Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 4585 ggr
Lejdet
0

En varg sprang just förbi!!!

Att jag bor på landet kanske ni har insett många av er men att jag ska se en varg springa förbi 10 meter från huset när jag äter frukost trodde jag faktiskt inte!

Jag har de senaste dagarna hört ylanden i skogen men inte riktigt trott att det var varg, sen har jag sett stora "hundspår" i snön på tomten och vid min soptunna men inte förrän idag blev jag riktigt övertygad om att jag bor granne med vargen!

Soptunnan var också vält en dag och jag slänger ju rätt mycket kattmatsrester där.

Jättekul! Tipsade TT nyss och vargobs-sida på nätet.

Sussi89
0

Nämen så roligt, vilken tur du har som fick se den! Otroligt! :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

yahtzeecats
0

Så coolt Skrattande Få människor förunnat, vilken upplevelse!

carinbrack
0

Nämen åh vad häftigt. Stoppa kameran i fickan så att du alltid har den med dig!

cosbykatten
0

Gud vad häftigt!! Jag har hört vargar yla en bit ifrån huset, men aldrig fått se någon i frihet… vilken syn! Grattis!

Siameshona
0

Helt underbart! du får ta hand om den så de ej skjuter den!!!

Zandrinos
0

SpännandeGlad

Hoppas ingen varghatare hittar den.

Nilla
0

Wow, känn dig priviligerad! Jag är FÖR vargen! Men du kanske ska tänka på, att packa dina sopor lite mer noga nu… Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rokkur
0

Vad häftigt!!!!!! Vad avundsjuk jag blir Förvånad Jag är också FÖR vargen!

Du får ha kameran redo om det händer igen Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det var jättespännande och jag var ut och fotade spår senare, ringde länsstyrelsen och de ifrågasatte om jag verkligen hade sett rätt, men jag är helt säker på att det var en varg och det springer inga lösa stora hundar på min tomt! Det var snö i natt och spåren var gjorde efter det. Detta spår var precis utanför mitt garage.

Rialavargarnas revir är bara ca en halvmil från där jag bor och varför skulle de inte ha kunnat gått utanför? Det finns två vuxna djur där och 3-4 valpar som fyller ett år i april. Det kan ha varit en valp för den var inte jättestor men betydligt större än en räv tex. Spåren är ca 10-11 cm stora i snön och det är ca. en halvmeter mellan varje steg.

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett till foto

Liljekatten
0

Häftig upplevelse! Glad

Helenaf76
0

Så häftigt! Nu är jag riktigt riktigt avundsjuk. Har alltid velat se en varg. Nu får du passa på den så inte någon kommer och dödar den.

kalindas
0

Det kan hända den lämnat flocken och är på väg neråt. Har ju haft lite varg här nere. Förra sommaren tror jag det senast var.

/Elisa

AmandaWvW
0

Nu faller pusselbitarna på plats, tyckte väl jag kände igen namnet i UNT!

Min morbror så en varg förra veckan på sin gård i Flen.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

marysiam
0

gud vad spännande;) jag älskar vargar;))

Corny
0

Å vad roligt! Bara ingen skjutgalen varghatare får nys om det…

Corny
0

Har nu läst om dig i UNT på nätet också Glad

Lejonhjarta
0

Häftigt för dig!!Skrattande

Hade d varit jag så hade ja tyvärr inte sagt likadant då jag hade varit livrädd för att den kanske skulle vilja smaka på någon av mina alla djur. Sitter i lite olika sits… Därmed inte sagt att jag är för tjuvjakt etc.

GunillaSverkersson
0

Grattis skulle gärna vilja se på riktigt Glad Här har vi en lo familj ett par hundra meter bort. Har sett dem en gång och hört parningsläten.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Lejdet
0

Har haft en vargspårare från Länsstyrelsen här nu på morgonen. Han kunde varken bekräfta eller utesluta att det var vargspår i snön. Det enda säkra var att det var ett stort hunddjur som han sa. Man måste tydligen ha en hel rad av spår för att veta om det är hund eller varg för de rör sig på olika sätt och vargen har mycket längre avstånd mellan fram-och bakben. De sträcker tydligen ut benen mer när de springer än en hund. Inte vet jag men han var ju expert.

Han var ut i skogen och letade också men hittade inga spår mer än miljoner vildsvinsspår och rådjursspår… Däremot hittade han spår bredvid människospår utmed kanten av skogen som kom från en stor hund en bit härifrån.

Ja jag vet ju bara vad jag såg och har hört… det är ju väldigt få hundar som liknar en varg till 100% och jag såg den på väldigt nära håll.

[nollottan]
0

ojoj, ringde direkt till min syster och berättade, hon bor ju jättenära dig :-)

Vargar är av naturen väldigt rädda för människor så jag träffar ju hellre på en varg än älg om jag var själv ute i skogen. Men tyvärr när de går så nära husen så betyder ju det att något är fel, eftersom allt vad människor luktar betyder för vargen att hålla sig undan. Och om den nu är så hungrig att den går hela vägen upp till din soptunna ska man nog vara lite extra försiktig. Tippar på att vargarna som många andra djur haft en tuff vinter.

Men jag hoppas också på att någon dag i mitt liv få se en vild varg ute i det fria. Det tillhör ju inte till det vanliga att få se dessa vackra djur :-)

hannele44
0

Vilken ynnest ha få se en varg !

Qetesh
0

Åh vad roligt, vilken upplevelse! Glad