Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 4184 ggr
Nonimonos
0

Nu är han äntligen hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gått på nålar i tre månader nu och kan äntligen ropa JIPPIE!!
Min nya kille är hemma och jag är så GLAD över denna kille. Hoppas inget sker som ändrar det nu bara för att jag skrev det.

Han heter Sweet Cats Niks Mis Mee och är en chokladspottad oriental. Enligt uppfödaren betyder hans namn ungefär  "Nothing wrong with this cat" - låter lovande va?

Han är efter Miaphos Quintus OSH b24 och Sweet cats Happyness OSH b.

Denna lille kille kan tyvärr inte bo hos mig då jag redan har för många "stroppiga" kastrathanar som jag inte vet skulle acceptera någon som ska gå och visa bollarna för dom senare. Men han får det bästa hem hos fodervärdarna Margot och Olle på Rosmeggens och vi kommer att ställa ut honom lite och det ska bli så kul att ha något nytt att ställa ut igen. Jag har ju mest bara tjocka kastrater och dräktiga honor nu.

Vi är några uppfödare som har hjälpts åt att få denna kille till Sverige och avelsmässigt kommer han först och främst bara användas av oss, men vi hoppas han kommer att få lämna ett par fina avkommor som förhoppningsvis kommer ge något gott till orientalaveln.

kalindas
0

sötnos. Kyss

/Elisa

GunillaSverkersson
0

Spännande verkligen extrem . Vilket land är han ifrån? Han är jätte sötGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Merlions
0

Vilken goding! Och ett extra plus för chokladsmaken…jag menar färgenGlad

Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

Sozzia
0

Han var fin! Kyss

Smart att ni har slagit er samman!

namsooks
0

Stort Grattis till nya killen!

Ser mycket lovande ut, ser ut att ha "looken" du gillar Lina!

Zandrinos
0

Lycka till med nye killen!!

tuska
0

Hoppas att "Bumpa" räknas in som din.   Hon är ju ett ämne från dina killar Ozzy o Manne Flört

MijmuPix
0

Vilken liten snygging, grattis! Glad Han ser redan ut att ha en macho-look (och "Nonimonos-haka!")!

Avenacattery
0

Grattis till en fiin katt :) ! Han ser vældigt bra ut tycker jag -haka, øgon, profil- ska bli jættekul att se hur han utvecklas.

Broddans
0

Grattis till snyggingen!

Nonimonos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla ni.

#3 Ja visst är det härligt med choklader - jag har snöat in helt på den färgen - den passar inte bara mitt öga utan även temperamentet på dem passar mig ypperligt.

#4 Ja det är skönt att kunna samarbeta istället för att kämpa på själv med allt. Allt vad det kostar att åka och para sina honor och inte vet man utgången för varje parning man betalar för. Så chansningen att köpa in en hane som man inte vet funkar när det är dags är samma chansning men pengamässigt har man snabbt igen det om han skulle funka i aveln.

#5 & 8 Han har verkligen looken jag gillar! En riktig macho med rätta hakan.

# 2 Jag vet inte riktigt vad din gräns för extrem går men jag tycker denna kille inte är ett dugg extrem, bara helt rätt typmässigt - men då är det ju mitt smak och tycke som råder lite extra och ja jag har en förkärlek för hakor och sneda ögon, bananhuvuden med lite längd och en topp som är en topp med ett par öppna stora men ej för vinkade öron - de ska följa huvudets vinkar och inte "leva sitt egna liv". Inte vara förmycket flygplan och inte fär mycket kanin, det är huvudets form som ska styra vart de passar att sitta - om ni förstår min tanke.

Denna katt har det men jag lade upp en bild som uppfödaren har tagit när han halvsover just för att se er reaktion då han ser lite tippig ut på den. Men så fort han vaknar upp så kommer öronen upp på honom och det tindrar i ögonen på honom. Jag tog dåliga kort igår kväll med mobilen men jag lägger in ett så får ni se.

#7 Nu förstår jag inte Inger! Bumpa hon har väl aldrig varit annan än min ? ;-) Det hörs ju på namnet och syns ju så fort man ser henne.

Helenaf76
0

Grattis till läckerbiten!! <3

tuska
0

Lina du ser väl att Bumpa skulle passa din nya killeFlört

Jag trodde  att du tagit foto på henne, när du visade fotona på honom för mej. 

De är ju så lika utsende mässigt….. Min Gud vilket par.

Jag ber på mina bara knän…. en parning mellan dem skulle vara en perfekt kombination utsende mässigt.

Jag är helt såld på din nya kille.    Pust.

Får jag vara delägare kanskeSkrattande

Nilla
0

Grattis till en jättestilig kille! Så roligt att han ska bo hos Margot och Olle! Han kan inte får det bättre. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

tuska
0

Härliga fodervärdar.   Håller med dej Nilla till fullo.

Nonimonos
0

#14 Han komer verkligen få det underbart hos Margot och Olle - ingen tvivel alls.

#13 Jag vet jag vet Inger. Jag köper ju inte in vilken katt som helst, utan vill ju ha en som har det jag vet passar med det jag har och denna kille kommer verkligen förstärka min redan ganska tydliga/starka "typsort" på mina katter - det är det som är så suveränt. Lika men ändå inte stamtavlemässigt lika.
Han har längre huvud än Bumpa så helt lika är de inte och så har han en lång smal svans ;-)

Lite sent att gå in med delägarfråga nu :-)

tuska
0

F…n Lina jag har ju inte blivit tillfrågad =(   Skitfia.

"Fläsksvans" har ju Bumpa… så då passar det jättebra med en kille med  smal pisksvans   =)

jag kommer snart för att hälsa på dej   =)  

jag måste bara kolla den killen LiveGlad  innan han drar till Margot.

Nu är jag så enormt kärTyst

Nonimonos
0

#17 Han är redan hos Margot.

SacredSouls
0

Gratulerer så mye med din/deres nye lekre gutt Kyss Håper han bringer dere masse gleder fremover.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

GunillaSverkersson
0

#11 Inget illa menat om extremt. Jätte fin kille verkligenKyss Grattis

Margot bor en mil från mig, vi träffas ibland på affären hon har även varit hem till mig och jag tycker hon har ett hjärta av guld.

Vi har en Miss Mii men det är en Balines hona kastrat.

Jätte bra att dela på hanen vi ska sammarbeta så mycket det går vi är kollegor inte konkurenterKyss

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

MalinL
0

Grattis! Skrattande

Rithwa
0

Jätte grattis till en superkille

hecajon
0

All lycka till med denna läckerbit!Kyss

alltidsiames
0

Fin gossekung!

chamytas
0

Grattis Lina, ser urläcker utKyss

Liljekatten
0

Grattis till finkillen! Han ser verkligen lovande ut. Glad

Beige
0

Grattis!

Då kan vi se fram emot fler "mönsterkatter" med Nonimonoshaka framöver, spännande Glad

Lejonhjarta
0

Underbar färg på snyggingen!

orisiar
0

Grattis! Jag kan tänka mig att det är en speciell känsla att hämta en katt utomlands.

[hakkapelitta]
0

Värd att tillfälligt bryta tystnaden för är han! Ibland händer det bara och nu var det dags för nåt kul och bra i det Nonimonska hemmet igen :)

Hoppas han blir till belåtenhet på alla sätt och vis nu och senare och ett stort hjärtligt grattis från oss här hemma :)

Nonimonos
0

Tack Jenny!

Och ja Lillemor vi hoppas på fler mönsterkatter med hakor framöver;-)