Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2138 ggr
Herlingstorp
0

Tips på matrial till rastgård?

Hej!

Jag som har haft huskatter som fått gå ut alltid vill gärna ge min lilla siakille möjliget till utelek,skulle därför vilja ha lite tips vid bygge av en rastgård. Vi bor i ett ganska nybyggt område med väldigt prydliga trädgårdar så den behöver smälta in i omgivningen för att inte irritera grannar. Jag vill gärna själv med att den är dekorativ. Funderar på en trästomme i sexkantig lusthusmodell, vitmålad med hönsnät i väggramarna och en öppningsbar dörr. ev papptäckt tak. Vad använder ni andra för nät? tak? vad har ni för bottenmatrial?Så att det inte luktar/går att hålla rent Bör man ha en kattlåda som ställs ut vid utevistelsen?.Kattvänliga växter att plantera i? Vad kan ni rekomendera för storlek? Tips på aktiverings/klättermöblemang? (hade funderingar på ett riktigt, fast kapat och dött, träd typ en björk i) Hade oxå tänkt ha en stol där inne så jag kan sitta o läsa med honom.  Visa gärna upp era egna rastgårdar/inhängnader för tips. Tack på förhand, vill fixa så bra som möjligt för min lille pojk.

Mvh Maria

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min nya rastgård, vill rekomendera att katterna ska kunna gå in och ut som de vill från ett fönster eller altandörr.

jag har köpt grindarna från blocket.  Det går att lägga omlått och fästa med buntband om det inte skulle passa så där precis.

Lejdet
0
Lejdet
0

min första rastgård har golv av impregnerad trall med någon cm mellanrum så att man kan spola av golvet vid behov, där har jag såklart kattlåda också. I min andra rastgård behöll jag gräset och där uträttar de sällan sina behov utan går in istället.

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lejdet har det jättefint till sina katter, blev tvungen att gå in och kolla rastgårdarna för jag planerar att göra en rastgård från ett fönster och där dom har tillgång till gräsmattan också.

SE*Wishetens
0

Jag ska bygga rastgård ganska snart, och kommer använda mig av tryckimpregnerat trä till ram och sen använda rådjursnät som nät. Rådjursnätet är svart och UV-beständigt, och syns inte lika väl som tex metallnät. Man kan givetvis använda annat trä än tryckimpregnerat, tex om man vill måla sin rastgård. Jag kommer ha gräs som underlag, då katterna förutom rastgården får tillgång till vår 20 kvm stora altan.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se