Siames iFokus

Siames

Etiketthobby
Läst 3061 ggr
cosbykatten
0

Puppiasele till Kat4-katter?

Jag tänkte ta och beställa en Puppiasele till min lilla siamestjej, mest för att deras typ av sele känns mer gedigen och svårare att ta sig ur. Men vilken storlek ska man beställa? Är det någon som har puppiaselar till sina sia/ori/bal, isåfall vilken storlek? Är det en hona eller hane som har den?

Tacksam för svar!

//Cecilia som planerar mysiga promenader utomhus så fort snön smält…

PUPPIA - SOFT HARNESS

Myzakatt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder såna här till mina dom e super

http://www.arjasart.fi/

cosbykatten
0

#1 Myzakatt > Tack för tipset! Men, är den där verkligen rymningssäker? Den ser i mina ögon alldeles för "enkel" ut för en busig, smart och energisk kat4-katt… men jag kanske har fel?

Alternativet för mig skulle vara att köpa en "vanlig" sele som är ställbar vid både hals och runt magen, men Puppian känns bättre/stabilare/säkrare med sitt bredare band runt huvudet och mellan frambenen. Jag tror jag får fundera lite…

Myzakatt
0

Kommer du på sk? Kan ta med om du vill se. Den e rymningssäker… Jag ska se om jag kan leta upp en bild åt dig

Annica-H
0

Tror det är bäst att du går till en butik och provar, så du vet om den passar innan du beställer.

Jag provade en till mina två. Hittade inte någon storlek som passade (fanns tre, tror jag). Har för mig att halsöppningen inte var ställbar och att det var den som inte riktigt passade. I övrigt verkade dom vara riktigt fina, smidiga och säkra. 
Men det fick bli vanliga ställbara selar istället.

cosbykatten
0

#4 Annica-H > Det finns ställbara puppiaselar också, men… ja… man vill ju välja rätt storlek ändå. Men som du säger, jag får nog försöka hitta en butik som säljer dem och prova där. "Problemet" är bara att min SIA är en 5månaders tjej - och jag vill köpa en sele hon kan ha som vuxen… jag får väl vänta, kanske :)

Beige
0

#3 Om du kommer till SK på lördagen så får du gärna ta med selen och visa.

Jag är på jakt efter en sele till mina långa killar men har inte hittat någon riktigt passande ännu. Jag gillar puppiaselarna men har haft svårt att få till rätt storlek.

Ginga
0

jag har en sådan till min SIA grabb men tycker de ärligt är ganska klumpiga när det rä så mkt tyg.

Knopfler föredrar den tunna traditionella katt/kaninselen framför puppia selen. Han rör sig mkt lösare o ledigare i den.

kommer inte ihåg vilken storlek det är tyvärr, jag var inne i en djuraffär o provade och tyckte det var svårt att hitta en som är rätt.  Den han har nu är jättebr a i halsen men känns endå stor ner över skuldror och in mellan frambenen.. blir som påsigt fast den site lagom tight just vid halsen.

Myzakatt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en halvdålig bild på den jag har. Använder även den på min mco och jag är supernöjd med den

Myzakatt
0

Jag tar selen med på sk så får du pröva den

Supinesophie
0

Jag har en puppia-sele (som inte är av puppiamärket men ändå) till Oddie och den är just nu inte alls rymningssäker. Eftersom det inte är nåt "halsband" på selen så är det bara för katten att backa ur den remmen som går runt bakom armarna. Men å andra sidan så kanske selen är lite stor fortfarande för lilla plutten Obestämd (den är storlek S eller XS)

När jag var till bromma zoomarknad så köpte jag en "H-sele" som han ska få ha när han blir större Glad Det går alltså ett band både på ryggen och på magen och selen går att justera bra.

Jokke - Sylvester heter selen.

http://www.zoomarknad.se/images/products/large/00012489.jpg

(min är brun ist för blå)

Maxima06
0

#8 Myzakatt, hur sitter den vid skuldrorna? kan hon röra sig obehindrat?

Myzakatt
0

Det kan hon den går liksom ner bakom framtassarna