Siames iFokus

Siames

Etikettifokusinfo
Läst 3827 ggr
Leffe
0

Lansering av nya iFokus

Meddelande från iFokus-teamet:

"Som de flesta av er känner till har vi flera allvarliga buggar i den här "gamla" versionen av iFokus. Den allvarligaste är att medlemmar på ett högst slumpartat sätt stängs av och då inte kan logga in alls. Denna elaka bugg medför också att till exempel den personliga presentationen raderas. Vidare har vi den bugg som gör att man ibland ser ut att bli inloggad som någon annan (även fast man inte blir det). Också mycket olyckligt. Dessutom blir nuvarande iFokus till och från så långsam att det inte går att använda sajten.

Då buggarna har ökat i omfattning den senaste tiden känner vi oss tvingade att nu lansera den nya versionen av iFokus. Det finns fortfarande några mindre buggar och det saknas också några viktiga funktioner men vår bedömning är ändå att det trots detta är bättre att byta ut systemet och fixa dessa saker så snabbt som möjligt i efterhand.

Bland de saker som inte kommer fungera till en början:

- Bevakningarna kommer inte fungera.

- Vissa tillgänglighetsstöd kommer saknas. Detta medför att det under en kort tid kan bli lite svårare för tex synskadade att använda sajten.

Vi kommer självklart att jobba hårt för att så snabbt som möjligt sparka igång dessa och andra funktioner igen så snart vi har genomfört övergången.

Då vi har som lägst trafik på iFokus under lördagar kommer vi imorgon fredag runt lunch påbörja migreringen och då stänga iFokus för resten av dagen.

Med förhoppning om att ni gör samma bedömning som oss; att det trots att vissa saker återstår att göra ändå är bättre att nu gå över till den nya versionen,

Staffan"

Nilla
0

Tack, Leffe! Vi ser fram emot den nya versionen. Imorgon är alltså Siames iFokus ur funktion, gott folk. ;-)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

cosbykatten
0

Näj!! Hur ska jag klara mig utan Siames iFokus en hel… hel… eftermiddag och kväll?! Tur jag ska på utställning på lördag, så jag har något att göra ;)

Rithwa
0

Det är otroligt trögt att gå in numera. Skall vi göra något eller kommer det att ske med automatik.

alltidsiames
0

Gråter =>Skrattande

Nilla
0

Vi behöver ingenting göra. Ja, det har varit väldigt segt det senaste.

alltidsiames
0

Var är min favvoknapp - hoppa till första olästa?Gråter

alltidsiames
0

Var är min favvoknapp - hoppa till första olästa?Gråter

kalindas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Undrar också var den är?

/Elisa

Nilla
0

Det är en hel del som är annorlunda. Jag märkte också, att den funktionen var bortplockad. Det återstår en del justeringar och vi får vänta och se vad som händer. Jag återkommer med information så fort jag vet något.

Lejonhjarta
0

När man väl hittade "favvo-knappen" så går det ju inte å va utan! Hoppas den återkommer!

Leffe
0
alltidsiames
0

Det går snabbt att rulla fram text iallafall.

Rithwa
0

Det hoppar lite fram och tillbaka är segt och fungerar inte så bra.

Men förhoppningsvis skall det bli bättre.

Lejonhjarta
0

#11 Tack LeffeD!Skrattande

kalindas
0

Vet inte om uppdateringen är klar. Men saknar fortfarande "senast lästa" knappen + att när jag tittat eller skrivit i en tråd, så blir den svart igen. Så jag har ingen kol vilka jag tittat på.

Uppdaterade inlägg fungerar inte de heller.

Så killarna som bygger har en del kvar att göra. Flört

/Elisa

Leffe
0

De håller hela tiden på med att rätta till saker och ting. När det akuta fungerar fixas funktioner såsom Senast-läsa-knappen.

Jag saknar den också

[lisme]
0

Den nye I fokus fungerer definitivt IKKE bedre enn den gamle for meg. Det går så tregt at jeg ga opp å legge ut bilder. I tillegg har siden låst seg flere ganger i dag og jeg har vært nødt til å restarte maskinen

Juliette-
0

"mina inlägg" är jag blind eller är det borta :D sen kan jag inte uppdatera av att trycka på senaste inläggen Tungan ute mycket saker man gör av vana märkte jag

Nilla
0

#17 & 18

Ja, det är jättetrögt och går knappt att använda sidan just nu. Den nya versionen är introducerad, men ej fullt fungerande. Vi får nog ha lite tålamod i ett par dagar. Jag måste arbeta mig igenom sajten och rapportera de fel som finns - en buggrapport för varje fel. Så jag har att göra i några dagar. De har liknande problem på de andra sajterna.