Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1322 ggr
[tigersprang]
2011-03-16 19:57
0

hemsidor?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hejsan, vill veta, hur har ni fixat/köpt/fått era hemsidor? :) jag har en själv då fast den har ju ett reklam namn efter "mitt" namn,

www.tigersprang.weebly.com

vill gärna ha lite försla :) tack i förhand :)

mvh Tigersprång

cosbykatten
2011-03-16 20:02
0

Ett enkelt sätt att göra en hemsida på är att skapa en blogg för uppfödningen. På Blogspot.com och Wordpress.com kan du ha en blogg med flera informationssidor, i stort sett allt du behöver som uppfödare.

Du kan titta på min blogg http://cosbypixla.blogspot.com som exempel. En annan hemsida (som förvisso är en hundkennel, men ändå…) som man kan ta som exempel är http://forthewin.se/ , den är baserad på Wordpress.

Tillägg: Du kan givetvis registrera en egen domän - tex tigersprang.se - och re-directa (peka om) den så den pekar till din blogg. Dina besökare knappar då in adressen tigersprang.se och hamnar då på din blogg :-)

MalinL
2011-03-16 20:15
0

Jag har gjort min själv, via frontpage. Inte den snyggaste kanske men den funkar. Glad

[tigersprang]
2011-03-16 20:17
0

#1 okey, du hade verkligen fina sidor :)

#2 ja e väldigt okunnig :P vad är fronpage, å du hade verkligen en super fin hemsida :)

cosbykatten
2011-03-16 20:22
0

#3 > Frontpage är ett ganska vanligt hemsideprogram (med klicka-och-dra-teknik) - men som är hiskeligt utdaterat, och gör webbsidor som inte alltid funkar i alla webbläsare och använder föråldrad teknik.

De flesta som bygger webbsidor idag som ska innehålla mycket information och vara lättuppdaterade använder sig av bloggstrukturer - som Blogspot och Wordpress. På så vis får du en webbsida som fungerar på olika datorer och i olika webbläsare också, och du slipper ha ansvar för hur själva tekniken bakom webbsidan fungerar. Det sköter bloggtjänsten åt dig.

[tigersprang]
2011-03-16 20:23
0

#4 okey, men vart och hur hittar/skafar jag det? :)

cosbykatten
2011-03-16 20:25
0

#5 > Hur du skaffar frontpage? Det.. vet jag inte, jag har inte använt det sen tidiga 2000-talet. Går säkert att köpa eller ladda ner nånstans.

En blogg registrerar du enkelt på exempelvis www.blogspot.com (googles tjänst, rätt enkel men bra) eller www.wordpress.com (lite mer komplicerad). Förbered dig på att få sitta och testa dig fram ganska mycket, var inte rädd för att testa olika funktioner, utseenden mm. Det tar ett tag att lära sig!

[tigersprang]
2011-03-16 20:26
0

#6 okey, tack så mycket för svar! :) tack #2 med :)

MalinL
2011-03-16 20:27
0

#3 Tack. Glad

Ja frontpage är säkert en gammaldags metod, men jag är inte så bra på sånt så den får duga.Glad

cosbykatten
2011-03-16 20:29
0

#8 > Det är absolut inget fel på att använda frontpage, men ska man sätta fart och lära sig ett system finns det mer moderna varianter att sätta sig in i :-)  Så det var absolut ingen "diss" från min sida!!

[lisme]
2011-03-16 20:32
0

Det eneste stedet man får kjøpt Frontpage er på Tradera. Jeg har lett overalt etter Frontpage fordi hjemmesiden er laget ved hjelp av FP, men har ikke klart å få tak i FP noen steder. Så da har jeg valget mellom å bygge opp hjemmesiden min på nytt ved å leie noen til å gjøre jobben, eller fortsatt ha en webmaster som gjør alt av oppdateringer. Det siste er litt irriterende for jeg liker å gjøre ting selv, når jeg vil at det skal gjøres. De første hjemmesidene våre laget jeg selv, men jeg syntes ikke det ble bra nok derfor har jeg betalt for å få laget en side som ser mye bedre ut enn de jeg laget

www.bekmoertnans.com

MalinL
2011-03-16 20:32
0

Nejdå, du har säkerligen rätt. Glad Du är inte den första som sagt så om frontpage.

