ska bli uppfödare;))
Hej! jag heter Mary och är 37 år. Bor i Karlstad med mina barn, sambo och mina katter;) Jag har 2 siameser,- en tabby-flicka och en sys pojke;)och självklart min lilla bondkatt;) Tänkte att jag skulle presentera mig, då jag planerar att skaffa stamnamn i början av nästa år;) mina katter har precis avslutat parning nu och jag hoppas på min första kull vecka 42-43;)
Detta har varit en dröm i många år, att få föda upp Siameser, och äntligen har jag tid och möjligheter;))
Jag ser fram emot att lära känna fler uppfödare och få tips på genetik, men även genetiska sjukdommar som man bör se upp med;))
Det är du som köpt Musse alltså? (Min mises pappa)
Hej!;) jajjemän;)) det stämmer;)) underbar kisse!;)) men hans nya tilltalsnamn är Albert;)) har en syster som har en han katt med det namnet;))
Hur ser din kisse ut? har du bilder?
Mvh Mary
Välkommen och lycka till med din planerade kull…
Men ett tips är att vara noga med att ha en bra buffert mot ev. problem, det är tyvärr en väldigt dyr hobby.
Sen är det aldrig fel att ha någon kunnig kattuppfödare i telefonen eller som hjälp, när ungarna föds.
Jag ska inte berätta vad man "kan" råka ut för. För då vågar du aldrig föda upp..
/Elisa
;) tack för tipsen;)) Jag har "bara" varit med när min mors bondkatt fick ungar ett par ggr, men jag förtår att det inte bara är rosenrött;)))
Och jag har förstått att det är en mkt dyr hobby;)) och har redan lagt upp en plan på budget;))) Jag har läst på om uppfödning av just siames i några år, innan jag vågar mig på det;) Och jag har kontakt med en tjej som jag kan vända mig till om det blir problem;) Men det är jättebra att få så mkt tips som möjligt, då alla har olika erfarenheter!;)) Tack igen;)
Blivande mor är Heid, från samma uppfödning;))) ("smeagols skathi")
Vilken underbart vacker kisse du har;))) lite lik pappa;))) Vad heter kissen?;)
*Heidi skulle det vara!
Ah fina Heidi! Spännande att se vad det blir i den kullen! Ja, hon är väldigt lik sin pappa ;) Hon heter S*Di Novus Gypsy och kallas Katja här hemma =)
Gud vad fin hon är!!!!;)) ja det ska bli kul att se vad det kan bli.. tydligen kan det även bli orientaler;))
Nu blir det tv:n för mig;)) ha en bra kväll;))
mvh Mary
Hej! Du behöver väl stamnamnet redan nu när kattungarna ska ha stamtavlor?
Man får ta en (eller är det två i Sverak?) kullar utan stamnamn. Dock får man då inte döpa katterna till vad man vill. Tror katten bara får ha ett namn.
T.ex. Nicke och inte Nicke Nyfiken
/Elisa

Hej & välkommen hit :)
Jag har ju en av Heidis avkommor, S*Di Novus Hey You, som är född april -09, som jag ska hämta hem från parning ikväll! Tindra som hon heter är en kopia av sin vackra mamma.
Hon har varit i Sala och träffat en snygg SYS-hane, S*Hoffens Kelso.
/Therese
Kalinda;) : ja jag var inte säker på det heller, det var vad förra ägaren sa.. har inte kollat upp det;))) men du har säkert rätt;))
Angående stamnamn så är det som så att man får registrera 1 kull utan stamnamn, men efter det måste man ha stamnamn för att få registrera kattungarna;)) så Kalinda har alldeles rätt;))
Barkens: Vad kul det är att träffa ägarna till avkommorna;))) Heidi är en riktig liten princessa;)))) Och vad roligt att Tindra också ska bli mamma;)))

Välkommen hit och lycka till med din kommande kull. Det är underbart med små troll.
Hei og velkommen hit til oss.
Lykke til med kommende bebiser 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Tack så mkt!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj vad många blinkgubbar :) du är en glad prick du, lycka till med uppfödningen. jätte kul :)