en galning medans matte försökte ta kort.

Tant Tila som inte gillar spinkiga siamesungar särskilt mycket:

Hon är som ni ser, hushållets drottning :)

Och Bernt som är Oddies favoritlekfarbror och som är hälften uggla misstänker vi.

Både Bernt och Tila är födda 2008 och båda är brunspotted med vitt. Fast de är inte släkt och det skiljer några månader i ålder. Båda är kastrater.

Om ni undrar vad de har runt halsen så är det reflexremsor som jag har klistrat på halsbanden så att de ska synas när de är ute i mörkret Glad

SmirreIce
0

Jag undrar ju dina siameser och bondisar kommer bra överens. Hos mig var det så lugnt och skönt fram tills när våran sys-hane blev könsmogen, då blev här en en krigszon. (Fast kanske det kan ha att göra med att vi flyttade när han blev könsmogen…??) Innan bodde vi i en tvåa och nu i en trea.

GunillaSverkersson
0

Super fin kille Glad pappas haka och söt som mamma Flört Lycka till om du kastrerar går det säkert bra eller ska du ha honom fertil?

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

barkens
0

Så stor han ser ut! Glad Och han har så fina tabbyränder i ansiktet. Men jag är ju inte så partisk, tur det hihi….

Det är så kul att se hur bra han har det! Hälsa honom från mig med en puss i pannan Kyss

carinbrack
0

#5 Hos oss kajkade det också ur när Dexter blev könsmogen och fick dambesök med det lugnade snabbt ner sig igen när han blev kastrat, är din sys-hane fortfarande fertil eller hur gick det när han blev kastrat?

Siameshona
0

Söta tår därKyss

Helenaf76
0

Finfina kissar. Kyss

Supinesophie
0

#5 Det finns ju flera orsaker till att kattgrupper kommer ut balans och både flytt och att en katt blir könsmogen spelar säkert in.

#5 och #6 Han ska kastreras innan han blir könsmogen hellst. Ska höra med veterinären hur tidigt de kan ta honom. Han ska ändå inte avlas på har jag bestämt eftersom att han är ganska vindögd.

#7 Ja han växer så det knakar och han har nog fått lite mer hull också :)

#9 #10 Tack :)

Kan också meddela att Oddie har fått sitt första bad i dag! Här sitter han och torkar i mattes säng där det är varmt och skönt Glad

GunillaSverkersson
0

Jätte fina katter du harGlad Kan inte vindögdhet växa bort? Jag vet inte men det finns säker någon annan här med mer erfarenhet som kan svara på det, eller du kanske vet själv. Glad Bra att badträna, jag sitter här med en kille Snake charmer som har en ovana att backa och kolla in vad han har gjort i lådan, det resulterar i en skitig baktass, men han är van vid att man håller hans tassar under kranen och reagerar inte på det. Väldigt praktiskt när det behövs  Lycka till  kul att se kort / Gunilla

SmirreIce
0

#8 Vi flyttade till våran 3.a i juni -10, då var det frid o fröjd, fram till att det kom två kattungar på 13 veckor, Kazmir tyckte det var så kul med nya kompisar och det tyckte även Sid och Diego. Men då flippade Kazmir ut på Diego. Någon slags maktkamp, inte vet jag.   :(    (Sid och Kazmir var fortf. kompisar men inte Diego och Kazmir) anledning till att det blev tjafs vej jag egentligen fortfarande inte. Kazmir är fortfarande fertil och Sid och Diego fick flytta ut till farfar sept -10.

SmirreIce
0

#11 Jag kastrerade min bondis hane när han var ungefär 4-5 månader tror jag.

Supinesophie
0

#12 Jag har hört nåt om att det kan växa bort men jag har också läst nånstans att det kan bli värre. Men förhoppningsvis så blir det bättre :) Men han verkar inte har nåt ont av det och han kan ju se ordentligt och så..

Supinesophie
0

15 veckor är han nu, min Oddie. I måndags var vi "akut" till veterinären pga. lös mage, kräkningar och det som avgjorde saken; blodigt slem i kattlådan.

Nu mår han dock prima i magen igen och matte kan oroa sig över andra saker i stället :) (ska han äta sådär snabbt? Ska han låta sådär? Vad tyst det blev måste kolla vart Oddie tog vägen.. Är han för varm, är han för kall? Är han mindre vindögd idag?) Jag är nog lite hönsmamma!

I veckan har jag också veterinärvårdsförsäkrat lillen. Känns bra att ha det gjort!

Och så lite bilder:

(Han har som vanligt något busryck bara för att jag ska fota..)

Full med bus eller smått efterbliven? Flört

Hans ögon ser ganska läskiga ut på bild ibland.. Blå är de i alla fall!

När jag sitter på golvet och ska fota honom så sätter han sig framför mig med ryggen emot. Lyckades få kameran i position och nån bild blev osuddig i alla fall!

De skelande blå. (han är inte sådär vindögd hela tiden)

Bus med Bernt

Bernt tar en paus

Tila tittar på

Och sådär ser en solig eftermiddag ut här i Oddies kungarike!

