Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 3591 ggr
margrethe
2011-03-23 11:41
0

perser/skogis

omplaceringskisse…långhårig

hej. jag köpte för några veckor sen en 4-årig perser/skogis..helt underbart söt! men, hon trivs inte hos mig!!!!!!

hon är brun med ljusare färger i , litet nätt ansikte. klöser endast på sin möbel, går på lådan, äter royal canin

väldigt kelig och pratsjuk men ingen knäkatt!!!!! hon tycker inte om att bli kammad vilket är ett måste

men…hon vill kunna gå ut!!  så en skyddad ute miljö som hon inte kan rymma ifrån eller i lina är ett måste!!

även någon som har erfarenhet att kamma en kisse som inte tycker om det!!! och barn är inget hinder alls

jag tycker så synd om henne och viktigare än mycket pengar är att hon kommer till rätt person där hon får bli livet ut!!!

allt ingår: klösmöbel. borstar, kammar osv, leksaker, kattlåda, matskålar och maten som finns kvar

snälla, finns det någon som känner att JAG är rätt person??!!

ring i så fall och prata med mig på 0767-120029

kissen finns i landskrona…transport kan ordnas inom rimliga gränser och mot bensinkostnad

margrethe
2011-03-23 11:44
0

obs foto på henne har jag på facebook

tuska
2011-03-23 12:25
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det tar lite tid innan en 4-årig katt känner förtroende för sin nya ägare.

Några veckor är för kort tid för att katten ska låta sej kammas.

margrethe
2011-03-23 13:59
0

hade det bara handlat om det………….

Sussi89
2011-03-23 14:52
0

Det låter som en väldigt fin korsning iaf :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[DiiVau]
2011-03-23 15:08
0

Katter får inte sitta fast i lina!

margrethe
2011-03-23 18:35
0

men herregud!! man sätter så klart inte en katt i lina  direkt!!!! koppel och lina på det!!

tuska
2011-03-23 18:48
0

#6   Enl. lag får inte en katt kopplas till en lina. 

Hoppas din katt får komma till en person som har en innätad altan-balkong.

Annonsera även i katter iFokus glöm inte att berätta att katten ev. är vaccinerad kastrerad ID märkt.

kalindas
2011-03-23 18:55
0

Du får däremot promenera med katter i sele och koppel. Kanske är det du menar?

/Elisa

Nilla
2011-03-23 19:48
0

Som någon nämnde tidigare, kan det ta från några månader - upp till ett år innan en vuxen katt har anpassat sig till en ny familj. Speciellt också om där finns andra katter/djur. Jag har själv omplaceringskatt.

Det är lätt att omplaceringskatter blir s k "Blocket-katter", som flyttar från den ena till den andra. Man bör man alltså veta vad man ger sig in på och ge katten tid. Har du nu bestämt dig för att i din tur, omplacera katten - hoppas jag att det går vägen.

Glöm inte att kontakta dem du köpt katten av. Kanske kan de hjälpa dig (om han/hon bryr sig om katten vill säga) eller kanske tar de t o m tillbaka katten.

Är hon kastrerad? Du kan få hjälp och goda råd på Hittekatter.IFokus.Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Denna kommentar har tagits bort.
cosbykatten
2011-03-23 20:14
0

Och personligen, tror jag det går lättare att hitta intresserade potentiella nya ägare till en perser/skogis på ett annat forum än ett siamesforum… testa något perser- eller skogisforum? Eller som Nilla sa, på hittekattsforumet! :)

margrethe
2011-03-23 22:06
0

hej

ja, hon måste få vara ute på ett säkert ställe..eller inglasat. familjen jag köpte henne av har jag mycket kontakt med

det här är en jättesvår situation! jag tänker bara på henne och inget annat!! hon ska må bra och vara lycklig!! MEN..hon är en speciell kisse som det är MYCKET svårt att kamma!

jag har haft omplaceringskatt förr..chinchilla perser som var 5 år när jag fick henne…inga problem alls..hon anpassade sig direkt och älskade att bli kammad och var kvar tills hennes tid var slut

jag är ingen oansvarig person, tvärtom, jag räddar katter hela tiden mot just oansvariga katter och har haft hjälp av er här då!

det är ockås fasan…jag vill INTE att hon flyttas runt!! och ja, hon är kastrerad

margrethe
2011-03-23 22:07
0

mot oansvariga människor såklart….

kalindas
2011-03-23 22:32
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du testat att kamma henne med en underullskarda? Vet en del som har Perser och skogis som inte gillar att bli kammade, som tycker det fungerar bra. Ofta luggar den mindre än en vanlig karda och tar bort den toviga pälsen.
Ett tips är annars att klippa ner henne och börja kamma när pälsen växer ut. Alt. ha henne lejonklippt alltid.
Finns även lugnande att ge henne om det kan göra nytta, så hon lär sig att det inte är farligt att bli kammad.

/Elisa

[nollottan]
2011-03-24 12:46
0

Det tog 6 månader innan min "omplaceringskatt" kom till rätta…. Kalindas tips om att klippa ner henne är smart och inte ovanligt att man gör med svårkammade perserpälsar. Hoppas du finner den bästa lösningen för dig och katten.

margrethe
2011-03-24 18:44
0

tack har varit och köpt en sådan