Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1213 ggr
Nonimonos
0

Inget är som väntans tider

Nu väntas det kattungar igen i det nonimoniska huset. Jag har passat in då så lämpligt under en ledighetsperiod mellan två jobb. Haha som om jag visste det när jag parade:-) nej ren tur vart det och jag slapp ta ut semester, kan vara bra att spara till sköna sommardagar. Så nu hoppas jag på att förstagångshonan Kitty ska föda på söndag. Jag offrar en utställningshelg på SK för henne ska hon veta ;-) så det är bäst hon sätter igång på beräknad tid….. säkert, jag får säkert vänta, hennes mamma brukade hålla sig till dag 70. Sen så väntar jag på att Ticksy ska få bli av med sin stora mage på torsdagen, hon kommer nog sätta igång som en klocka, hon är en sån typ den honan. Inget knuss och bök utan ut med ungarna och sätt igång mammarollen till 200% bara, hon är en helt suverän mamma den katten! Det ska bli så spännande med kattungar igen och men lite skrämmande också, det var ett tag sen nu och lite ovan känner man sig. Hoppas verkligen allt kommer att gå bra med dessa ungar då jag inte kommer att kunna jobba hemifrån så mycket som jag gjort med tidigare kullar. Hur funkar det för er andra som har kullar och jobbar mycket borta?

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer att vänta på ständiga rapporter från dej, hoppas redan på söndagen då.

cosbykatten
0

Å, vad roligt!! Håller tummarna för fina kullar!

Merlions
0

Håller tummarna för att allt går bra, vet precis hur det känns att vara i väntans tiderGlad vi har ju också haft lite otur med våra tidigare kullar men nu känns det bra!

Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

kalindas
0

Håller tummarna att allt flyter på utan problem.

/Elisa

Millimina
0

Förväntar mig ett mess när de kommer… Flört

namsooks
0

Så spännande, Lycka till!

Ja det med jobb i kombo med kattungevak är ett kapitel för sig. Har haft förmånen att ha ett flexibelt jobb där jag kan styra själv hur jag jobbar med snälla kolegor som hoppar in om det krisar. Inte alla jobb man kan ringa samma dag och medd. att man måste vara hemma med katten.

Nu när jag byter jobb hoppas och tror jag att jag kommer kunna vara lika flexibel. Fast lite mer planering och struktur kommer att krävas.

[lisme]
0

Lykke til med fødsler og kattungetiden! Vi har også en drektig jente og med de siste måneders hendelser hos oss sitter angsten godt i kroppen Rynkar på näsan Men som min mann sier, vi gjør så godt som vi kan og mer enn det er det ikke mulig å få til. Og det kan jo hende at vi får en uproblematisk drektighet, fødsel og kattungekull Glad Mannen min og jeg har ikke jobbet samtidig, en av oss har hatt mulighet til å være hjemme. Så heldigvis har vi ikke noe problemer med den biten

hecajon
0

Lycka till! Glad

MalinL
0

Lyck till med de kommande kullarna, håller tummarna! Glad

Nonimonos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, det blir extra spännande att se vad Kitty får för något. Hon är inte tjock alls men hon är så lång att man lätt kan luras - något finns där inne iallafall.

Jag hoppas det blir många fina ungar och att jag kan hitta bra hem hos uppfödare  så att jag kanske kan få tillbaka något senare. Jag har sagt till mig själv att jag inte kan spara någon mer hona hemma nu, det är dumt att störa den friden som råder. Och hur mycket katter som helst kan man inte ha. Jag har ju mina kastrater och de har lika stor rätt till hemmet som avelskatterna. Men visst skulle det vara kul att ha en katt man kan ställa ut….. fast Kitty kan jag kanske ställa igen efter detta….vi får se. Annars får det bli pensionärsklasserna jag ställer i framöver.;-)

Beige
0

Lycka till! Jag ska hålla tummarna för de kommande Nonimonosbarnen!

Det ska bli spännande att se vad det blir Glad

AngelsCo
0

Lycka till! Hoppas att det går bra :)

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Maria29
0

Lycka till!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Maria29
0

Lycka till!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

ullisen
0

Kitty kommer så klart få de allra finaste ungarnaKyss Håller tummar tassar att det går bra för båda mammorna när det är dax. Ska bli kul att få se bilder på dem sen

MijmuPix
0

Vad spännande! Lycka till! :-)