GunillaSverkersson
0

Vad fin han är tjusig profil hoppas Bernt orkar med honomGlad

Supinesophie
0

#17 Tack! Jag älskar hans profil :) Bernt börjar nog tröttna lite, men Tila som inte gillade Oddie förut har nu börjat leka med honom i stället. Det leker med leksaksmöss, jagar varandra och leker kuragömma haha.

Supinesophie
0

Idag var vi ute i snön, för det var så vackert väder! Skrattande

"Jag vet inte om jag gillar det här riktigt.."

"Någon jag känner igen! Rädda mig!"

"Vad ljust det är!"

"Kan du lyfta upp mig?"

Supinesophie
0

Dags för lite nya bilder!

Oddie har hunnit bli 5 månader nu!

Han växer så det knakar men har några storlekar för stort skinn, så han lär växa mer!

Det har varit svårt att få några bra bilder eftersom han inte vill vara still det lilla vilddjuret. När han sover går det dock bättre. Flört

Här råkade han sitta still ett ögonblick medans han antagligen funderade på vart han skulle springa härnäst.. På bilden är han runt 4 månader.

Oddie tycker inte att man tar kort på en nyvaken siames med blixt!

Sött sovandes i klösmöbelns "hängmatta"

Tv-mys med Tila!

Full i bus!

Snygga catwalk-ben va?

"Tänker INTE titta in i kameran!"

"Okej, du kan få ta ett kort då, men bara på min bästa sida!"

Han är inte så mycket mindre än "storkatten" nu Glad

Allt för denna gången! Skulle vara kul att se bilder på kullsyskonen också, men deras nya familjer verkar lite anonyma Cool (Förutom Pixlas matte då)

Sussi89
0

Så fina katter. Roligt att vara ute i snön lite :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Supinesophie
0

#21 Tack Glad

Han var nog lite tveksam med snön men nu är det barmark i skogen bakom huset och där är det väldigt spännande!

barkens
0

Hej! Jättefina bilder, kul att se! Jag har ju chokladtabbymaskade brorsan Owen Hunt (kallas Teddy) kvar här hemma, för han bestämde sig för att stanna :D

Ska lägga upp lite bilder snart. Han blev förresten kastrerad igår och vet. här lämnade det öppet, han menade att man brukar bara sy på större hundar, för det läker sämre om man syr och är större risk för infektioner (tänkte om det var därför Oddie fick komplikationer). Teddy är precis som vanligt nu, sitt vanliga busiga & gosiga jag :)

flis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilken charmknutte!Kyss

Lejdet
0

#12 Min Iris var extremt vindögd som ungkatt men det har blivit bättre med tiden så det kan gå tillbaka

Supinesophie
0

#23 Av nån anledning så har jag inte sett "nya" svar på den här tråden.. Men Oddie blev inte sydd han heller.

Supinesophie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får väl lägga upp lite sexmånadersbilder också då!

Hemma från en utflykt till havet:

Sötansikte

Ute i varma solen är det gött att leva! Men lite bländad blir man..

Mys med kompisen Råttan

Supinesophie
0

Dumma bilder som blir fel form!

joppmoll
0

Vilken jättefin kille :-)

GunillaSverkersson
0

Kanske lite avlång, men vilken snygging och vad stor han börjar bliFlört

Supinesophie
0

#30 Tack! Jo han växer så det knakar!

Lite avlång jo Skrattande Senast jag la in bilder var före uppdateringen så det blev lite fel hehe..

Supinesophie
0

Här kommer lite nya mindre avlånga bilder :P

Först: En modellbild som min bonusbrorsa tog förra veckan!

Supinesophie
0

Vi utforskar en gräsåker på lång"promenaden" i går 7/5:

Supinesophie
0

Sen gick vi in i skogsbrynet där det fanns massa blommor (som förstås sulle provsmakas men det fick jag ingen bild på!)

Supinesophie
0

I barrskogen:

[SoooL]
0

Kyss

kalindas
0

Kyss

/Elisa

barkens
0

Åh va fin han är! Stora killen nu ju!
Vilken fin sele, märke på den? Eller var man kan köpa sån..?

Kramar o tassar från morsan Tindra å brorsan Teddy! <3

Supinesophie
0

#38 Tack! Du får lägga in lite mer Teddybilder, vill se!

Selen fynda jag på min zoobutik, det står inget märke på den men det är samma stil som puppias soft-selar.

Siameshona
0

Jättefin kille!! Va mysigt han har det på sin skogspromenad!!

Supinesophie
0

#40 Tack! Ja, promenaden uppskattades efter att jag hade varit borta hela dagen. Han förstår nog inte vad det skall vara för nytta med heltidsjobb…

Siameshona
0

#41 Jag brukar försöka förklara för killarna att jag måste så vi kan köpa god mat & ha tak över huvudet så de slipper bli "street"katter. fast jag vet inte om det går in….Skrattande