Kycklingvingsproblemet
Jag har börjat ge katterna rått kött här hemma. Ja, rått kött alltså. Inte råttkött (även om de nog gärna skulle äta det med). Mycket uppskattat, oavsett om det är rå köttfärs, en smarrig kycklingvinge eller något annat.
Just kycklingvingar är mycket uppskattade av Cosby & Pixla. Däremot är katterna och jag lite oense om var och hur de ska ätas. Det börjar faktiskt urarta till något av ett problem… det brukar gå till ungefär såhär:
- Kycklingvingen tas fram ur frysen och läggs i mikron.
- Samma sekund som mikron sänger "pling!" sitter minst 1 (pixla), ibland 2 (cosby), mycket intresserade katter i köket och ser förväntansfulla ut.
- Kycklingvingen läggs på ett fat, eller i blötmatsskålen, och ställs på katternas matbänk.
- Ungefär 2 sekunder förflyter…
- Pixla greppar kycklingvingen, hoppar ner från bänken och ruuuuusar in i vardagsrummet, in under soffan, och lägger sig där och smaskar på kycklingvingen.
- Den stackars blötmatskålen står kvar på bänken, alldeles tom och ensam.
(En alldeles ensam och tom matskål)
…kanske inte det ställe som jag skulle tycka är det bästa för att mumsa på en rå kycklingvinge, men hey! Vad vet jag? Jag är ju blott och enbart en… människa. Som inte alls har särskilt god insikt i hur råa kycklingvingar smakar och vart de ska ätas.
Dessutom, på det här viset får jag ju det något tvivelaktiga nöjet att plocka upp såna här spännande saker från under min soffa var och varannan dag!! Woho!
…vem sa att det alltid är roligt att vara kattägare?
(från vår blogg på http://cosbypixla.blogspot.com/ )
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är problemet med kycklingvingar och andra större köttbitar, de släpas ofta runt. Jag brukar stänga in katterna när de får sånt.. och skura golvet efteråt. 
Ja, själv får jag nog trycka mig in under soffan och skura… menmen, mina katter är ju så kära och jag kaaan inte riktigt neka dem goda, mumsiga kycklingvingar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min Pollux är väldigt förtjust i kycklingvingar, till min stora glädje då det är så bra som "tandbortsning" för dem. Men en kycklingvinge är lite för mycket och han tröttnar ungefär när han gnagt bort köttet. Sista gången delade jag kycklingvingen i två delar, så han bara fick halva och då åt han upp nästan alltihop, var kanppt något kvar alls av benet.
Mina andra katter slickar på sin höjd ett par gånger, de vill bara ha lättuggad mat.