Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 3143 ggr
[SoooL]
0

Populära kattleksaker

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka kattleksaker går hem hos era katter? Vad är den absolut bästa leksaken enligt din SIA/BAL eller oriental?
Jag har ju insett att huskatter och siameser inte alltid roas av likadana saker. Mina huskatter går loss på laserpekaren medans Twiggy tycker det är störtlöjligt.

Än så länge är Fling-ama-string en hit men hon lessnar väl på den med tids nog.

Jag har även en undercovermouse som fungerar så där måttligt mycket. Och en pinne med snöre på. Även en mus som piper hehe.

Tar tacksamt emot tips på roliga kattleksaker. Pris ej viktigt Skrattande

Attacks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mine har en kjærkommen favoritt. Både kattunger og store. Rufus også. Det finnes mange flere varianter her :

http://www.bristols.no/katteleker/C_44_97

Denne har vi :

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[SoooL]
0

En sån har jag med, glömt att skriva. Inte omtyckt av min SIA men av ena huskatten Glad

[SoooL]
0

Attacks: vilken otroligt tjusig katt du har på din Avatar förresten! Älskar öronen!! Kyss

Attacks
0

#3 Skravlemannen min takker og bukker Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

berthagenn
0

Mina siameser ÄLSKAR snören och metspön!Skrattande

kalindas
0

För mina katter har det i över 20år funnits en favorit (som fortfarande finns kvar). Holly älskade den i 14,5år och de jag har nu slåss om den.
På bilden är det Ellie som fått gar i leksaken och lekte vilt i ett par timmar.
Det är en virkad ljusmanschett som min mormor gjorde till mej.

/Elisa

berthagenn
0

Detta metspö är Ludde tokig i! Skrattande

amandahurtigh
0

Jag har ju ingen kat4 katt än, men min ragdoll (som jag ibland undrar om han har lite oriental i sig ;P haha) älskar att leka med en vanlig leksaksmus fäst i en fiskelina.

Så jag springer runt med den, och han jagar den. Han verkar gilla när han inte kan se tråden. Kanske nått att testa?

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

cosbykatten
0

Det här är Pixlas absolut roligaste leksak:

GOSIG MUS Mjukdjur blandade färger Längd: 14 cm

IKEAs barnleksak "GOSIG MUS" för 9 kronor! Man kan sova med den, apportera den, leka med den, göra allt med den! Den grå och den bruna är roligast, den vita hamnar oftast under någon soffa.

Förutom sin älskade mus, så gillar hon också fjädervipps-spön såklart.

[SoooL]
0

#6: Så sött :D

[SoooL]
0

Så det är inte svårare än så här? Kul :-D
Mina huskatter är så svåra att roa med leksaker (de har ju fått smaka på riktiga vildmöss leksaker så jag kan inte klandra dem iofs)

Tack för att ni delar med er Flört

Siameshona
0

Laserpekaren gillar båda. Pacino gillar tigerråttor & Otto bara en mörkbrun ( den svarta försvann)

Ibland är ett metspö med fjädrar okay. Men bäst av allt gillar båda att leka kull/kurragömma. Men hur lätt är det att gömma sig på 54kvm för två katter??

Sussi89
0

Mina orientaler ÄLSKAR också IKEA- mössen (#9) Men våran nykomling Ellie har dock nästan tuggat sönder fötterna och svansarna på alla!

Sen brukar jag köpa små  gosedjur på second hand, som har långa ben och armar det gillar mina katter :)

Och hårsnoddar!! Björne bara älskar att apportera dom! Det är hans favoriter.

Och den sista leksaken är perfekt när man inte har tid att leka med katterna. Det är en boll med motor i, och det hänger fast ett snöre i bollen och en liten mus.

Man bara trycker på "on" så börjar bollen rulla iväg över hela lägenheten! Även Sammi som inte leker kan inte motstå den!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
0

Boll med motor!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

carinbrack
0

Det allra bästa Dexter vet är aluminiumbollar och kolapapper. när vi äter kola kastar vi papperena direkt på golvet, Dexter är i himmelriket och samlar in dem och ämnar tillbaka dem. och om jag behöver folie till nåt måste han få en egen boll, annars blir han olycklig.

cosbykatten
0

#14 > Vart har du hittat bollen med motor?

embla2
0

Jag har nog världens knäppaste OLH.Kakan gillar att plocka ut hårt bajs från lådan som hon sen leker medObestämd

Balinesen leker med allt som kommer i hennes väg lika så min skogkatt.

