namn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad heter din katt/dina katter?
Kön, sort (alltså om det är en SIA/BAL eller oriental) och färg kan ni säga också och hur kom ni fram till det namnet?
Iza/isa (Yzing´s Yza) Siames chokladmask/ Igor (Peptalk´s Sayang) balines/tabby Isa hette Iza och Igor hette Izor hos sin förra ägare varför vet jag inte (men efter som jag inte gillade Izor så ändrades det till Igor/Igge)
Bruno /Hoffen´s kenzo (blev döpt av sin tidigare ägare men namnet passar) OSH choklad.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Pixla (Siames, n21 = bruntabbymaskad) heter Pixla eftersom både jag och hennes husse är "webbmänniskor" som gärna pysslar med webbsidor, bloggar och sånt. Husse har ett eget IT-företag och jobbar som programmerare. Vi sysslar helt enkelt en del med pixlar :)
#3 Så här va det… Nonimonos Lina hadde en gång en hane hon kallade för Bumpen som jag älskade så mycket, med hjälp av Linas avelshanar föddes min "Bumpa"
Va fiffiga ni är :D
Mina katter heter:
Bassia - kallas Bassie - SIA a21
Kajsa - SIA a
Mathilda - kallas Mattis - SIA f
Isaac - kallas Izzy - OSH b
Zelda - OCI n 24
Sigrid - f -HUSIS
Maja - f 22 -HUSIS
De katter jag döpt själv är Mathilda, Sigrid och Maja. Jag hade önskemål om just "Isaac" när han föddes hos Hoffens och det fick han heta också. Kärt barn har många namn, så också mina.
Bassia: Bassie, Battan, Battan Bula…stackars katt. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Chili OLH d fick namnet för han var liten, röd & het
(Fairy Lakes Kurre)
Kitty OLH b bara en förkortninig av sitt riktiga namn Torpakattens Kitty Hawk
Zelda w63 husis döpt efter någon prinssesa i ett datorspel som ungarna spelade när hon kom till oss.
Eros d24 husis var egentligen döpt till Sting (efter sångaren) men han var en smörig fegis så vi döpte om honom efter smörsångaren Eros Ramazzotti
Bamse d01 husis fick heta Bamse eftersom han var så pytteliten när han kom (döttranas påhitt)
Sheldon o22 är döpt efter rollfiguren i The Big Bang Theory eftersom han var lite asocial när han kom till oss.
Det är några av de namn de har, som sagts så har kärt barn många namn och våra har ett otal smeknamn eftersom deras husse älskar att hitta på smeknamn till alla - djur som människor.
It's a cat's world… adjust! :)
Kan lägga till att min huskatt - halvsiamesen Cosby - fick sitt namn genom att jag och en kompis satt och spånade fram namn. Cosby är svart och jag försökte få fram namn som anspelade på detta: "Shadow… móri… sotis… svarten…" - varpå min kompis kläcker ur sig "Cosby! Han med tvserien! Han är ju svart!" (anspelandes på hudfärgen). Jag höll på att skratta ihjäl mig av hennes oväntade koppling, så då var det inte mycket att välja på - Cosby blev det! 
Cosby är så himla fin! En riktigt ståtlig karl.
#10 DiiVau > Aww, tack! Han vet om det också
Men han skulle nog må bra av att inte äta så mycket av Pixlas kattungemat… hrrm… nåja. Det är väl "pondus" det kallas, kanske? 
Det tycker jag att han ska veta. Du får säga det till honom om och om igen :)
Kalindas Elliot (Elliot) - svartsmoke & vit Oriental
Kalindas Ellionora (Ellie) - svartsmoke & vit Oriental
Änglarna's Jasmine Kiss (Skatan) - svartsmoke & vit Oriental
Ram Tam Ta's Smiling Queen (Smilla) - blåsköldpaddmaskad Siames
Kalindas Saga (Saga) - svartsköldpadd Oriental
/Elisa
Mina katter har många namn, ett stamtavle-namn och flera hemma-namn 
S*Humlaåsens Peggy Sue, OSH n - kallas för Molly, Nuttis, Slinki
S*Sandvretens Uma, SIA b - kallas Uma, Sorki, Prinsessan Blommi
S*Sandvretens Engel, SIA n21 - kallas Engel, Kotten, Boa-knarr (Boa för att hon ser ut som en orm som svalt ett byte, när hon har ätit god mat och knarr för att hon ger ifrån sig ett knarrande ljud ibland när hon pratar med Uma eller Molly.)
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Min första flicka, Kattkompaniet's Co-Co vllle jag döpa till något sydamerikanskt. Vet inte varför men vi tog upp ett tiotal namn med det temat. Till slut sållades Mercedes och Amerika fram och det blev det sistnämnda. Hon är en misse med integritet så hon har inga riktiga smeknamn, kanske Kattarina ibland.
Hennes dotter heter Alice och är döpt efter Alice Tegnér. I hennes kull var alla döpta efter författare eller lyriker. Hjalmar (Söderberg), Astrid (Lindgren), Verner (von Heindenstam) och Vilhelm (Moberg) hete hennes syskon.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Min chokladkille, SE* Torparkattens Castor (OSH), heter ju Castor men tilltalas oftast Knappen. Eftersom min bondkatt heter Joppen så kom det liksom av sej själv. Jopp å Knapp 
Castor är en tjusig än ;)

#16 hihi, ja vi kallar Hjalmar för Hjalmar Branting ibland, när han är så där extra mysig och kommer fram till oss… Annars har han kvar itt stamnamn Hjalmar…
I övrigt har vi:
Malvina SIAc
Stina (blir ofta FinaStina) SIAn
Ella SIAo
Ibb (blir ofta Ibbe) SIAo
Bernad OSHb
Selda OSHa

Min Rossi (som eg. heter Teddy) som var min första Balines fick heta Rossi efter Valentino Rossi, roadracinglegenden(jag är ju mc-frälst) plus att han är rödmaskad. Får ibland heta RossiPossi
Iris (Friday) fick heta Iris (öga) pga. hennes skelögdhet
Juno (Wednesday) fick nytt namn efter moderskapets gudinna
Casper (Carl-Bertil), tja ni förstår väl själv att ingen katt kommer när man ropar Carl-Bertil? ;-)
Matosch (Cinzano) kallades så av sin ex-husse och det eller Toschie är det enda hon lyssnar till
Vega kommer faktiskt att få kallas sitt namn men just nu kallas hon bara Bäbis
Just nu har jag bara dessa 6 katter! Känns riktigt tomt här hemma!
Då jag vill att just den katten jag ropar på ska komma försöker jag att hålla isär namnen så gott det går. Just nu har jag hemma:
"Ziggy" (hette så i stamtavlan) BAL c
"Catla" (hon skrek så i sin bur på vägen hem när jag var och hämtade henne att jag och min kompis skämta om att hon var Tengil i katlagrottan och vips fick hon heta Catla) SIA h21
"Frodo" (heter Frodo Baggins i stamtavlan då han är född när filmerna om ringen var som störst) DRX es24
"Lilo" ( Heter Catalina i stamtavlan vilket är väldigt fint, men tyvärr för likt Catla. Jag älskar filmen Lilo&Stitch) BAL b
"Junis" (Heter June i stamtavlan och kallades för Junis av uppfödaren när jag köpte henne) SIA c
#20: tomt när du "bara" har 6 katter? Du har JÄTTE många katter hehe. Jag har två, imorgon tre. Och det är många (för mig) ;)
Förlåt men jag är helt sämst på alla dessa förkortningar. Kan bara