Hur kalla..?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta kanske är en lite fånig undran men hur lätt fryser siameser? Jag är så varm av mig att jag vill ha öppet om nätterna. Twiggy (17veckor) är ju så liten och sover gärna bredvid (inte under täcket) så jag är lite nojig att hon ska frysa och bli sjuk så jag håller stängt istället och plågas. Behöver man det? (om det är 4-7grader ute) 
Det är nog ingen fara, om hon frös skulle hon nog krypa under täcket. ;)
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Åh jag hoppas det. Vill ha öppet men är så hönsig så stänger istället och svettas ihjäl bara för att jag tror hon ska frysa sönder haha 
Om inte du fryser så fryser nog inte katten heller. Dock fryser de på vintern om man ska åka till veterinär eller på utställning. Då kan det vara bra med en liten tröja lr en vetevärmare lr liknande. Jag har en SnuggleSafe, en rund plastgrej som man värmer i micron. Den håller värmen i flera timmar. Den var helt ovärderlig när kattungarna var nyfödda.
**Kattungar till salu!
Jag fryser ju inte för att jag har täcke. Men skulle jag ligga näck utan så hade jag ju frysit.
De ska väl inte ha underhud/päls eller vad det heter? Så då blir de väl extra känsliga, eller hur fungerar det?
De har ingen underull, så därför fryser de lättare än andra katter. Dock tror jag inte de fryser frivilligt utan att göra ngt åt det. Om hon frös skulle nog leta upp en varmare plats. Om du är orolig kan du skaffa en igloo - som ett litet hus i tyg - och ställa bredvid kudden lr så, så kan hon krypa in i den om hon fryser.
**Kattungar till salu!
Nejdå, jag blir lugn nu - man vet ju aldrig hur katter tänker men det du säger är logiskt. Fryser hon så hoppas jag hon tigger plats under täcket med mig åtminstone. Dumt att frysa i onödan ;-)
Tack för att du svarat på min lite (dumma) fråga.
Finns inga dumma frågor, det enda som är dumt är att inte fråga, för då får man ju aldrig veta nåt! 
**Kattungar till salu!