Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1442 ggr
EvaG
0

Bästa domaren

Du som ställer ut på kattutställningar vilken domare tycker du är bäst på Siames?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

På den tiden jag gick assistent på Siameser tyckte jag Dagny Dickens var en duktig domare och hade god hand med katterna. Så jag säger Dagny Dickens

Caelitus
0

Jeg liker også Dagny, hun er kjempeflink på siameser.

RolfH
0

Håller också på Dagny som ju dessutom fött upp siameser i hur många år som helst.

Celia
0

Eric Reijers och Eiwor Andersson.
Sen gillar jag även Martti Peltonen och Kirsten Foldager, men jag har inte ställt ut så mycket de senaste åren (så jag har inte fått träffa dem så mycket som jag hade önskat) :(

Denna kommentar har tagits bort.
Attacks
0

Kristina Rautio er en av mine favoritter. Eiwor Andersson, Dorthe Kae liker jeg også. Husker ikke alle dommerene,er å lenge siden jeg fartet rundt med Felix. Men der er mange flinke og koselige dommere.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar Dorte Kaae, tyckte hon var otroligt bra med katterna! Skrattande

Min katt gillade henne också, och gav henne en ordentlig nospuss!

Dizcord
0

Jag har bara haft Kristiina Rautio och Dorthe Kae, men jag tyckte om att ha båda. De var jättebra med katterna, både min busiga pojke och min flicka som var lite nervös.

Celia
0

Här kommer en bild till alla Kristiina-fans :) Jag har gett henne lite extra solbränna och tagit bort ytliga ådror på hennes arm och hand, men det får ni leva med ;) De andra har jag inte förskönat på något sätt, de är liksom inte huvudpersoner i bilden på samma sätt som K och katten…

Attacks
0

Jeg har også bilder av henne og Felix. Her der også mange andre bilder : http://www.kattefoto.com/cats/SorakAug2005?page=1

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[viciousy]
0

#9 - Hon ser ung ut *s*

Celia
0

#11 - jag kanske tog bort lite rynkor också… Generad

Micare
0

Jag gillar Kristiina Rautio och Cathrine Bastide Coste.

Hälsningar Ninni.

[viciousy]
0

Hur gör du ? Jag vill också kunna sånt *ler*      Drt är ju bra att kunna ta bort rynkor mm.     …hehe

Celia
0

#14 - ja vem behöver plastik-kirurger?! Flört

På bildredigering tror jag att de har en grupp för nybörjare. Gå in där och kika. Du kan givetvis även titta under deras grupp för avancerat, men det är bättre att börja med lite enkla saker.

Lycka till Glad

zeldtrix
0

Thea Friscovec är min favorit.

[viciousy]
0

#15  Hur hittar man för nybörjare?

Celia
0

#16 - henne har vi aldrig haft :( 

#17 - scrolla ner i vänstermenyn så att du ser alla rubriker till de olika grupperna.

Canoodles
0

Kristina Rautio är en härlig tjej och jag håller med Zeldtrix om att Thea Friscovec är väldigt trevlig att ha att göra med.

Sen finns de ju dem som man helst inte vill ha också!!!

[viciousy]
0

Vad är det som gör en bra domare?

Canoodles
0

Jag tycker att en domare ska vara trevlig med katterna, berätta vad de tycker på "snällt" sätt och helst döma så att man kan hålla med även om man får stryk!

Micare
0

#20 Detta borde nästan bli en egen tråd :-). Jag tycker det viktiga är god hand med katten och ett gott bemötande. Att domaren är konsekvent är viktigt tycker jag. Det är betydelsefullt att  en domare har en vison för rasen och motiverar sina bedömningar.

Hälsningar Ninni.

[viciousy]
0

Kan jag skapa en sådan tråd ?Glad                                      Gillar att starta trådar *ler*

Celia
0

Ni får skapa vad ni vill så länge det inte bryter mot några regler om vett och etikett. Kör på!