Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1429 ggr
[SoooL]
0

Behöver förslag..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver hjälp. Jag är inte alls nöjd med namnet på min siames :(
Jag bad om hjälp förut när hon var nyinförskaffad men bestämde mig sedan för "Twiggy". Men jag gillart inte.
Jag har gjort ett liknande inlägg på ett annat forum, men det skadar inte med så mycket namnförslag som möjligt.

Önskvärt är att det är gulligt. Det ska gå att göra några löjliga smeknamn på namnet och kunna sägas med bebisröst Skrattande

Här är hon:

Hoppar som en kanin. Borde säga "skuttar" va?
Pratar mer än gärna, fast det gör väl alla siameser? :blink:
Kaxig som få, hon satte mina veterankatter på plats när hon flyttade in här.
Bestämd. Ska hon ligga någonstans så blir det så. Och det är med en bestämd duns som hon smäller ner lilla rumpan.
Städtant. Hon går mer än gärna in på katt toan och städar efter alla andra. Det ska vara rent och snyggt. Och hon tvättar mer än gärna oss människor om hon tycker att vi har slarvat med det.
Pussig och en spinnmaskin :oops:

Bilder:

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igen..

[SoooL]
0

….

Lejdet
0

Döp henne till Ambi (valent) Flört

[SoooL]
0

Haha. För att matte är en aning ambivalent? Flört

Lejdet
0

#4 Japp!

[SoooL]
0

#5: Fyndigt helt klart Flört

Det är ju lite synd att inte stamnamnet tilltalar mig så att man iaf kunde fått ut något av det. "dumma" uppfödare :P

carinbrack
0

Är det kanske en Pixie (=älva)?

embla2
0

Sessan kanske?

[SoooL]
0

Jag kallar min syster för Sessan. Vi ska inte smickra henne allt för mycket Skrattande

shibbe
0

Ett tips, prova dig fram på google translate med ett passande ord för din katt och få det ordet översatt till något som kan bli ett bra namn.

Jag provade mig fram när vi skulle ge vår hona ett namn vi utgick från "flickan" och hittade Meici.

Om du provar med älva som carinbrack föreslog så blir det Foliet om du översätter till Katalanska och lyssnar på uttalet.

Älva blir Peri på Indonesiska.

Kan vara kul att testa

[SoooL]
0

Pixie är fint. Men hon är tyvärr ingen Pixie :-(

Mer förslag uppskattas.

Supinesophie
0

Bambi? Tungan ute

Har du ingen idol du vill döpa henne efter? (förutom twiggy då)

[SoooL]
0

Jo jag har ju det. Och jag funderade på det först (har bara en idol). Men det är ju en karl . Och jag kan inte få hans namn till något kvinnligt hur jag än vrider och vänder på det - han heter Brian.
F*n i hans moster att ursprungsplanerna på att skaffa en hankatt inte blev som de skulle. Jag har tonvis med killnamn på lager för en katt och inte ens ett halvt på tjejer. *muttrar*

Det hela slutar i att jag säger "siamesen" livet ut haha. vill inte vill inte vill inte.

Bambi? Får fundera. Glad

[SoooL]
0

#10: Underbar ide. Jag hade den iden framme förut faktiskt haha. Men så satt jag med översättaren framme och kunde inte ens komma på ett ord. Ska kolla med Älva ;)

Supinesophie
0

#13 Siamesen xD

SIA då? Känner en som heter SIA. En människa alltså. Av det kvinnliga könet.

OT Shit vad hon ser ut som min Oddie! Märks att de är släkt…

[SoooL]
0

SIA, som i glass. Jag gillar glass Skrattande

Supinesophie
0

#16 Det också. En chokladglass Tungan ute

[SoooL]
0

Men gud.. vad man tänker i sängen fastän man bör sova… vart påmind om en blogg jag lä@te ofta förr.. snubben i bloggen var kissevakt åt sin syster. Katten ifråga hette "Cheijjen" uttalas "tjejen" då, när jag läste bloggunlägget 2010 så lovade jag mig själv att nästa katt tant här hemma ska heta det - vilket man såklart glömt påvägen. :) Tror detta kan vara namnet. Märks. Ska titta på henne imorgon och säga Cheijjen samtidigt å se ifall det klickar :) Tusentack för alla tips. (Skrivet på touchnobil - ifall felstavelser uppstår)

kalindas
0

Hade ett namn på en av kattungarna i senaste kullen som jag gillade. Det var Kalindas Elissa (R.I.P). Hade tänkt behålla henne själv och kalla henne Lissa. Men då Ellie bestämde att hon skulle stanna, så sålde jag henne.
Min Elissa fick namnet Julia istället.

/Elisa

prodigy
0

Kan hon inte få vara en liten Brian då? Finns ju många tjejer med killiga namn, tex Robyn? Här hemma har vi en tjej kallad Pysen. Smeknamnet fick hon hos uppfödaren och det passar utmärkt, trots att folk därför tror hon är en liten pojk.. Glad

SacredSouls
0

Jeg synes Brian jeg Skrattande

Hos oss har vi litt av hvert og oppkalt etter idoler også

Vi har en jente oppkalt etter fotball spiller : Messi

Så har vi en jente oppkalt etter Iron Maiden : Maiden

Så har vi en jente oppkalt etter Hannah Montana: Hannah

En gutt oppkalt etter Peter Jöback : Jöback

En jente som heter Mus Tungan ute

Og en gutt tilslutt som er etter fotball spiller : Sami

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

berthagenn