Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 803 ggr
SunnaLiv
0

Säljs som ensam katt?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En fråga som ja tänkte höra mer er om.Har ni sålt/säljer ni siameser/ orientaler någon gång till folk som bara vill ha en katt? eller det säger ni strikt nej till?

[lisme]
0

Ja vi har solgt kattunger som alenekatter, og det har gått helt fint i de fleste tilfellene. I det tilfellet der det ikke gikk bra var det nok andre grunner til det enn at katten var alenekatt.

Attacks
0

Jeg har gjort det noen få ganger,og det er kun til helt spesielle mennesker og det gjelder kun helt spesielle individer av kattungene jeg selger. Men med den avtalen at dem skaffer en til kompis med en gang,om dem ser katten mistrives. Men dette er også kun til mennesker som er mye hjemme,og ellers kan ta katten med seg når dem ikke er hjemme/la familien passe den osv.

95% av tilfellene ønsker jeg og kun selge til dem som kan tilby en kompis. Som regel er jo rasen svært vanedannede,så dem ender for opp med en eller 2 katter til etterhvert likevel Glad

En av Hagia sine gutter,broren til min paddis bor som alenekatt. Han trengte det virkelig. Han og broren flyttet sammen, hvor broren kun skulle bo sammen med han en liten uke før han skulle videre til Nord,da eier kunne komme å hente  i forbindelsen med skole utplassering. Eier til "enebarnet" sa det  var en helt annen katt da broren flyttet. Ikke så rart det,for den ene gutten er superdominant og den andre  trengte faktisk litt eneoppmerksomhet. Da katten  ble alene ble den rett og slett lykkelig. Da fikk han komme ført i fanget,til maten til lekene,selv om han elsket broren sin svært høyt. Den dominante flyttet delvis som alenekatt,men ble passet av en dame med 2 svære hunder da eier var på skolen. Men jeg tror etter katten ble tatt hjem i en skoleferie til foreldrene,at dem ikke ble med tilbake til hybelen,for mamman forelsket seg hodestups i katten,og den ble bestekompis med huskatten dem hadde fra før, selv om den så klart den dag i dag er sjefen over dem alle :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Jag har sagt nej. Det bör ha katt eller hund. Däremot är det ju inte nödvändigt, att det ska vara en Oriental eller Siameskatt. Men en kompis bör finnas, tycker jag. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Jag har sålt en ensamkatt en gång. Alvin var ensam i ett år, sen fick han en kompis. De märkte snabbt att han blev lite väl krävande och skaffade en kompis till honom.

Annars utav "mina" kattungar så lever Elaine ensam, sen systern dog i FIP. Jag har tjatat på dem att skaffa en till och de har väl svaga planer för det. Men Elaine är lik sin mor Skatan och ganska självständig, så det funkar ok.

Hade inte sålt en katt som ensamkatt om jag inte var säker på att de skulle skaffa en till eller är "väldigt" mycket hemma. Katterna blir lätt oroliga och extremt krävande.
Sen måste såklar inte kompisen vara en Oriental, det kan ju fungera med en hund eller en annan kattras också.

/Elisa

SunnaLiv
0

Ja köpte ju min Micha själv o hade henne själv i ett år,men hade som aldrig några problem me henne utan hon trivdes bra,men ja va hemma  till stor del hela tiden.Nu har hon ju sin dotter kvar.

Denna som ja har på tänk e ganska självständig kattunge som gillar bus o mys,men vet ju inte alls hur hon kommer trivas själv…så va lite osäker o alltid bra o höra hur andra uppfödare gjort.

hannele44
0

Säger åxå nej…vill att dom ska ha hund eller annan katt som sällskap .