Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1367 ggr
Supinesophie
0

Känsliga ögon?

De senaste dagarna när det har varit sol ute och Oddie har varit ute mer än en timme så har han fått slem (ganska tjockt, svagt gulaktigt) i ögonen och de ser liksom rödkantade ut och rinner lite.

Han kisar väldigt mycket i solen också, jag som människa kan ju ha solglasögon så jag tycker synd om honom som blir så bländad :/

Kan det vara att ögonen blir ansträngda av solljuset eller kan det vara någon allergi?

(Han djupt liggande ögon om det kan ha någon betydelse)

kalindas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan inte svara på om det är solen som är orsaken. Men köp Noviform på apoteket och lägg i ögonen ett tag.

Min Smilla har känsliga ögon, men för hennes del är orsaken att hon har dåligt med tårvätska sen hon var sjuk i Herpes. Så jag lägger i salva i hennes ögon minst en ggr per dag.

/Elisa

Supinesophie
0

#1 Tack för ditt svar!

Vad gör Noviform för något då?

Attacks
0

Jeg tror Rufus har gresspollen allergi,for han ble alltid sånn halvbetent når han lå å koste seg i gresset hos foreldrene mine da han var liten. Etter han nå kun har hverandaen,så har han aldri en dag hatt noe form for øyeproblemer.  Vi skylte bare godt med saltvann i et par dager,så var han fin i mange dager,helt til neste gang han løp på gresset.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Noviform är en receptfri ögonsalva som är bakteriedödande. Den fungerar på lättare irritationer i ögat.

/Elisa

[SoooL]
0

TS: men precis så där är det för min tjej. Märkte det idag. Hon kisar extremt i solljus och så var det sådant slem i ögonen (gult som din tycks ha). Och hennes ögon är ju också rätt djupliggande. Reagerade på det idag och tyckte så synd om henne men man vill ju inte pilla i ögonen på henne för att få ut kletet heller.

[lisme]
0

Bruker du engangssprøyte med saltvannsoppløsning kan du spyle vekk det som er i øynene.

Nilla
0

Jag tror att solen är extra stark nu på våren. Ozonskiktet är tunt. Om man kan välja, kanske man ska undvika att släppa ut katten i en gassande rastgård när solen står som högst. Det är inte bra för oss människor heller. Katterna blir dessutom solbrända på den vita huden vid öronen. På eftermiddagen är solen betydligt svagare och värmer ändå gott. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus