Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1515 ggr
barkens
0

Slutrapport Grey's Anatomy-kullen

Oj så fort tiden har gått sedan de föddes 21/10 förra året!

Att ha sin första kull kattungar, vilken upplevelse! Men det har sannerligen gått upp & ner, varit en väldigt rolig och givande tid men samtidigt otroligt jobbigt stundvis. (Vilket jag självklart förstod innan, men olika privata grejer gjorde allt jobbigare)

Nu har alla flyttat och som en skänk från ovan tycks var och en ha fått just det hem som passar just den individen!

Först att flytta vid 12v var Jackson Avery (Oddie), som flyttade till Åland där han verkar ha det toppen hos matte & äldre kattkompisar. Ett lagomt aktivt hem till en lagom aktiv katt, och mycket gos & kärlek och god mat!

Sedan flyttade minstingen, fina och översociala Arizona Robbins (Pixla) till Gävle/Bollnäs till matte & husse och Cosby-katten(halvsiames). Hon har blivit utställd för 1a gången och fick väldigt fina omdömen. Hennes liv går att följa här!

Efter det blev det torka på intressefronten ett tag, ingen var intresserad av mina bäbisar! Jag trodde ett tag att samtliga skulle bli kvar här hemma. Men så hörde Anette i Östersund av sig. De är en familj med lite större barn och en dobermann. Hade jag hundvana siameser/sys:ar, de ville ha två killar? JA det hade jag, två buspojkar som hört ihop som ler & långhalm och som älskade Gretha vår blandis. Alex Karev & Mark Sloan (Norton & Vincent) bor nu i Östersund tillsammans där de lever lyxliv och har det gött!

Kort därefter hörde en Birmauppfödare av sig och var intresserad av seychellois. Sista tjejen Meredith Grey fick flytta till ett hem fullt av snälla Birmor utanför Lindesberg. Jag tror hon växt av det, hon var den mest försiktiga i kullen som hellre tittade på när de andra härjade och lekte. En rikigt goskatt som enligt rapporter älskar att ligga i knäet, helst hela dagarna… Vad jag hört ska hon också ställas ut och ev. gå i avel när tiden är mogen.

Och sist att flytta vid 17v ålder var Derek Shepherd (Goofy), buspojken i kullen som man kunde tro hade katt-damp ;) Men vackrast och störst och otroligt charmig! Han fick flytta till en familj i Kinnekulle som hade en siames och en devon sedan tidigare. Nu har de även skaffat en "leksak" till Goofy, en orientalkille 4v yngre som han säkert har fullt upp med att tukta nu =)

Kvar här hemma med mamma Tindra är gospojken i kullen, chokladtabbymaskade Owen Hunt (Teddy). Han stal mitt hjärta ganska tidigt, då han var den som inte sprang efter "flocken" och busade runt, utan istället var mest intresserad av att gosa med matte. En lugn kille med vackert utseende. Bild kommer dyka upp inom kort när jag fixat lite med kameran!

Under denna tid har jag av personliga skäl även fått göra mig av med en huskatt (han hade jag tagit hand om akut i våras då han skulle avlivas) som verkligen inte trivdes här. Nu är han ensamkatt med en Rottweiler och en alldeles egen matte som skämmer bort bara honom, och han stortrivs!

Även Brittiska korthårshanen har tyvärr fått flytta, ett hemskt beslut att ta men min tanke att ha två raser att föda upp håller inte pga ändrade förhållanden här hemma. Han är nu ensamkatt hos ett par på Skummeslövsstrand (Laholm).

Det kommer dröja innan jag har någon mer kull.

Jag vill tacka alla som tagit sig tid och ställt upp med råd och glada tillrop och mycket annat. Mest tack till Broddans (som också har pappan till kullen, Kelso)!

Therese

SE*Solhavets

GunillaSverkersson
0

Skrattande

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
0

Tack själv Therese , visst är det mycket oro och pass innan de flyttar hemmifrån. Vad roligt att några ev kommer att gå i avel, av våra halvsyskon är 4 bokade. Det blir nog ingen avel i Sverige, men tjejen till Danmark och den solida lila vitfläcken till Norge med ev avelsplaner. I dag ringde en från Söderbärke och var ute efter en brunmaskad siames.

Lycka till med dina planer Glad Pappa Kelso är lekfarbror hela dagarna han har även börjat få kulmage av all kakttungemat.

barkens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här följer nyare bilder på kullen i sina nya hem =)

Derek Shepherd (Goofy) som bor i Kinnekulle tillsammans med en devon, en SIA och en OSH. Ja och husse o matte förstås!

barkens
0

En gängbild därifrån också…

barkens
0

Här har vi minstingen i kullen, Arizona Robbins (Pixla) som bor i Gävle/Bollnäs och ju har en egen tråd här & egen blogg också.

barkens
0

Och en till på Pixla…

barkens
0

Alex Karev (Norton) & Mark Sloan (Vincent) som flyttade till samma hem hos en familj med äldre barn & dobermann hund i Östersund. Matte skriver till mig att de stjäl disktrasor och biter hunden ;) Samt myser i sängen hos sonen i familjen. De är alltid tillsammans, kommer de isär så ropar de på varandra tills de hittar varandra igen! Ler & långhalm, med andra ord…

barkens
0

Och till på buspojkarna… (här ser man tydligt att sys:en Mark som var nästan helt vit förutom nos etc nu har blivit bruntabbymaskad han med!)

barkens
0

Meredith Grey (som jag tror fick namnet Gry) visar alla tänderna…

Bor med ett gäng birmor utanför Lindesberg och trivs gott, ska snart ställas ut för 1a gången!

barkens
0

en till på sys-tjejen Mer..

barkens
0

Jackson Avery (Oddie) som flyttade först av alla, med eget EU-pass å allt, ända till Åland. Han har också en egen tråd här med bilder :)

barkens
0

Och en till på fina Oddie, gillar verkligen hans fina tabbymarkeringar i ansiktet…

barkens
0

Kvar här hemma är Owen Hunt (Teddy) som myser såhär mest hela dagarna, med vovven Gretha & mamma Tindra;

barkens
0

Myspojken min i chokladtabbykostym… Mmmmm…. =)

barkens
0

Tack alla hussar & mattar för bilder & uppdateringar! Kyss

Therese SE*Solhavets

GunillaSverkersson
0

Vad fint att se att alla verkar ha det så bra och har hittat fina hemGlad

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilken fin kull! Kyss Alla halvsyskon till min lillfjärt här hemma.

Supinesophie
0

#7 Jisses, det skulle kunna vara Oddie på den bilden :O Läskigt!

Vad kul att se bilder på alla och att de har fått så fina hem, och att de är så vackra ungkatter allihopa.

Det måste vara stor skillnad nu från när du hade som mest katter! Men mysigt att du behöll din gose-pojk Glad

Broddans
0

Vad stora och fina alla är :)

[SoooL]
0

#18: men det är väl din Oddie från hennes kull? Förvånad

barkens
0

#20 -ja det är den Oddie men på den bilden #7 så var han väldigt lik sin bror bara =D

[SoooL]
0

Jaha ni tänkte så. Vart lite confused där en stund Cool
Har är super fin i alla fall, liksom alla :D