Svårt att sälja kattungar?
Hej!
Jag upplever att det är lite trögt att sälja kattungar just nu. Vad tycker ni andra som har kullar? Några bra tips på vad man kan göra för att öka sina chanser? Känns lite nervöst när man sitter med 5… 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Kanske beror på var i landet man bor?
Jag hade 8 st som nästan alla har flyttat och det gick väldigt smidigt men då bokades dom ut för ett antal veckor sedan.
Bilder, bilder och återigen bilder är det viktigaste när du skall sälja tycker jag. Kunden skall få chansen att se så mycket av ungen som möjligt innan den tar beslutet att det är så pass intressant att dom vill komma och kika.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag föder inte upp så borde kanske inte svara.
Men i vilket fall, jagupplever (som köpare) att det finns en himla massa uppfödare som just nu har smått till salu. Kanske är det? Att det paras mer än vad som efterfrågas? 
Som vanlig har vi hatt problemer med å selge kattungene. Vi har solgt en av 5 kattunger fra de to kullene vi fikk i høst (oktober og november). Jeg tror at vi bor i feil del av landet, her i nord vil folk ha ragdoll, maine coons, sibirkatt og norsk skogkatt. Vi har hatt 1 kull av 8 der salget gikk veldig greit. Dette var et korthårskull og 4 av 5 kattunger ble solgt til Sverige
Jag håller nog med #1 - bilder, bilder, bilder är otroligt viktigt när man ska sälja kattungar. Bilder med bra ljus och bra bakgrund.
Dessutom skadar det inte med en snygg, stilren informativ hemsida som ger ett seriöst intryck (vill påpeka att jag inte vet hur din hemsida ser ut, nelliots!).
(är inte uppfödare, men… jag vet lite hur folk tänker och värderar information på webben, därför svarar jag)

Ja, jag håller me föregående talare angående bilder. Bra och fina bilder på kattungarna är jätteviktigt! Hemsida tror jag också är bra med, återigen, bra bilder =) Annars tror jag att det gäller att ha lite is i magen och ta det lugnt. Jag har inte blivit sittande med ungar som varit till salu men ibland har det gått lite trögt. Då gäller det att uppdatera sina annonser, kanske se om man missat att lägga ut annons någonstans samt att se till att man är tillgänglig för frågor och annat. =)

Ja, jag håller me föregående talare angående bilder. Bra och fina bilder på kattungarna är jätteviktigt! Hemsida tror jag också är bra med, återigen, bra bilder =) Annars tror jag att det gäller att ha lite is i magen och ta det lugnt. Jag har inte blivit sittande med ungar som varit till salu men ibland har det gått lite trögt. Då gäller det att uppdatera sina annonser, kanske se om man missat att lägga ut annons någonstans samt att se till att man är tillgänglig för frågor och annat. =)
Bra bilder er viktig, oppdatert hjemmeside det samme. Jeg svarer på ordentlig på alle henvendelser selv om det kun er f.eks pris det spørres etter. Har hatt annonser på kullene siden oktober og november og annonsene har blitt oppdatert med nye bilder hver uke.

Hmmmm klart det löser sej för dej… & övriga säljare.. säjer jag som precis fått smått här hemma men det är bara att ha is i magen & som övriga skriver bilder bilder bilder…Lycka till & grattis föresten till kullen..
Men dina ungar är ju knappt fem veckor, de har ju knappt nått "peak cute" ännu.
Jag fick tre av mina fyra sålda idag, och jag är inte ett dugg orolig för att inte få Solomon såld, han som är så söt.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

själv var jag lite orolig också när jag satt här med 9 kattungar varav bara två var tidigt tingade, men sen rullade det på och alla är nu sålda och har fått jättebra hem
Jag säger som de flesta, en bra hemsida att hänvisa till, att snabbt och artigt svara på mail och frågor, att ta bra bilder och att synas på utställningar, sist jag var på utställning skulle jag ha kunnat sålt lilla Catalina och Acrux minst 7-8 ggr, intresset var stort när de kunde ses i verkligheten
Lycka till och ha is i magen!
Ni påpekar hemsidor: men uppdaterade hemsidor är att föredra också. Jag blir så trött på alla katthemsidor där ingen uppdaterar varav om kattungarna är tingade eller inte. Utan det står "till salu" över kattungar som tingats för länge sedan - eller ibland t.o.m är sålda. Ibland blir det så tröttsamt att ringa/maila och presentera sig för så många och få svar att alla är tingade. Det tar ju redan tid att leta efter kattungar.
Uppdaterade bilder gillas också. Bilder på nykläckta är sött men när de sedan är 8 veckor kan man ju ha lagt in lite fler bilder på vägen (detta kan det slarvas med också).
Krångliga hemsidor vill jag klaga på också. När man inte hittar det man ska så lägger jag ner projektet. Det ska vara stilrent och enkelt att ta sig igenom en hemsida.
Sedan varför så många har svårt för att uppge vad en kattunge kan kosta förstår jag inte?
Jag fick en smärre chock en gång när en tjej skulle ha 11 000kr när jag var beredd på att betala kanske 8000kr. (mitt fel som inte frågade på vägen heller - vi hade kontakt i ett år innan jag fick veta vad hon tog per kattunge).
Men men: is i magen, dom är så fina så de borde ju inte ha problem med att finna sig ett hem var :)
Du trenger da ikke bekymre deg enda,Mia
Jeg averterer ikke mine for salg for dem er minimum 6 uker,ofte senere.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Ja, jag är nog lite hönsig.
Beror nog mest på att jag pluggar och ekonomin är tajt. Har tagit till mig av vad ni har skrivit och skapat ett eget fotoalbum åt kullen så jag kan ladda upp högvis med bilder.
Tack för svar!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
#12 Håller med. Jag vill se hur de utvecklas och att inga defekter dyker upp innan jag vet vilka som ska säljas vart och till vilket ändamål. Sedan så leder det iof kanske till att jag blir sittande med en del kattungar lite längre, men det får jag ta.