Jag kan absolut inget öht om att bygga hemsidor, så jag var bara glad att jag lyckades knåpa ihop något själv vilket jag nästan är förundrad över. Man får ju också många erbjudanden av folk som gör hemsidor så vill man kan man ju alltid anlita någon.

[DiiVau]
2011-03-16 21:49
0

Jag hade varit nöjd över min hemsida om jag var du.
Jag gillar den. Enkel att klicka sig runt på och man får den information som man vill ha. En massa krussiduller passar inte in på en kattuppfödare hemsida anser jag - blir mer jobbigt :D

ramithi
2011-03-16 22:07
0

Jeg har laget min selv. Jeg vil ikke anbefale FP men et program jeg bruker som heter Microsoft Office Sharepoint Design det er en utbedret utgave av FP.

Her er min hjemmeside http://www.ramithi.no

kalindas
2011-03-16 22:21
0

Elin.
Jag kan ev. fixa Frontpage till dej om du vill ha. Men du får du mejla mej. Du kanske inte kan få den direkt för allt är nerpackat.
Men du måste ha en domän för att kunna lägga upp sidan. Men det har ni väl tror jag??

Just nu använder jag Wordpress och ett program som heter Artister. I det senare bygger jag upp utseendet på hemsidan och sen uppdaterar man den via nätet.
Lite omständigt om man är ovan, men enkelt då man lärt sig. Fördelen är att man kan byta tema på hemsidan utan att ändra de övriga sidorna.

Du får fånga in mej på utställningen, kommer vara där under lördagen och sen senare på kvällen.

http://kalindas.se

Just nu en väldigt grön sida. Men imorgon kanske den är röd eller nån annan kul färg. Flört

/Elisa

MalinL
2011-03-16 22:23
0

#12 Glad

[nollottan]
2011-03-16 22:39
0

Jag använder mig av en gratis sida, men adressen är inte så lång.

www.mezzoluces.n.nu jag har inte haft den så länge men har än så länge inte stött på några problem. Men jag tycker att det var svårt att göra ett ordentligt galleri så då startade jag en blogg också…

Jag gillar den för att man själv kan välja hur avancerad eller lätt sida man vill ha. MalinLs hemsida är kanon! väldigt lätt att använda och lätt att ta sig fram och tillbaka :-) det var den jag hade i baktanken när jag gjorde min…… Tungan ute

Broddans
2011-03-16 23:24
0

Vi har köpt vår på webhotellet one.com, tycker det är väldigt lätt att uppdatera :) så här ser den ut: www.broddans.se , finns färdiga mallar så är lätt att komma igång :)

CoralReefs
2011-03-17 11:03
0

Jag har delvis handkodat min delvis använt mig av dreamveawers funktioner

[tigersprang]
2011-03-17 15:51
0

#14, ja jag får fånga dig ;) ska vara assistent, men har ju pauser :) det var snyggt med grönt :) taack så mycket :)

------------------------

alla, har jätte fina sidor, tack för bra förslag :) får kolla runt lite :)

Rithwa
2011-03-17 16:12
0

även jag har via one.com  fast jag ha min egen webmaster som gör allt.

http://siames.ifokus.se/discussions/4d810824c5c6a740fb00013a-hemsidor#discussions-1

Lejonhjarta
2011-03-18 00:37
0

Tror vår familj (inkl tigersprang) har one.com om ja inte e helt osäker. Har egen domän där, svedjorna.se som ja funderade på om ja inte kunne lägga min hemsida på. Sambon sa att d var lite meckigt, å ja e kass på sånt å han har inte tiden.Rynkar på näsan

alltidsiames
2011-03-18 06:34
0

Jag har också one.com och tycker att det är roligt att "inte vara så jävla perfekt". Det är jag det. Kyss

kalindas
2011-03-18 08:18
0

Det är inte ett dugg svårt att lägga upp en hemsida där! Bara gå in via one.com och logga in där.
Sen väljer du bara en av deras mallar och bygger upp sidan med dem.

Annars mutar du mej, så hjälper jag er…FlörtTungan ute

/Elisa