Dag 66 idag..
Spännande!! Hoppas allt går bra..!

Hennes mamma gick alltid närmare 70 dygn. Lycka till!!
Får hoppas att blodet var slemproppen och inget annat. Håller tummarna att det blir minst en liten frisk bebis till er! 
/Elisa
Vad spännande! Då kanske jag blir "farmor" snart då. 
Lycka till!

Oj vad spännande, ska Jakob bli pappa.
Håller vi tummarna för att allt kommer igång nu då.
En sån vacker skinande blank puma! Det blir ju kusiner till mina sjulingar där eftersom Jakobs bror Edward C är pappa till mina. Härliga, stora, självständiga och friska är de. Lycka till, vi tänker på er!

Tack allihopa, hör att vi har både "mormor", "farmor" och kusinerna här, härligt med mycket stöd från släkten :)
Inget nytt inatt, hon sov så gott intill mig, tillsammans med blivande Nanny Engla.
Engla var efter henne hela tiden strax efter att jag upptäckte blodet igår, vägrade att lämna hennes sida.. Hur har ni gjort när era katter ska föda? Har ni låtit en nanny vara med vid förlossningen? Är rädd att Engla ska försöka ta över kattungen när Chimi fött.. Hur dags vågar man sen släppa in den andra katten som så gärna vill hjälpa till?
Känns lite nytt detta eftersom Engla aldrig haft samma kattstöd som Chimi verkar ha under sin dräktighet ;)
Dag 67 idag. Fröken Chimi verkar inte ha planer på att föda just nu i alla fall.. :)
Klippt från min hemsida:
Feng vill också vara mamma och detta gör att jag ibland inte kommer åt att kolla läget och hjälpa till. Jag tar mat, vatten, toalåda, liggkorg och stänger in Feng i dotterns rum. Feng kan koncentrera sig på sitt eget födande tycker jag! Pang har mycket mjölk men det verkar stocka sig lite och hon behöver lite massage för att den ska komma igång. Då kan inte Feng ta över, Pang måste ju komma igång.
17.00 öppnar Feng dörren själv och går rakt in i bolådan och börjar ge di åt två av Pangs bebisar. Hahahaha, snacka om beslutsamhet! Man bestämmer icke över en siames!

Om Chimi vill ha sin kattkompis hos sig, så låt dom vara tillsammans. Skönt med lite stöd när man är förstföderska

#8 Ja, det är väl svar nog - stämmer så bra, för fick inte ut Engla från sovrummet igår när hon var orolig för Chimi.. Luringen gömde sig under sängen och tvärvägrade att komma fram.
#9 Ja, jag tror nog att hon behöver sin Engla hos sig. Hon verkar mycket lugnare när hon får vara tillsammans med henne, så får satsa på att ha Engla med oss när det är dags och sen se hur det går :)
De sover än, både hon och nanny Engla.. Blir nog inget idag. Imorgon kanske?
Japp, de föder gärna på helgen…

Fortfarande lugnt här hemma.. Dag 68 nudå.. *hmm*

Inget är som väntans tider…

Haha, nej eller hur. Lätt att glömma hur det är varje gång det borde vara dags 
Hur går det?
/Elisa

Ingenting ännu. Tänkte ringa och boka in en veterinär tid med UL om hon snart inte sätter fart här..
Hur länge vågar man vänta? 69 idag.
Tröstar mig lite i att hon kanske har dethär med att gå över tiden i släkten om hennes mamma också gjorde det.. 
Svårt att ge råd. Kan bara ge mitt stöd!
Händer inget inatt så åk till veterinären. Kan ju vara bra att se om det verkligen finns nåt levade i magen. Sparkar det nåt?
/Elisa

Kände rörelser för första gången dag 65. Så det var en tröst att den lille verkade må bra då åtminstone och att det faktiskt var en bebis som LEVER där inne.
Denna dräktighet har vart ett mysterium så har inte vågat drömma mycket här..
Japp, imorgon är det ändå dag 70 så bokar en tid hos veterinären följande dagen om det är möjligt. Känner att jag vill ge henne chansen att föda dag 70 om hennes mamma väntat såppas. Hon ser för övrigt inte alls hängig ut och hon äter bra. Enda man kan se skillnad på är att hon verkar ha foglossning då hon går något stelare med bakpartiet.
Är det bara en unge, så trycker den ju inte på lika mycket som om det är flera. Hur många dagar var hon hos hanen?
Om du går till veterinären och ungen verkar bra och frisk på ultraljudet. Be dem att sätta igång förlossningen och inte snitta direkt.
/Elisa

