Finns det fler rödingar?
Vet inte om det redan finns en sådan tråd men kan vi inte lägga in bilder här på solida röda, både OLH och OSH?
Jag bara älskar röda katter, här är min lille Chili (Fairy Lakes Kurre)
(Han är väl inte den mest rastypiska med sina tätt sittande öron men det blir bredar och bredar mellan dem ju störra han blir)
It's a cat's world… adjust! :)
Jag tycker han har söta öron ^^ Har aldrig sett en solid röd oriental förut, men jättefin är han!

Känns som det är lite lodjur över honom, jättefin är han fertil eller ska du ha honom fertil , jag vet inte hur gamal han är sötnosen.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Jag hade inte sett soldi röd OLH förut heller, han fick väldigt mycket beröm för sin jämna fina färg av domaren på utställningen. (Vi var ju iväg för att titta på en chokladmaskad Balines och kom hem med en röd OLH)
#3 Han är fertil….eller rättare sagt börjar bli. Han är 8 månader och så länge han inte strilar får han vara fertil.
Förhoppningsvis är han som sin far och låter bli strilandet trots träffar med damer.
Hade väl tänkt mig ev en kull ihop med Kitty, för han har ett så underbart temprament, härlig päls och enligt "förstå-sig-påarna" så kommer han nog bli stor för att vara en OLH.

Jag tycker att han är jättefin och jag tror att det är väldigt ovanligt med solida röda orientaler faktiskt. Han är den enda jag har sett i alla fall.
Han har en grym pälskvalitet och en djupare röd färg än på bilderna i verkligheten tycker jag.
Jag tror att det skulle kunna bli kanonungar med Kitty och honom :-) Du kan väl fixa fram en ny fin avelshanne åt mig när Casper har gått i pension? ;-)
#4 Kan tänka mig att det kommer att bli supersöta kissekattungar om du blandar dessa två. Jättefina båda två!
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
Kan du inte avla fram en helröd variant åt mig?
Skulle se ut som en liten puma tror jag!
Jeg har også laget en solid rød,men han har tydelig spottet spøkelsesmarkeringer. Røde solide er ikke så sjeldne da. Parrer man 2 solide,hvor kombinasjonen kan gi rødt,så er sjansen der 
Derimot,kan man få begge deler i et og samme kull,så har ikke jeg nok erfaring enda til å si at den er 100% solid eller 100% mønstret.Da måtte jeg tatt en gen-test.
Her er min solide - (N)Attack's Urban Gotich OSH d som bebis på 3 mnd:
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Hos ny eier tatt for en liten mnd siden,og nokså nytt bilde,der har mønsteret jevnet seg litt mer ut :
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#5 Ja, hans färg är djupare men lite svår att fånga på bild med blixt eller solsken. Hittade en bild som gör färgen mera rättvisa.
Jag får ta mig ett snack med Kitty och Chili så de ordnar en lite ny avelshane åt dig 
#7 Här blir det bara långhår inga varianter
#8 Han var en riktig lite sötnos med sina spökmarkeringar
#8 > Det där var den finaste röda katt jag sett! Och då gillar jag inte röda katter egentligen…
Tror bestämt jag måste göra plats här hemma för en Attackmisse framöver 
Jag har fått tillstånd av min goda vän Margareta från S*Småningoms uppfödning, att visa upp två röda godingar från hennes barnkammare.
De heter Fandango och Florian och är bägge d 24. Mamma är HU*Bambuszligeti Dafne och pappa är S*Jean Dark Ali Baba.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Härligt, en tråd med rött, mera 
Rött är helt underbart! 
Nydelige røde 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus