När löper en honkatt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en siames katt som är 9 månader och hon har inte börjat löpa än, är det ovanligt?
Nej, det är inte ovanligt, men de brukar komma igång nu på våren. Tänk på att även en uppmärksam djurägare kan missa att vissa honor löper, det enda säkra är att inte ha henne med fertila hanar.
Ska hon användas till avel? Annars är det hög tid att kastrera.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
De flesta katIV-katter löper tidigt och sedan tätt, så jag förstår att du undrar, det gjorde jag oxå. Tintin (nu mormor t mina kattungar) var nästan 1 år innan hon löpte 1a gången. Minns inte hur gammal hennes dotter var, men hon löper inte mer än kanske 3-4 ggr per år. Undrade ett tag om hon var fertil, vilket hon uppenbarligen är. 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
tack för svar, jo skall ta en kull ungar på henne och har hört att siameser löper tidigt så därför jag undrade. vi får vänta och se och hoppas hon löper tills hon är 1 år, tänkte kastrera henne sen men vill att hon får en kull ungar först då hon är en katt med härligt temperament.
Det är min fösrta siames och har bara haft huskatter tidigare 
Min syrras hon katt började löpa först när hon var 1,5 år. (brunmaskad.) Så det var jättesent. Så det kommer. Men sen löpte hon var 5e dag typ.Och min löper varranan vecka. Och knappt det.