namn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad heter din katt/dina katter?
Kön, sort (alltså om det är en SIA/BAL eller oriental) och färg kan ni säga också och hur kom ni fram till det namnet?
Iza/isa (Yzing´s Yza) Siames chokladmask/ Igor (Peptalk´s Sayang) balines/tabby Isa hette Iza och Igor hette Izor hos sin förra ägare varför vet jag inte (men efter som jag inte gillade Izor så ändrades det till Igor/Igge)
Bruno /Hoffen´s kenzo (blev döpt av sin tidigare ägare men namnet passar) OSH choklad.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Pixla (Siames, n21 = bruntabbymaskad) heter Pixla eftersom både jag och hennes husse är "webbmänniskor" som gärna pysslar med webbsidor, bloggar och sånt. Husse har ett eget IT-företag och jobbar som programmerare. Vi sysslar helt enkelt en del med pixlar :)
#3 Så här va det… Nonimonos Lina hadde en gång en hane hon kallade för Bumpen som jag älskade så mycket, med hjälp av Linas avelshanar föddes min "Bumpa"
Va fiffiga ni är :D
Mina katter heter:
Bassia - kallas Bassie - SIA a21
Kajsa - SIA a
Mathilda - kallas Mattis - SIA f
Isaac - kallas Izzy - OSH b
Zelda - OCI n 24
Sigrid - f -HUSIS
Maja - f 22 -HUSIS
De katter jag döpt själv är Mathilda, Sigrid och Maja. Jag hade önskemål om just "Isaac" när han föddes hos Hoffens och det fick han heta också. Kärt barn har många namn, så också mina.
Bassia: Bassie, Battan, Battan Bula…stackars katt. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Chili OLH d fick namnet för han var liten, röd & het
(Fairy Lakes Kurre)
Kitty OLH b bara en förkortninig av sitt riktiga namn Torpakattens Kitty Hawk
Zelda w63 husis döpt efter någon prinssesa i ett datorspel som ungarna spelade när hon kom till oss.
Eros d24 husis var egentligen döpt till Sting (efter sångaren) men han var en smörig fegis så vi döpte om honom efter smörsångaren Eros Ramazzotti
Bamse d01 husis fick heta Bamse eftersom han var så pytteliten när han kom (döttranas påhitt)