[SoooL]
0

17: haha, perverst!! Du får be henne skaffa sig en annan hobby :P

alltidsiames
0

Hahaha, hårt bajs hittar jag i hallen ibland. Kan vara samma böjelse… ICA sålde gosedjur för att samla in pengar till Childhood eller nåt. Det var alla möjliga djur men alltid en vuxen och en unge som satt ihop med kardborrband och de kostade 25 spänn.

Först ska man döda och slita sönder den lilla ungen. Sen bär man runt på den vuxne och kastar den högt upp i luften och fångar den. Absoluta favoriten är hammarhajen! Den har nog inte sålt så bra för ICA MAXI i Malmö säljer ut ett berg av såna för 10 spänn.

embla2
0

#18. Asg Ja mycket pervest. Hon blir jätte sur när jag tömmer lådan men hon är annars en klok flicka som är mycket aktiv så hon leker med allt som hon hittar inkl hundens svans.

Maxima06
0

Finns inget som klår da bird hälsar Katja kavat!

Sussi89
0

S*Winterwind

[SoooL]
0

21; Ja, da bird is bra! Jag kör med getingen och hon diggar mycket :D

Attacks
0

Ikea rotter er hærlige. Her elsker Sushi dem,og deler ei Skrattande

Denne fra IKEA etter å sett hvor morro katten til Pernille har det ,falt også i smak hos mine (Beklager dårlige bilder):

Attacks
0

Jo flere klatreaper,jo skjevere henger den Skrattande

kalindas
0

Nanna gillade också IKEA saken.

/Elisa

joppmoll
0

Castors absoluta favorit är vanliga papperstussar. Tyvärr apporterar han inte så jag sitter å knölar ihop nya varenda kväll :-) Han kan dribbla runt med dom hur länge som helst, tills dom försvinner in under nån möbel. Fast just nu i skrivande stund är det en fjäder som han lattjar med. Dom är oxå kul. Sen finns det förstås ett antal pälsmöss, pingisbollar, tennisbollar och innebandybollar utspridda lite här å där oxå.

[SoooL]
0

#25 + #26: Håller den verkligen för vuxna katter? Trodde att kattungar var max! Köper direkt Skrattande

Alba333
0

Våra älsklingar vill helst leka i och med pappkassar. När vi varit och storhandlat står de på kö för att få leka med de tomma pappkassarna som vi burit hem matvarorna i. Det är ju en lek som alla kan vara med i och de kan sysselstta sig med en kassa i flera dagar.

Sen gillar de tovade föremål i ull. Jag brukar tova små bollar till dem som de kan leka med i timmar…

yve2
0

Lille Kitty absoluta favorit är denna lilla mask som hon gärna appoterar

It's a cat's world… adjust! :)

yve2
0

Denna klösbräda leker alla i, det går en vild jakt igenom, över och runt om denna. Bra sätt att få klorna vässade.

It's a cat's world… adjust! :)

sblad
0

Avancerade och dyra leksaker i all ära men den Topp 3 bland populära leksaken för vår lilla siames Tore är enligt följande:

1. GOSIG MUS från IKEA som tidigare inlägg även har poängterat. Vi har 2 st, en grå (döpt till Roland) och en vit (döpt till Sture) som vår lilla Tore kan leka med i timmar i sträck i princip.
  2. BOLLAR av olika dess slag, virkade, av fleece, pingisbollar, prydnadsbollar av
  3. SNÖREN av olika slag som Tore drar runt på och vill att man ska kasta iväg så att han kan apportera det. Det populäraste snöret hittills kom från en av mina gamla bikinis. Så det var lite elastiskt och mjuks att tugga på. Fick dock slänga det häromdagen då han tuggar sönder det och nästan satte det i halsen.

Summa summarum, min uppfattning är att siameser är otroligt lättroade och uppskattar de mest simpla leksakerna samt att dom är otroligt duktiga på att roa sig själva.