Hem eller stödhem sökes
Hej alla,
Jag har en liten kärleksfull huskatts hona som jag söker ett kärleksfullt permanent hem till eller ett stödhem:
En kortfattad bakgrund:
En av mina kompisar har en tonårig son med diagnoser inom autismspektrat bla HFA och ADHD. Han är väldigt utåtagerande och har de senaste åren bott hos pappan. Pappan skaffade en hund till honom och när det inte fungerade tog min kompis hem hunden till sig. Sedan skaffade han två kattjejer till honom och detta fungerade ända tills att de började löpa. Den ena katten försvann och den som var kvar tog min kompis hem till sig. Hon födde två ungar och inte långt därefter kollapsade pappan och sonen flyttade hem till henne.
Hela situationen var/är minst sagt kaotisk och till slut tog jag hem katten till mig efter en del övergrepp från sonen.. Han kastade bl a ut henne från balkongen. Jag vände mig till KKS för att få hjälp och de två kattungarna är nu i ett stödhem. De är nu ca 7 mån och behöver snart kastreras.
Ganska omgående fick jag reda på att ett stödhem hittas till katthonan. Hon skulle bara kastreras innan hon kunde flytta dit.Till slut blev kastreringen av men då fick jag besked på att stödfamiljen tagit in en annan katt och att de skulle leta efter ett nytt stödhem
Nu verkar det som om de inte tänker leta efter ett stödhem förrän de två kattungarna blivit kastrerade. Min kompis har inte råd just nu: hon arbetar deltid, har tre hemmavarande barn och en högkonsumerande autistisk son…..
Hemma hos oss ser det ungefär ut så här: Vi har tre katter sedan innan två LPL och en OSH. Vi är allergiska men det har fungerat med "våra egna" katter. Dock känner jag av extra katten och får äta medicin kontinuerligt.
Min OSH hona gillar inte den nya katten och vill i princip döda henne så jag får hålla henne instängd periodvis. Min OSH Imbra störs ändå av hennes närvaro och är oerhört stressad, äter kanppt och har gått ner i vikt.
Så ALLA tips tages tacksamt emot. Känner ni någon som vill/kan vara stödhem eller söker en social, gosig, trevlig katthona så hör av er till min e-mail!
Vi finns i Lund i skåne!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vacker liten husis. 
Tyvärr har jag ingen möjlighet att hjälpa då jag redan har för många katter. Men jag ska ha lite koll om det dyker upp nåt.
/Elisa

Ja, hon är fin och hon har ett trevligt temperament också. Hon är ganska orädd av sig (trots det hon varit med om) nyfiken; vill vara med överallt och så älskar hon mänskligt sällskap. Hon går också bra ihop med mina två kastrerade hankatter…..Hon är innekatt men älskar balkongen.
Jag är som sagt tacksam för alla tips! 

Önskar att jag kunde hjälpa, men har inte möjlighet…
Önskar också att jag kunde hjälpa, men jag sitter lite i samma sits. Jag har sex katter på insidan och en huskatt som bor i garaget. Hon satt på trappan när vi flyttade hit. Hennes ungar har jag kastrerat, vaccinerat, id-märkt och omplacerat. En av dem fick flytta in till mig.
Hoppas verkligen att det dyker upp något snabbt. Förstår att det är akut. Tar för givet att du även publicerat den här tråden på Hittekatter. Stackars lilla oönskade katt…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nej, jag har faktiskt inte gjort det…. de verkar ha så fullt upp av "hemlösa" katter. Fast jag kanske gör det om inte något alternativ dyker upp snart.
Jag kan inte sluta hoppas på att det ska dyka upp ett kärleksfullt hem. Nästa steg blir nog att trycka upp något kort om det hela och lägga i brevlådorna häromkring. Kanske någon nappar! :)
Lägg in tråden på Hittekatter. De är mycket hjälpsamma. Kanske kan det ge något.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Tack jag lyder rådet! 

hur gammal är lilla sötnosen nu då?

Hon är 1 1/2 år ca