Bebisar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då var det äntligen dax.. den där dagen som jag hade väntat & längtat så efter.Min nyfikenhet skulle äntligen stillas. För jag har gått här & undrat länge hur många vilka färger & kön på de små liven i Alvas mage..
Alva var till en början sej lik men efter ett kort tag innan hon får riktiga värkar blir hon orolig vill inte ligga i bolådan & helt plötsligt får hon för sej att Olympia är hennes unge.. Hon lockar & försöker på alla vis få till sej henne.Till ochmed drar i Olympia.Men inte vill en drygt 4 mån kattunge ligga med i bolådan för att se när Alva får bebisar inte.Nej Olympia vill busa & leka.. Alva blir mer orolig & det spelar ingenroll om jag stänger in oss med el utan Olympia el om dörren är öppen.. Hon vill ha henne med i bolådan that´s it.. Efter ett tag så inser Alva att den där stora bebisen vill inte vara med henne utan hon lägger sej tillrätta & föder sin första bebis.. en svart hona på 86 g. sen kommer nästa en svart/vit hona på 92 g.. Alva tar en paus på över en timme sen kommer nr 3 en svart hane 89 g tillsist men störst kommer ytterligare en svart hona på 102 g.Ååå var både jag & Alva var stolta glad & trötta.. världens finaste bebisar var födda.Vilken lycka det var tills bergodalbanan började Alva är orolig vill bara ligga korta stunder med dem.De rasar i vikt ,jag började tilläggs mata.. Som inte heller var så enkelt.. Första gången åt 1 sen nästa gång 2 sen 1 igen sen 3 & tillslut alla 4..Alva fortsätter vara orolig & vill ha med sej Olympia.. Men det vill inte hon.. Jag kontaktade min vet som fick undersöka Alva & bebisarna men det var inget fel på nån av dem.. & Alva producerar mjölk som hon ska. Okej så det var bara att fortsätta att tilläggs mata dem.. Alva började flytta på bebisarna Då förstog jag direkt vart hon skulle gå med dem.. för hon är smart Alva..så när inte Olympia kommer till Alva så får Alva gå till Olympia.. sagt & gjort hon bar dit bebisarna till Olympias favorit sov plats.Nu blev hon mycket lugnare & bebisarna ökar sakta men säkert i vikt.
Idag är de 1 vecka & jag vågar berätta det här fast jag vet att faran är inte över än vad som helst kan ske.. men Alva är lugnare ,när Olympia inte busar utan vill sova så gör hon det gärna med Alva & bebisarna.& de har möjlighet att dia långa stunder samt att det tar flaskan också..Känns som gamla Alva är tillbaka som går in för sin mamma roll till 100%.jag hoppas hoppas & jag ser att de har livsglädjen & kämpar på ..
De är 1,5 år sedan vi hade kattungar här i huset.. mycket har hänt både i vårat liv & ute i världen. Såg härom dagen på en hemsida hos en kat4 uppfödare nånstans i världen bilder på bebisar.Ojojoj ska dom se ut så där nu??? Öronen var lika breda som hela bredsidan av huvudet & kantiga till formen..Är det den nya "looken" på kat 4 katter?? Då undrar jag hur dom kommer se ut om några år våra fina siameser & orientaler.. Lagom är bäst tycker jag..& som sagt Alva & jag är stolta över de små här hemma som är för oss världens finaste bebisar..

skulle lägga in bilder men det är ju inte som det var förrut så HUR GÖR MAN???????

Stort grattis till de små liven!
Vad skönt att det gick bra! När Lily fick sina bebisar var hon orolig i minst 12 timmar innan. Jag var vaken hela natten.
När de sen kom till slut gick det undan, 5 ungar på två timmar och inte i boet utan i ett gammalt klösträdshus. För att få henne därifrån fick jag flytta ut ungarna o ställa huset utanför ytterdörren.
Hon ville fortfarande inte vara i boet, utan jag fick ställa en igloo på samma fläck där huset stått och sedan ta min bäddmadrass och lägga mig på golvet bredvid. Lilla gumman var hyperstressad och andades väldigt fort.
Kattungarna tog en evighet att få torra kändes det som, de kom ju så fort att vi inte hann med, så jag fick hjälpa till och torka. Till slut var de torra och Lily hade lagt sig tillrätta efter att jag fått i henne lite Sheba kycklingbröst (om nom nom). Sen tror jag vi somnade allihop.
Med massor med lirkande lyckades jag till slut få henne att vara i boet och kattungarna är nu stora fina 5veckors bustroll som börjat äta själva, men oj vilken pärs! 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

#4 Tack så mycket
#5 tack så mycket & tack för du delade med dej av din "förlossnings-historia".. Ja det måste vart en riktig pärs.. Men va skönt att det gick bra..& bebisarna är så söta såååå
jag var helt slut jag med denna gång.. kändes värre än när jag fick mina 4 barn
men det kanske har med åldern att göra..
Sötnosar =)
#6 Tack själv
Jag tyckte det var intressant att läsa det du skrev, så då ville jag bidra till ämnet.
**Kattungar till salu!
Grattis till de fina bebisarna. 
/Elisa

Grattis till de små sötnosarna!
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

ALVA =

Alva är helt underbar! Wow! Pappsen liknar min showkatt Sammet på pricken. :)
**Kattungar till salu!

Oldefar Oscar hilser til sine nye oldebarn
Gleder oss masse til å se mange bilder av dem etterhvert:-)) Spesielt den lille hvitflekk dama liker vi
Kram fra Oscar og Pernille.

Grattis till dessa fina underverk.
roligt att se bilder
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Grattis till de små! 
Men käre tid vad Alva är snygg! Vilken blick, vilken babe!

Tack så mycket
& tack från Oldefar Oscar & Pernille
Just nu är det kritiskt för lilla killen..Helt plötsligt ville han inte äta..
Var till vet igår & hon vätskade upp honom. Jag kämpar för fullt med att få i honom ersättning men det ser inte lovande ut..

Åh nej jag har tänkt på er i veckan och hållt tummarna att dom små ska växa och bli starka. Hoppas hoppas lillkillen orkar. kramar

Håller tummarna , det vet du Ann
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Tack så mycket för ert stöd..men han somnade in för ett par timmar sedan..

/Elisa
Nej!
Men bra kämpat för grabben ändå. Och hoppas att de övriga klarar sig fint och blir stora, starka krabater!

**Kattungar till salu!
tror jag