Sömn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej. Korten på bordet: hur mycket sover kattungar, egentligen?
Jag trodde att siames kattungar skulle bringa fart och fläkt, action och smådamp. Men denna lilltjej sover (nästan) hela tiden.
Vad jag vet så sover hon med oss om natten. Sedan sover hon halva dagarna (många timmar i streck) vaknar - äter lite, kanske går runt, pratar och tittar. Leker en timme - sover en massa timmar igen.
Är detta normalt eller tycker hon vi är tråkiga? 
Är det inte så att en vuxen katt sover 16 timmar per dygn? Och då behöver nog en kattunge sova mer ändå.
Fast som du skriver så låter det ju konstigt att din katt sover såå mycket. Får de vad dom mer erfarna här svarar :)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Jo letade runt och såg att kattungar kan sova 20h (!) per dygn. Galet.
Nu är det bara 2 år sedan mina andra katter var i hennes ålder men jag har fanemig glömt hur mycket de kan sova. När hon väl är uppe är det ju full fart hehe.
Kattungar sover största delen av dygnet. När de är vakna brukar det ofta vara full fart (är givetvis lite individberoende).
#3: det är så alltså? Så man behöver inte oroa sig för att man är tråkig då? haha! När börjar de bli lite mer piggare då? dvs när sömnbehovet inte är lika stort.