En bra våg
Ska köpa en våg som passar att väga kissekatter med och jag behöver tips på bra vågar som funkar till det.
Jag vet att vissa använder badrumsvåg, men såna är totalförbjudna i detta hem. Helst skulle jag vilja ha en såndär "babyvåg" som min veterinär använder. Men var får man tag på en sån…?
Vad använder ni för vågar, som passar både till nyfödda och vuxna katter?
Jag använder en digital hushållsvåg. Lägger en bok eller något annat lämpligt ovanpå, så att det blir en lite större yta att stå på. Vuxna katter väger jag inte så ofta, så det duger fint.

Jag har också en digital våg, InVite. Den går till 5kg. Sätter en liten korg ovanpå så det är lättare att väga.

Bugar och tackar för tipsen :)
Min babyvåg köpte jag på ergonordic. Är jätte nöjd med den så kolla hos dem om du inte hittar någon annan bra.

http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=4610 Denna använder vi. perfekt med en skål när små kattungarna är lite rymmningsbenägna. :)
- S*Broddan´s - www.broddans.se

En digital hushållsvåg är verkligen jättebra! Köpte våran på Harald Nyborg till ett bra pris med :)
Jag har en sådan "fiskvåg" som är som ett handtag och med en krok på en kedja.. den väger från 10 gr upp till 10 kg tror jag, den är digital.. funkar bra att väga både kattungar och vuxna katter.. har en tygpåse som är grund med handtag som jag sätter katten i och lyfter upp det går på ett kick och får fram vikten smidigt..
Har fått ha den av en kompis.. tror hon köpte den på claes olsson..
När jag vägde hundvalpar hade jag en hushållsvåg, och så stoppade jag valpen i en grillvante så den inte skulle skutta runt, funkade toppen.
Jag har en digital hushållsvåg som går upp till 6kg med 1g noggrannhet. Den är toppen eftersom jag även kan väga mina vuxna katter på den. Det gör jag med jämna mellanrum så att jag har lite koll på dem. På vågen sätter jag en tom 2l glassburk (typ Bigpack) och där i lägger jag kattungarna. Jag ställer även de vuxna i glassburken och det funkar bra.