Är lite så jag tänker med.. Tror att det kan ta lite längre tid om hon enbart väntar en som inte pressar på, på samma sätt som fler skulle göra. 3 dagar var hon hos hanen.
Sätter dem igång förlossningar för katter på samma sätt som på människor med någon slags vätska som stimulerar värkarna att dra igång då?
Det tror jag, så gör de på kor i alla fall. Men misstänker de gärna vill göra det "enkla" dvs. skära ut.
Jag hade nog åkt och bett dem sätta igång imorgon om inget hänt. Väntade lite för länge med Skatan som också var nöjd och glad. Fick snitta ut dag 70 efter två dödfödda…
/Elisa

Du behöver inte stänga in henne i nåt rum. Om hon rör på sig, så sätter det kanske igång. Hör du med veterinär i morron, om inget har hänt.
Vissa veterinärer är snabba med att ta kejsarsnitt, men bäst är ju om hon föder vanligt.
Förlossningen sätter de igång på katter om hon öppnat sej och inte får krystvärkar, görs det tidigare kan det bli tokigt värre.
Vid 70:e dagen skulle inte jag tveka att göra ett snitt och få ut bebisen. Hoppas den är vid liv. Håller tummarna för det.
#25 Precis. Det går inte att sätta igång förlossningen om honan inte börjat öppna sig.
Håller tummarna att det går bra! 

Tack :) Hoppas så innerligt att det händer något inatt. Blir att ringa veterinären imorgon om det inte gjort det. Uh, nu börjar bli nervös med.. Hoppas att allt går bra nu..

Fick en tid kl. 13 idag så åker iväg för att kolla upp vad som är på gång. Förhoppningsvis får man hålla i åtminstone en frisk kattunge sen med en glad mamma katt intill :) *hoppas hoppas*
Vi håller verkligen tummarna för att det blir så! Lycka till!

Lycka till!
Håller också tummar och tassar!

Hemma igen - hon är skendräktig!
Så.. Inga bebbar. Känner mig riktigt chockad. Undrar vad de är för fis som jag känt "sparka" ;) Jaja, glad att hon mår bra iaf. Men där lurade hon mig fint..
Så kan det oxå vara. Skönt att hon är frisk och kry.
Dessa konstiga katter som kan luras så.
Bättre tur vid nästa parning
Då hade jag rätt från början. Men sen blev jag ju också lurad, då hon visade tydliga spenar. Hoppas hon börjar löpa snart igen!
/Elisa
Men blodet då? Kan det inte vara så att hon varit dräktig men reabsorberat?
Vad trist! Du som väntat på bebisar så.
Röntgade de henne? Tänkte så att hon inte har livmoderinflammation.

De visste inte, kan vart ett löp. Men inga infektioner har hon, fullt frisk. Ja, hon röntgades så allt såg bra ut. Skulle höra av mig ifall hon blir hängig, men hon verkar än så länge fullt frisk. Men de såg på röntgen inga tecken på att hennes livmoder var större än vanligt eller några tecken på att det vart några kattungar i magen på henne.
Sicken luring. 

Vilken lurifax!!! Då är det bara att vänta på nästa löp.

Mycket lurigt. Slog bort tankarna om skendräktighet när hon fick så enorma mjölk-spenar.. Så jaa.. Får se hur det blir här med allt..
*Kan inte säga att jag är chockad, känns som det alltför sällan går som planerat* 
Det kan ju vara så att hon blev dräktig och ungarna-ungen absorberats.
Konstigt är att hon hadde en liten blödning för ca:1 vecka sedan, va uppmärksam på hennes hälsa. Ett ultraljud brukar göras för att utesluta något som ligger kvar. På en vanlig Rtg. plåt ser de inte de "skräp" som kan finnas kvar.

# 41 Mmmh, dem sa att jag skulle hålla koll på henne de närmsta dagarna. Men risken att de finns några foster kvar är inte trolig, då livmodern inte var förstorad på röntgen.
Det var både snopet och tråkigt. Bättre lycka nästa gång!
Nanna hade minifoster i sin livmoder i flera månader innan det upptäcktes.
/Elisa
#32 Det har vi opplevd noen ganger etterhvert
Hunnkatten ser ut til å være drektig helt til det ikke kommer noen kattunger eller at hun får løpetid 3 dager før forventet fødsel.
Lykke til med neste parring!