Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2017 ggr
CoralReefs
0

Exportera till Australien?

Någon som har erfarenhet av det?

Har fått förfrågan från australien och innan jag säger bu eller bä så hade det varit bra att veta vad som gäller…

Något speciellt man bhöver veta eller tänka på?

AmandaWvW
0

Jag har ingen aning, men här finns informationen

http://www.daff.gov.au/aqis/cat-dogs

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

CoralReefs
0

Tack men får inte ut så mycket av det mer än att det ska följa AQIS regler =( Vad det nu är

origirl
0

Det er jättesvårt att eksportera till Australien for dom har massa konstiga regler. Du kan kontakta mej på FB så kan jag sätta dej i direkt kontakt med nån som nettop har eksporterad dit.

Nilla
0

Tänk dig för. Det är en av de längsta resorna. Det innebär 3 dygn i förseglad bur, om du väljer snabbaste rutten med transit Syd Korea. Det kan innebära allvarliga men för katten. Det är min erfarenhet. Dessutom verkar Australien ha 30 dgr karantän.

Om du markerar Sverige, finner du information att ladda hem längst ner på sidan. (som du fick länk till.)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

karitzy
0

Det er som Nilla skriver!   De har også et  regleverk så langt som fy - strengeste importregler i verden.Tur/retur av dokumenter som skulle stemples og følge katten ved avreise.

Jeg valgte å sende via Singapore(rek. av Trust), der ble katten satt i karantenehotell. 24 timers stopp , og alt rengjort før katten ble  vidresent til Melbourne.

Det ble med  denne exporten for meg dit,  sa nei til senere etterspørsler.

Karitzy(。❤‿❤。)

CoralReefs
0

Tack.

Har kollat läget lite och fått kontakt med en som verkar kunna det där=))

Ja det ser ut att vara en lång resa =(( och det är karantän i 1 månad efter ankomst.

Det finns tydligen ett företag som sköter allt så länge man förbereder ungen med normala vaccinationer samt parasitbehandling. Dom tom hämtar ungen och sköter allt pappersarbete osv.

Men som sagt..resan är väldigt lång. Vi får se vad som händer och sker här.