Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1867 ggr
prodigy
2011-03-25 10:56
0

Torrmat med lamm o ris?

Hej allihop!

Vårt senaste tillskott till familjen, fine rödmaskade killen Spock, har visat sig ha foderintolerans. Han kliar sig vid öron, mun och mage så det blir blodigt, dock är han alltid bra i magen.

Spannmål och fisk verkar gå bort medans lamm och ris fungerar bra. Katterna får en del barf men jag vill ha torrmat i grunden.

Nu är min fråga om ni kan tipsa mig större påsar med torrmat med ris och lamm. Jag vet att flera här inne har tipsat om bla Olivers torrmat, men jag hittar inget som är helt utan spannmål, fisk och kyckling.

Ni får gärna tipsa om sidor med bra hemkörning..Glad

mvh/Lisa m katter..

kalindas
2011-03-25 11:00
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

James Wellbeloved har både kalkon och ris, anka och ris och lamm och ris. Inget spannmål i några av deras produkter. Dvs. om de inte ändrat innehållet.
Går att köpa via Foderbilen. http://foderbilen.se

/Elisa

4barnsmor
2011-03-25 11:01
0

Orijen, James Wellbelowed och Porta 21 är bra foder tycker jag. Är dock osäker på hur pass mycket spannmål det är i de. Kolla det.

www.foderbilen.se har ett stort utbut och kör hem.

Lycka till!

cosbykatten
2011-03-25 11:03
0

Foderbilen - http://www.foderbilen.se - har hemkörning av många olika foder!

Eukanuba har ett Lamm & Leverfoder, men jag såg att det tyvärr innehåller fiskmjöl… och Iams lammfoder har både vete och fiskolja :/  Däremot verkar Hills lammfoder vara fritt från både fisk och spannmål - se här: http://foderbilen.se/hill-s-science-plan-adult-lamb-5kg.html

yve2
2011-03-25 11:06
0

James Wellbeloved funkar på mina katter med foderintolerans alla utom den med fisk

James Wellbeloved har lamm och ris men dock endast i vuxenmat ej för kattungar.

Hill´s Science Plan & Iams Cat har lamm har jag sett men jag vet inte om det är med ris

Foderbilen har hemkörning http://foderbilen.se/

It's a cat's world… adjust! :)

kalindas
2011-03-25 11:09
0

Det är en så minimal skillnad på JW kitten och JW vuxen att man kan köra vuxenfoder utan problem.
Säger som en kompis till mej sa en gång: "Det finns inga speciella kattungemöss" Flört

Få katten fri tillgång, så gör de 1-2% mer fett och protein ingen större skillnad.

/Elisa

prodigy
2011-03-25 11:26
0

Tack för alla snabba svar!

Ska genast gå in på foderbilens sida! JW med bara lamm o ris låter bra…Spock är 10 månader så det blir vuxenmat nu…Glad

cosbykatten
2011-03-25 11:36
0

Det trista (som jag ser det) med James Wellbeloved-fodret är att det innehåller majsglutenmjöl - vilket innebär att en del av proteinet i fodret är vegetabiliskt, istället för animaliskt. Men i det här fallet är nog det en petitess, så länge som katten ifråga blir frisk från sin klåda och allergi :)

prodigy
2011-03-25 12:16
0

Så, nu har jag beställt en 5 kg säck JW med ris o lamm! Hoppas det funkar nu..

Förstår inte heller vad de ska ha tex majs o tomat i kattmat för….

Tack igen allihop!

cosbykatten
2011-03-25 12:43
0

Prodigy > Ja, de där udda tillsatserna förstår inte jag heller - tomat, solros, svarta vinbär, äpplen, tranbär, cikoriarot..? Det står nog med mest för att vi kattägare ska bli glada, inte för att katterna har någon nytta av dem.

Hoppas JW funkar för din kisse!

hecajon
2011-03-25 14:56
0

Min Molly hade lite antydning på foderallergi för några år sen, men sen jag började bara använda endast JWB så har det inte uppkommit igen. Men jag kör bara med Anka eftersom de gillar den skarpt, synd att bryta en bra trendGlad

Min veterinär kollade på innehållsförteckningen och sa att det var ett bra foder för att hålla pHbalansen bra på urinen och undvika urinvägsinfektion. Nu har tom hon övergått till det på sina bondkatterSkrattande

Tranbär är väl vad de rekommenderar människor att dricka för att hålla borta urinvägsinfektionObestämd

Lycka till!

alltidsiames
2011-03-25 18:36
0

Stackars lille Spock, det låter jobbigt.