Sladdbitaren!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej forumet!
Mitt nytillskott (snyggingen på bilden under) är en riktig tråd/sladd/snöre fantast. Allt biter man på och leker med hejvilt. hehe
Nu har plutten visat stora tendenser till att bita på sladdar. ALLA sladdar. Jag kan inte ens ladda mobilen utan att han är i farten eller datorn. Jag är livrädd att han ska ta livet av sig med detta beteende. När vi inte är hemma drar vi såklart ut sladdar och har en sådan strömbrytare grej så att inget är på (förutom dom till TV/digitalbox eftersom jag har ett stort Våra bästa år beroende och det spelas in..)
Tips tas emot tacksamt. Spruta vatten på honom sa sambon men jag vet inte, är det nödvändigt? Tycker det verkar elakt.
Jag har faktiskt aldrig förr haft sladdbitande små monster i mitt hem så jag vet inte alls hur man avvänjer dem 
Jag brukar smeta lite tandkräm på sladdarna som de vill bita på. Låter kanske lite konstigt men de brukar inte gilla smaken så det har funkat på mina ungar.
Sedan när de blir äldre så brukar intresset att bita på sladdar avta.
Vi har väldigt mycket sladdar hehe. Ska man smeta på alla då eller de mest attraktiva (som vi är medvetna om).
Har också en sladdbitare här, plus ett platspåse ätare. 
Tack o lov har de inte gett sig på el-sladdar utan "bara! min headsetsladd.
Som #1 säger så är alternativet att kleta något som smakar illa på sladdarna. Dock hade inte jag vågat med tandkrämen pga flour.
Spruta du lite vatten på honom, det är ingen fara, säg FY eller NEJ samtidigt som du använder vattensprutan.
/Elisa
Tabasco? Hade det till en liten liten Sankt Bernhardshund som åt sladdar.

Har aldrig haft det problemet med någon av mina ungar, undrar varför de får för sig sånt?
Däremot är mina gardinsnoddar hårdvaluta just nu och de bärs omkring överallt här hemma :-)
Tabasco lät elakt!
#5 är också sjukt ovan vid beteendet. Okej att jag har en toffs tuggare men jag trodde mer hon ville att matte skulle ha rena hårsnoddar hehe ;)
Tabasco vågar jag mig nog inte på riktigt. 
Elström är värre och hon bet aldrig mer i en sladd.
#7; jo jag vet. Vill ju undvika att han får en kyss av någon sladd. Men tabasco i munnen är inte så gott heller för en liten plutt på 16 veckor. Vattenspruta får jag nog prova:)
Ofta räcker det att de känner lukten av tandkrämen så vill de inte bita på sladdarna. katter brukar inte gilla mintdoft.
Min förra kull blev som hypnotiserade av tandkrämslukt. Det måste ha varit mynta i den.
Tandkräm, Tabasco eller något annat starkt brukar funka - annars kan man köpa såna här på IKEA att ha sladdarna i:

#4 tabasco funkar inte alltid på katter (min mamma hadde en katt som gillade sladdar så mycket att inget kunde hindra inte ens "krydda").
När det gäller sladdar så använd #11ans tips det är det enda som funkar, samt att man ställer möbler så att man inte kommer åt att tugga. lycka till
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus